הרב סתיו מגיב: "מדובר במחרחרי ריב ומדון" - סרוגים

הרב סתיו מגיב: "מדובר במחרחרי ריב ומדון"

הרב דוד סתיו, מראשי הנהלת צהר, מגיב בחריפות למכתב שנשלח על ידי הרב נחשון כהן, ראש ישיבת עכו, הקורא לקיים בחירות בתוך הנהלת ארגון הרבנים: "הם לא רבני 'צהר', הם לא קשורים ל'צהר' והם מנסים לפלג כדרכם של רבנים מסויימים שדרכם לפלג בכל דבר טוב שיש בעם ישראל".

author-image
הרב סתיו מגיב: "מדובר במחרחרי ריב ומדון"
  מגיב בחריפות. הרב סתיו

הרב דוד סתיו, מגיב בחריפות על מכתב הרבנים מתוך 'צהר' המבקרים את הנהלת הארגון.

הרב סתיו אומר לסרוגים כי מדובר ברבנים המנסים לפלג את 'צהר':

"א. הנהלת צהר לא עוסקת בצורה פומבית בנושאים שהם שנויים במחלוקת בין רבניה, יחד עם זאת, כל מי שמצטרף ל'צהר' יודע שהוא מצטרף לארגון שעניינו חיזוק יהדותה של מדינת ישראל בצורה הממלכתית ביותר ובצורה המקרבת ביותר.

"ב. ארגון צהר הוא עמותה, בעמותה אין בחירות. מי שאיננו חפץ להיות שותף לפעילות העמותה לא חייב להיות חבר בה, יכול ללכת למקומות אחרים. אנחנו מאוד שמחים בפעילות ההתנדבותית של חברי ההנהלה ושל רבנים הפועלים ושותפים בארגון".

"אנחנו גם מבינים ששפת המחלוקת של אנשים מחרחרי ריב ומדון ממקומות אחרים צרה עינם בפעילות הציבורית של 'צהר' ובהצלחות הגדולות של 'צהר' וכנראה יש עוד כמה מקומות שהם לא הצליחו לפלג ולהרוס ולכן הם מבקשים לפלג ולהרוס את 'צהר'.

"צהר הוא ארגון גדול הרבה רבנים שותפים לו ופועלים כל הזמן בהתייעצות מתמדת עם הרב אריאל, עם הרב דרוקמן, עם הרב אבינר והרב ליכטנשטיין, ונמשיך לעשות כך. מעולם לא התבקשנו לעשות בחירות וגם לא תעשינה בחירות. הרב אריאל מכיר את הנתונים מכיר את המציאות הוא שותף מלא ותומך מלא במדיניות של ההנהלה."

