"הנאום השמאלני ביותר של מנהיג הציונות הדתית" - סרוגים

"הנאום השמאלני ביותר של מנהיג הציונות הדתית"

קלמן ליבסקינד ופאנל יועצי התקשורת ניתחו ב'גלי ישראל' את נאומו המדיני של בנט: "לא להאמין, שהדבר היחיד שמפריע למנהיג הבית היהודי זו חלוקת ירושלים"

"הנאום השמאלני ביותר של מנהיג הציונות הדתית"
  מה עם אלון מורה? בנט (פלאש90)

ביום שאחרי הנאום המדיני של יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, ארח בתכניתו 'עצם העניין' ברדיו גלי ישראל את פאנל יועצי התקשורת הקבועים איתן זליגר ורועי לחמנוביץ' שהגיבו על אירועים בחדשות.

האזינו לפאנל היועצים אצל קלמן (באדיבות רדיו גלי ישראל)

[podcast]https://www.srugim.co.il/wp-content/uploads/2014/01/רועי-ואיתן-עצם-העניין.mp3[/podcast]

"נפתלי בנט נתן אתמול נאום מדיני, עם נימה מאוד תקיפה, עם דיבור מאוד חד משמעי,  לדעתי שלי, הנאום המדיני השמאלני ביותר של מנהיג הציונות הדתית מאז ומעולם. נפתלי בנט הציב קווים שאומרים לא חלוקת ירושלים לא קווי 67'. זה יאיר לפיד בערך?" פתח ליבסקינד.

הנאום המדיני של בנט

איתן זליגר הסכים עם ליבסקינד ואמר "כי אי אפשר לסכם את הנאום במילים אחרות. קודם כל שאפו, לאנשי התקשורת של נפתלי בנט על המיצוב כאיש מדיני. משנה סדורה, בילד-אפ יפה מאוד. זה ברמה התקשורתית, אבל ברמה המהותית אתה קורא את הדברים שלו או שומע אותו ופשוט לא להאמין."

 האזינו לרדיו גלי ישראל בשידור חי דרך אתר סרוגים

"זה לא להאמין, שהדבר היחיד שמפריע למנהיג הבית היהודי זו חלוקת ירושלים. זה לא עניין אידיאולוגי, אבל ככה מדבר מנהיג הבית היהודי? זה העתק כמעט מוחלט של נאום בר אילן של נתניהו. ומה שמפתיע יותר זה שאורי אריאל ממשיך להגן על זה. כנראה שהרומן ביניהם חזק ממה שאנחנו יודעים ואורי אריאל מוכן לקבל כאלה משפטים."

רועי לחמנוביץ' לא הסכים עם המשפט האחרון. "אם אורי אריאל היה היום יו"ר הועדה לביקורת המדינה, אז הוא היה מגן על המשפטים האלה?!

חברים, בואו ניקח קצת אוויר, לא עוד הרבה זמן, ולאמריקאים אין אורך רוח כזה גדול, או שתפתח חזית של נתניהו מול האמריקאים אם לא יקרה, או שתפתח חזית בין נתניהו לחלק מהשרים שלו אם יקרה משהו. בואו נתאפק קצת ונראה כמה אפשר להנדס את המציאות.

בסוף היום יהיה נייר, אם הוא לא יובא לדיון בממשלה אלא רק בכנסת, זה יהיו פיתולים, אם הוא יובא לדיון בממשלה, אז אי אפשר לחיות איתו. ואם יהיו הסתייגויות מהנייר הזה, נבין שזה טריק. צריך להתאפק עוד קצת כדי להבין את המצב."

זליגר המשיך את הקו שלו: "הטקסט שהוא אמר, זה טקסט מכונן. אתה מצפה ממנהיג הבית היהודי שאלון מורה חשובה ולא קווי 67'."

ולחמנוביץ' שהיה בעברו דובר ש"ס הגיב: "הוא הביא תיקים, הוא הביא תקציבים, הוא הביא משרות, הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה".

ליבסקינד סיכם את הדיון בציניות: "אז יאללה נחלק את הארץ, העיקר הג'ובים".

