סקר ערוץ הכנסת: הציבור תומך בריבלין לנשיאות - סרוגים

סקר ערוץ הכנסת: הציבור תומך בריבלין לנשיאות

סקר של מכון פאנלס מעלה כי 33% מהציבור רוצה את ראובן ריבלין לתפקיד הנשיא, אחריו דן שכטמן עם 17% ודורנר. פואד, שלום ושטרית משתרכים הרחק מאחור

סקר ערוץ הכנסת: הציבור תומך בריבלין לנשיאות
  הציבור רוצה ריבלין (פלאש90)

סקר של מכון פאנלס פוליטיקס בעריכת פרופ' מנחם לזר עבור ערוץ הכנסת מביא את עמדת הציבור בנושא תמיכתם במועמדים השונים לנשיאות המדינה.

הבחירות יערכו בעוד כחודש, לפי החלטתו של יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין ועל פי הסקר המועמד הראוי ביותר מבין המתמודדים להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל הוא ח"כ ראובן ריבלין מהליכוד, שזוכה ל-33% תמיכה מהציבור.

אחריו ברשימה, חתן פרס נובל לכימיה פרופ' דן שכטמן הזוכה ל-17% תמיכה,  וקצת אחריו שופטת בית המשפט העליון לשעבר דליה דורנר עם 12%. הרחק מאחור משתרכים ח"כ מאיר שטרית מהתנועה עם 4% בלבד, ח"כ בנימין בן אליעזר מהעבודה עם נתון זהה כמו גם השר סילבן שלום שטרם הודיע האם הוא מתכוון להתמודד לתפקיד.

הנתון הבולט הוא 17% שלא העדיפו אף אחד מבין המתמודדים. יצויין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הודיע על תמיכתו במי מהמתמודדים, ובסביבתו ניסו לקדם מהלך של דחיית הבחירות בחצי שנה או ביטול של מוסד הנשיאות, מהלך שזוכה להתנגדות בתוך הליכוד. גם בבית היהודי אין מועמד מוסכם לנשיאות, אך שני השרים אורבך ואריאל הודיעו על תמיכתם בריבלין. גם ביש עתיד עוד לא הודיעו על תמיכה באחד המועמדים אך פסלו אפשרות של דחיית הבחירות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האם ראש הממשלה מצפמף על הסקרים
טובה | 19-05-2014 11:06
ואינו מתחשב ברצון העם לראות את ריבלין בתור נשיא