עוד אומר הרב סתיו לגבי רבנים שהסכימו לחשוף את שמם מעל גבי המכתב כמו הרב נחשון כהן ראש ישיבת עכו והרב שמעון כהן ראש בית מוריה: "הרב שמעון כהן אינו רב של 'צהר'. הרב נחשון כהן, הפעם האחרונה שהוא חיתן בצהר הייתה לפני שלוש שנים. בין 2002 ל2008 – הוא חיתן ארבעה פעמים. כך להגיד שהוא רב של 'צהר', זה בערך להגיד כמו שאני קשור ללא יודע מה. הם לא רבני 'צהר', הם לא קשורים ל'צהר' והם מנסים לפלג כדרכם של רבנים מסויימים שדרכם לפלג בכל דבר טוב שיש בעם ישראל והם מנסים להטיל עודמחלוקת ועוד פירוד. אנחנו לא נמצאים במקום הזה אנחנו נמשיך להרבות אהבה ואחווה ולא נתעסק עם בעלי מחלוקת."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
תגובה לעניין יש?
| 11-01-2011 11:06
ארגון שמתיימר לייצג מאות רבנים - חייב לתת ביטוי לאותם רבנים. אף אחד לא ביקש חברות בעמותה. לא זה הנושא. אלא ההנהלה הרוחנית של הארגון חייבת להבחר על ידי כל רבני הארגון - אם לא היא מייצגת רק את עצמה.
2
מילים כדורבנות
| 11-01-2011 11:45
חזקו ואמצו והמשיכו ללכת בדרך שאתם הולכים. והוסיפו אהבה בישראל
3
רבני הגרעינים התורניים נגד הרבנים המורמים מעם
דויד | 11-01-2011 12:39
4
אם הנהלת רבני צוהר מפחדים מבחירות הם יודעים למה! אני גם
| 11-01-2011 14:25
אני גם לא מבין איך הרב סתיו יכול לכנות שמות גנאי (מחרחרי וכו') לחולקים על דעתו ולדבר בשם האהבה. דוקא המכתב של מתנגדיו כתוב בצורה מכובדת. לכל רב ידועות הדרכים הראויות לנסות להשיג תמיכה . הרבצת תורה ומסירות נפש. אין צורך להתלהם.
5
שגרעין באר יתעסק בבעיות שלו
דן ש. | 11-01-2011 14:34
כתושב העיר ב"ש וכמי שחשב להשתייך בעבר לגרעין, אני מרגיש צורך לומר דברים פשוטים, דברים שכל מי שמעט מכיר את הגרעין הזה והעומד בראשו יסכים. 1. אנשי הגרעין ובפרט העומד בראשו שמעון כהן, הינם אנשים שרחוקים מרחק רב מאוד מדרכו של ארגון צהר..ודי לחכימא.. 2. כל מי שחושב מעט שונה מאנשי הגרעין והעומד בראשו, מיד נחשב לאויב הגרעין ולאויבה של תורה (לכאורה) 3. אנשים שם חושבים שבשם התורה (כביכול) ניתן לבזות, להשפיל, ולנדות כל אדם או משפחה שחושבים מעט אחרת. 4. הישיבה שמנסים שנות רבות להקים לא מוקמת אך ורק בגלל אופיו של האיש שמעון כהן הנוהג כראש כנופיה.. ונועם דיבורו הינו מסיכה לדברים הנוראים שעשה ועושה..
6
מה עם הרב משה קליין רב שונה בפ"ת?
דג | 11-01-2011 16:48
כמה חופות ערך בצוהר? האם הקים בעבר אתר חופה? מה דעתו על צוהר?
7
אז אל תטענו שאתם גוף הרבני הגדול ביותר
| 11-01-2011 20:14
אם אתם לא מייצגים את כל הרבנים האלו. אתם מייצגים רק את חברי הנהלת העמותה? בסדר, נתייחס אליכם ככאלה ובעיקר תתייחסו אל עצמכם כגוף המייצג את שלושת הרבנים חברי העמותה ולא את שאר מאות הרבנים.
8
11.11.11
מחשב קיצים | 12-01-2011 0:32
לא יכולת לעלות את הכתבה עוד 31 דקות , ואז בשעה 11:11 היתה הכתבה עושה היסטוריה
9
אין גבול לצביעות
דוד | 12-01-2011 20:21
צהר משמיצים בחריפות בכל במה דיינים, רבנים שלא סוברים כמותם. כך היה עם כותבי מכתב הרבנים, כך היה כשלא בחרו את מועמדם לדיינות. הם גם קוראים (הרב פוירשטיין, חבר ההנהלה) לא לספור את הרבנות ולא להתענות בתענית שקבעהרק בגלל שלא התייעצו עמו, אבל כל זה זה לא חרחור ריב, זה לא יצירת מחלוקת. זו כמובן דרישת שלום, ורק דרישה לגיטימית - שנועדה לשמור על שלימות הארגון החשוב, באופן שהוא ינהג ביושר ויביא את מכלול הדיעות של החברים בו - רק זה יצירת מחלוקת. אוי, הרב סתיו, אין גבול לצביעות ולציניות.
10
סתיו איש תקשורת ולא רב
אבי | 03-10-2011 9:12
השתלט על אירגון צוהר ומנסה להיות הרב הראשי לרמת גן אחרי הרב אריאל(שיהפוך לרב הראשי).הרב סתיו הוא אישיות רבנית קטנה שלא הוציאה שום ספר תורני משמעותי.יש עליו ועל דרכו ביקורת לא מעטה בישובו שוהם.