ועדת שקד מבהירה: קיצור השירות בגלל גיוס החרדים - סרוגים

ועדת שקד מבהירה: קיצור השירות בגלל גיוס החרדים

בהודעה שהוציאו איילת שקד ועופר שלח הם מבהירים כי בתמורה לקיצור השירות הצבאי לגברים יפוצה צה"ל בחצי מיליארד שקל בשנה, בהארכת השירות לנשים ובכח אדם חרדי

ועדת שקד מבהירה: קיצור השירות בגלל גיוס החרדים
  צה"ל יפוצה על קיצור השירות (פלאש90)

דיוני ועדת שקד לשוויון בנטל ממשיכים לעורר סערה בתוך ומחוץ לכנסת.

אתמול אישרה הועדה את קיצור השירות לחיילים מ-36 ל-32 חודשים, מהלך שגרר התנגדויות במשרד הבטחון. השר יעלון טען כי מדובר בצעד חד צדדי שיפגע במצבת כח האדם של צה"ל שתקטן בלי איזון.

בתגובה לדברים פרסמו ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) ועופר שלח (יש עתיד) הודעה משותפת בה הם מגיבים למה שהם מכנים: " פרסומים מוטעים ומגמתיים בתקשורת ביממה האחרונה".

שקד ושלח מוסרים כי "קיצור שירות הבנים בצה"ל נכלל בהצעת החוק הממשלתית לשוויון בנטל. מדובר במימוש של רעיון נכון, שנקבע בשתי החלטות ממשלה קודמות ולא מומש. מעבר לחשיבות הגדולה של הקטנת אי-השוויון והקלת הנטל על הציבור המשרת, ומעבר לתועלת הכלכלית המובהקת שבמהלך, ברור לכל שצה"ל אינו זקוק לכל המתגייסים לתקופה של שלוש שנים."

בתמורה לקיצור השירות יפוצה צה"ל בשלוש דרכים שונות. הראשונה היא תוספת תקציב של למעלה מחצי מיליארד שקל בשנה, בשביל מימון "חלופות של קבע קצר ללוחמים ופתרונות טכנולוגיים", מהלך שלטענתם במערכת הבטחון הסכימו עליו כבר בתקציב הנוכחי.

בנוסף,אומרים בועדה כי קיצור השירות ייכנס לתוקף רק בשנת 2018, כשמחזור אוגוסט 15' ישתחרר מהצבא. "עד אז צפוי מספר החרדים שיתגייסו לגדול באופן משמעותי על פי חוק השוויון בנטל." מה שישלים את כח האדם החסר.

הארכת השירות לנשים

הנקודה השלישית שעדיין נמצאת בדיונים היא הארכת השירות לנשים בארבעה חודשים, ל-28 חודשים באופן שיקטין את הפער בין החיילים ויפתח מסלולים חדשים עבור מתגייסות. "מנגד, במצב שבו 48% מהנשים אינן משרתות בצבא, הוא גורם להעמקת אי-השוויון בין נשים משרתות לאלה שאינן משרתות. גם צה"ל יודע שאינו זקוק לחלק משמעותי מהנשים המשרתות לתקופה העולה על שנתיים." אומרים בועדה.

בינתיים בהסכמת רוב מוחלט של חברי הועדה, התבקשה מערכת הביטחון לנסח חלופה ראויה להארכה הגורפת של שירות הנשים. "יובהר כי בניגוד למה שמשתמע מחלק מהפרסומים, כל מה שאישרה הוועדה עד עתה היה בהתאם לחוק הממשלתי לשוויון בנטל, וההצבעה על שירות הנשים רק נדחתה עד למציאת חלופה מוסכמת שכזו", אומרים בועדה.

דיוניה של הועדה נפתחו הבוקר בסוגיית גיוס צעירי חב"ד, ויימשכו בערב בדיונים על הסדר דחיית הגיוס של הישיבות הציוניות והישיבות החרדיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
כח אדם חרדי חחח בלי השכלה בלי כושר ועם תשלום למשפחה
זורים חול בעינוום | 11-02-2014 14:46
2
הארכת השירות לנשים רק תרחיק עוד נשים מהצבא.....
שירין | 11-02-2014 15:10
למרות הכל רוב הבנות הולכות לצבא בגלל זה חובה ואם הייתה אפשרות לא היו הולכות בכלל, אז להאריך את השרות? אז בכלל לא שווה להתגייס.