בגלל רפורמת פירון: בשנה הבאה בנים לא ילמדו 5 יח' תנ"ך - סרוגים

בגלל רפורמת פירון: בשנה הבאה בנים לא ילמדו 5 יח' תנ"ך

בכנס ראשי מוסדות החינוך הדתיים, תקפו הרב חיים דרוקמן והרב בני נכטיילר את הרפורמה של פירון במבחני הבגרות ואמרו כי בשנה הבאה תלמידים בנים לא ילמדו תנ"ך

author-image
בגלל רפורמת פירון: בשנה הבאה בנים לא ילמדו 5 יח' תנ"ך
  לא ילמדו תנ"ך בשנה הבאה. הרב בני נכטיילר (גילי צרפתי)

ראש ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת אור עציון, הרב חיים דרוקמן אמר: "התכנית החדשה של בחינות הבגרות. אני חייב להגיד שבטוח הכוונה טובה, אין שום כוונה לפגוע, אבל במציאות היא פוגעת קשות בחינוך הדתי במיוחד. ואני אומר פוגעת קשות כדי לא להשתמש במילים יותר חריפות.

הרי לפי התוכנית החדשה לא תהיה מציאות שהייתה עד כה בחינוך הדתי, שמובן מאליו שכל תלמיד ותלמידה נבחנים בגמרא, בתנ"ך. זה מובן מאליו, נוסף על הדברים האחרים. ומה יהיה מכאן ולהבא?

הרי אני לא צריך להגיד לציבור שיושב כאן שבגיל שאנחנו עוסקים, התלמידים מבינים  שמה שחשוב עליו נבחנים, או שנבחנים על הדברים החשובים. על מה שלא חשוב לא נבחנים. הראייה – על מתמטיקה ואנגלית נבחנים. גמרא ותנ"ך זה פחות חשוב?! איזה מין דבר זה! זו פגיעה קשה מאין כמוה בחינוך הדתי בכל מה שאנחנו רוצים להדגיש! אנחנו לא משלימים עם זה. אנחנו נאבקים נגד הדבר הזה."

הרב בני נכטיילר מדבר על לימודי התנ"ך בשנה הבאה (צילום: גילי צרפתי)

אחריו דיבר הרב בני נכטיילר שהוסיף נתון מדהים: "אתמול כשחשבתי שוב על הדברים ושוחחנו עליהם, לרגע מצאתי את עצמי אומר משפט שהפחיד, אותי.

בשנה הבאה לא יהיה בן, לדעתי במדינת ישראל שיעשה בגרות בתנ"ך חמש יחידות. הרי אם אתה יכול לעשות בגרות 5 יחידות רק בשני מקצועות, בממלכתי, אני לא מאמין שיעשו. אולי.

אבל בישיבות, אנחנו נבחר את התלמוד, שם עסוקים כל היום, אז איזה בנים יעשו את זה? לוקחים מקצוע כמו תנ"ך, ציפור הנפש, ויוצאת אמירה שהיא מפחידה להגיד אותה שוב

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ואולי זה לא נורא
יהודי פשוט | 24-04-2014 15:42
עדיף שלא ילמדו תנ"ך מאשר שילמדו בצורה כפרנית ו"מודרנית" שדומה לביקורת המקרא. מי שרוצה שילדיו ילמדו יהדות אסור לו לשלוח את בניו למסדות שלימודי הקודש בהם הם תחת משרד החינוך נקודה.
2
תורה צריך ללמוד בטהרה ולכן המצב הנוכחי עדיף
יהודי | 24-04-2014 16:10
3
ודאי כוונת בנט טובה, הוא סרוג ואסור לגדף אותו. מי שמגדף
אלי ארנון | 24-04-2014 16:33
מי שמגדף סרוג הוא רשע בוגד .......
4
ואולי זה לא נורא 2
אמא של בנים | 24-04-2014 23:00
הילדים לא! אוהבים תנ"ך וגמרא כי ניבחנים עליהם, אולי עכשיו כשהלימוד יהיה לשם שמים יתחילו להנות ולאהוב את לימוד התורה
5
ואולי זה לא נורא 3
הם מ-ב-ו-ל-ב-ל-י-ם | 25-05-2014 11:37
ואולי מצופה דווקא מראשי הישיבותבתיכוניות, שישכילו להעביר לתלמידיהם את המסר שלא "כל מה שנבחנים עליו חשוב ועל כל מה שחשוב נבחנים". ישנם ערכי הנצח של עם ישראל, וישנן בחינות שמטרתן קבלה למוסדות השכלה גבוהה. וישנו סולם ערכים ברור שמדרג כל אחד מאלה במקום המתאים לו.