בנט מקדם העדפה מתקנת לעובדים חרדים - סרוגים

בנט מקדם העדפה מתקנת לעובדים חרדים

שר הכלכלה נפתלי בנט מקדם הצעת חוק שתפלה לטובה חרדים בשירות המדינה. "אני מטיף למעסיקים כל הזמן: קחו חרדים. זה ישתלם לכם. אבל, אצלנו בבית, בשירות הציבורי - אתה פשוט לא רואה חרדים"

author-image
בנט מקדם העדפה מתקנת לעובדים חרדים
  בנט עם מתנדבים חרדים (פלאש90)

שר הכלכלה, נפתלי בנט, יביא ביום ראשון הקרוב למליאת הממשלה החלטה, המחייבת את משרדי הכלכלה וראש הממשלה, להגיש בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילובם של חרדים בשירות המדינה. ההצעה נועדה לקדם את שילובם של בני האוכלוסייה החרדית בתעסוקה ובכך לשפר את פוטנציאל הצמיחה של כלל המשק ולהוביל לצמצום רמת אי השוויון והפערים החברתיים.

ההחלטה תקבע להטיל על משרד ראש הממשלה בתיאום עם משרד הכלכלה, לגבש ולהפיץ בתוך 50 יום, תזכיר חוק שיאפשר מתן העדפה בקבלה למשרות בשירות המדינה לגברים בני האוכלוסייה החרדית. המהלך הוא חלק ממגמה אותה מוביל בנט להגדיל את שיעור התעסוקה בקרב הגברים החרדים.

שיעור המועסקים כיום בשירות הציבורי מקרב הגברים החרדים עומד על 1% בלבד. שיעור הגברים החרדים המועסקים במשק עומד על פחות מ-50% לעומת הממוצע הארצי העומד על 81%.

שר הכלכלה נפתלי בנט אמר: ״אני מטיף למעסיקים כל הזמן: קחו חרדים. זה ישתלם לכם. אבל, אצלנו בבית, בשירות הציבורי – אתה פשוט לא רואה חרדים. חרדים שאני מדבר איתם אומרים לי שהם לא מצליחים להתקבל לשירות הציבורי, גם כאשר הם עונים לקריטריונים. גם המגזר הציבורי צריך להבין את היכולות המדהימות של הציבור הזה, ולכן צריך לתת להם דחיפה".

בנוסף הוסיף שר הכלכלה ואמר: אנחנו מקדמים תוכניות ארוכות טווח שיביאו לקליטת חרדים בתכניות מצטיינים ומתמחים למדינה, אבל נדרש שינוי עומק חקיקתי מידי כדי שנוכל כבר עכשיו להתחיל ולתעדף חרדים כדי לאזן את המצב האבסורדי בו אנו נמצאים כעת. אני מקווה ששנה מהיום, כשאלך במסדרונות משרד הכלכלה אראה חרדים המשובצים בתפקידי מפתח במשרד. החרדים יקבלו סוף סוף הזדמנות לקחת חלק בשירות הציבורי, בקביעת מדיניות מקצועית ובקבלת החלטות״

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גדול רודפי התורה
| 21-05-2014 15:43
עם חיוך מרוח בצביעות אינפנטילית, לא מפסיק "לדאוג לחרדים" יחד עם אחיו היהיר. נמשיך להזהר ולהשמר מ"טובותיך" הטבולות ברשעות ציונית דלי"ת
2
מה ההגדרה לחרדי?
| 22-05-2014 1:12
3
מקדם בחיוכים ומתעלל במעשים,
| 22-05-2014 12:12
דל"י אנטישמי אופיני