הרב בזק: "לפצל את הבית היהודי לשתי מפלגות" - סרוגים

הרב בזק: "לפצל את הבית היהודי לשתי מפלגות"

הרב אמנון בזק סבור כי אין מה להיבהל מכך אם בסופו של דבר הבית היהודי תפוצל לשתי מפלגות וטוען כי במהלך כזה יש פוטנציאל רב. "טוב יהיה אם לכל זרם תהיה מפלגה משלו, שתוכל לפעול בחופשיות לקידום הערכים שלשמם היא תיבחר".

הרב בזק: "לפצל את הבית היהודי לשתי מפלגות"
  לפצל את הבית היהודי. הרב אמנון בזק (יח"צ)

הרב אמנון בזק מברב להיבהל ממצב בו מפלגת 'הבית היהודי' תפוצל לשתי מפלגות וטוען כי מהלך כזה דווקא יכול להיטיב עם הציונות הדתית.

לדבריו: "פיצול 'הבית היהודי' לשתי מפלגות איננו צריך להפחיד, ויש בו פוטנציאל חיובי רב. מפלגה דתית-לאומית אמורה בראש ובראשונה לשאוף לקדם את ערכי הציונות הדתית. אולם מהם בדיוק ערכים אלו? אין זה סוד שלמעט הנושא המדיני, שלא ממש עומד על הפרק, הציונות הדתית מפוצלת בשאלות מהותיות רבות, שקשה לראות כיצד מפלגה אחת תקדם ערכים שנויים כל כך במחלוקת".

עוד מוסיף הרב בזק כי בעיניו "מפלגה דתית-ציונית אמורה לפעול לשילוב תורה ועבודה, תורה ומדע, תורה ובעיות השעה, תוך תמיכה ברבנים ובדיינים המוכנים לבחון פתרונות הלכתיים מבוססים חדשים במקומות שבהם מגמה כזו נצרכת. מפלגה כזו צריכה לקדם מעורבות נשים במרחב הציבורי והתורני. מתפקידיה של המפלגה לפעול לשפר ולייעל את שירותי הדת ולהנגיש אותם לציבור הרחב, במידת האפשר בשיתוף פעולה עם הרבנות הראשית אך במידת הצורך גם תוך התמודדות מכובדת עם מערכת זו, הכפופה לקובעי המדיניות בציבור החרדי".

"מפלגה דתית-ציונית צריכה לקדם הבנות עם הציבור החרדי אך בד בבד לא לטשטש את ההבדלים ההשקפתיים המהותיים בין הציבורים השונים; ובמקביל, עליה לקדם הבנות עם הציבור החילוני בנושאי דת ומדינה תוך נכונות לשאת ולתת על צביונו של המרחב הציבורי ולמצוא את הפשרות המתבקשות בדרכי נועם".

הרב בזק מחזק את טענתו בכך שהוא סבור כי "רבנים רבים השייכים לזרם החרדי-לאומי לא יזדהו מן הסתם כמעט עם אף מילה מן הפסקה הקודמת, ואני מכבד כמובן את עמדתם, ואף רואה צורך בקיומה של מפלגה שתייצג אותם נאמנה (אגב, נושאים אלו אינם בהכרח חוצים בין 'הבית היהודי' לבין 'תקומה'; לדוגמה, הרב אלי בן דהן היה מנושאי הדגל של ההתחדשות וההתייעלות, בעוד שח"כים ב'בית היהודי' לחמו לצד החרדים נגד מינויו של הרב דוד סתיו שליט"א לרב ראשי). דומה, שבמקום לריב לאורך כל הדרך על שאלות אלו ויישומן, טוב יהיה אם לכל זרם תהיה מפלגה משלו, שתוכל לפעול בחופשיות לקידום הערכים שלשמם היא תיבחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לפצל??זהו? זה הפיתרון? ברוך ה' שאינו פוליטקאי....
א | 07-12-2014 14:06
אם נעשים מאמצים לא לפצל כנראה יודעים מה יביא הפיצול... אף שר ומעט מאוד מנדטים לכל סיעה... לא לפיצול. הרימו קול לדרוש להמשיך באיחוד.למרות המחלוקת ,בוגרים יודעים להסתדר..
2
הציבור בדתי לאומי - קפוט. בנט ואריאל
!!!!!!!!! | 07-12-2014 15:29
הרסו אותו עכשו סופית. אין ימין בכנסת והדתיים היחידים הם החרדים עם כל חילוקי הדעות שיש לי עמם הם לפחות מסורים להלכה. אם בן ארי לא ירוץ אצביע בלי נדר לחרדים.
3
בהחלט לפצל - הבית היהודי איננו דתי
יעל | 07-12-2014 15:59
וכדאי שיתמודד על משבצת הימני בעוד שתקומה תתמודד על משבמת הדתי ימני
4
הרב בזק רוצה להחריב במהירות הבזק את הסיכוי לשפיות
דוד איש | 10-12-2014 0:12
כל טומטום פוליטי בא להרס כאן. בעוד ישראל מתמודדת על עצם קיומה מול בגידה שאין לה אח ורע בהיסטוריה, באים השועלים מחבלי הכרמים ומנסים להרס בטיפשותם כי רבה.
5
נחזור ל-4 מנדטים..כוחנו באחדותינו
יב | 14-09-2016 20:55
ואם הציבור הדתי לאומי מבקש להתפצל מה יש לו להציע לאחדות העם..
6
מצטרף להמלצה
תרח | 16-09-2016 15:21
המחנה שלו ממילא לא יעבור את % החסימה ותקוותי שלאחר מכן יסתום את פיו
7
ממש לא
יהודה | 17-09-2016 23:07
אי אפשר להתפצל לרסיסי מפלגות, יכולת השפעה של מפלגה קטנה היא מאוד קטנה וחבל מאוד...שהרי ברוב הדברים הכיוון הוא דומה אז למה להתפצל? בגלל מעורב/לא מעורב? איך למודים תנ"ך? אלו נושאים שווה להתפצל עליהם?
8
מסכימה עם הכותב יהודה - אין לפצל למפלגות קטנות שלא יצא
לרב בזק | 19-09-2016 18:15
מכך כלום. אתה נהנה לפלג ולפצל בעם ואם איני טועה זו לא הפעם הראשונה שלך. תפסיק לפלג את העם עם כל העצות שלך.
9
מעניין מאד!!!!!
שרקי | 20-09-2016 22:04
מעניין מאד שאותו רב טוען שיש לאחד את הרבנים הראשיים הספרדי והאשכנזי לדמות אחת ואני שואל: אם כן מדוע הרב קוק פיצל ב. אם האיחוד טוב, אז מתי לא טוב לבית היהודי ג. מסקנה יש לו לר' בזק גחמות ורצונות, ותמיד מסביר אותם כפי רצונו מעניין מאד