 מהבית היהודי נמסר בתגובה: ״הנאום התייחס לרעיון של קרי המונח על השולחן כעת, כמו שלנושא פרישת הבית היהודי על רקע פינוי יישובים התייחס בנט לפני שבועיים כשדובר על רעיון של פינוי יישובים בהסכם זמני. הבית היהודי והעומד בראשו לא שינה את דעתו תוך שבועיים ולא יעשו זאת בעתיד״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
הוא אומר לא לקווי 67, מה חסר לכם ?
ציון | 08-01-2014 14:04
הוא לא אמר כן למשהו אחר, התכנית שלו היא עדיין סיפוח שטחי C. נאום שמאלני ? מה חסר לכם ? הוא לא אמר בואו נחלק את הארץ, הוא הפיל את כל הנקודות של השמאל והימין בעד שלום. הוא אמר בפירוש השטחים שלנו, אין כיבוש !
2
מי שהקשיב לנאום עצמו שמע נאום ימני.
דנה | 08-01-2014 14:10
3
אני שמתי לב לעוד פרט אחד קטן.
==== | 08-01-2014 14:17
קברו של מנחם בגין קדם להר הבית. סתם צרם. (אם לבני בגין לא אכפת מקברות הוריו.....) אך מי שקרא את תכניתו המדינית של בנט עוד לפני הבחירות לא היה צריך להיות מופתע. מופתעים מי שנהגו כבת יענה ולא רצו לראות את בנט האמיתי.
4
כמה שטויות וקשקושים מגזריים - כנסו!
הראל | 08-01-2014 14:34
מספיק לעשות כותרות כאלו שרק מזיקות לארץ ישראל ולימין! ברור שבנט נגד פינוי כל יישוב והוא גם אמר בנאום שהוא נגד וויתורים ושאין עם כובש בארצו והזכיר את יהודה ושומרון ואמר: "כשאנחנו חוגגים את חנוכה, הסיפור ארע בבנימין. כשאנחנו מספרים על חלום יעקב הוא קרה בבית אל. אברהם אבינו קנה לעצמו את מערת המכפלה שבחברון. זה היה הרכש ההיהודי הראשון בארץ ישראל. זה כתוב בתנ"ך בו מאמינים גם מיליארדי המוסלמים והנוצרים בעולם". אלא מה? מבחינה טקטית לא נכון להציב את פינוי היישובים כקו אדום, משום שאם בנט יגיד "אם יפנו יישובים נפרוש מהממשלה" זה רק יגביר את הלחצים לפנות יישובים ורק יביא יותר אסונות ויצא שכרנו בהפסדנו. איך אפשר בכלל להשוות לנאום בר אילן של נתניהו?! נאום בנט היה נאום ימני-לאומי מובהק, הוא התנגד בתקיפות להקמת מדינה פלסטינית (בעוד שנתניהו הסכים לפתרון 2 המדינות) ושלל גם אפשרות של חילופי שטחים (כפי שמציע ליברמן). שום דבר לא השתנה, הבית היהודי ובנט לא יסכימו לפינוי אף שעל מא"י. בנט אינו סתם מנהיג הציונות הדתית, הוא מנהיג מוביל במדינת ישראל ומכוון גבוה לכסא ראש הממשלה, הוא לא עוד איזה מתלהם שידבר גבוהה גבוהה ורק יזיק בדיבוריו לא"י, הוא מתנהל בצורה חכמה ואחראית כדי להגיע להנהגת המדינה ולשנות סוף סוף את הכיוון מ-2 מדינות לשני עמים למדינה יהודית אחת עם מיעוט ערבי. תנו לבנט להתחיל משהו חדש! זה לא הזמן למריבות! די לפילוגים מבפנים ולמלחמות מי יותר ימני ומי יותר גבר-גבר, זה רק מזיק לנו! עכשיו יותר מתמיד זה הזמן לחזק את בנט! מוכרחים להפנים - רק בנט יעצור את המו"מ וישמור על ארץ ישראל.
5
אוזנים להם ולא ישמעו
גיל | 08-01-2014 14:52
בנט דיבר עשרות פעמים שיצא מהממשלה על פינוי שטחים אז מה אתם מבלבלים תמוח שהוא נתן נאום שמאלני ודעותיו כמו ביבי? אמר הרבה מאוד פעמים שהוא מתנגד לשתי מדינות אז איפה הוא כמו ביבי? נתן אתמול נאום מצוין על הצעת קרי העכשווית.. אחח מה שקנה עושה לאנשים.
6
כמה דברים שכדאי לדעת
יוסי | 08-01-2014 18:04
בשביל להכיר את קלמן ואת סגל צריך להאזין לתוכניות שלהם והם מעולם לא היו אוהבים גדולים של בנט (בלשון המעטה) והם ידעו תמיד אבל תמיד לתקוף רק את הבית היהודי מכיוון וזה נוח להם ואני לא זוכר מתי התראיינה אצלם ציפי לבני או שאהרונוביץ התראיין אצלם הם טובים רק לתקוף את הבית היהודי וכשאורי אריאל לא רצה להתראיין אצלם אז הם מיד תקפו אותו ועשו דמה ראיון ויותר מזה הם אלו שגרמו שבבית היהודי עשו ישיבת החלטה במי לבחור בתור רב ראשי בקיצור לא צריך להאמין לכל מה שהם אומרים ולכן לא צריך להתרגש ממה שהם יאמרו ותזכורת כבר שכחנו שאיתן זליגר קרא לרב טאו בשם צבי טאו אז מאיתן זליגר אני לא מצפה להרבה למי שרוצה אשמח לתת עוד דוגמאות אשמח לשמוע תגובות yilevi@neto.net.il
7
פרשנות מנוכרת
דניאל שילה | 08-01-2014 18:05
נפתלי בנט הוא ראש המפלגה היחיד המביע התנגדות להקמת עוד מדינה ערבית בארץ ישראל, בנוסף על מדינת ירדן. נראה שצוות הפרשנים שקובץ בגלי ישראל לא מפרגן ומבקש באמצעים "למדניים" למצוא סדקים בעמדתו. נפתלי, חזק ואמץ
8
אפילו אם בנט נאם בצורה מעולה...
| 08-01-2014 20:06
גלי ישראל שמו לב לנקודה חשובה. היה בנאום פן חשוב ביותר של ביקורת נגד הציות התמידי לעולם ובעד החופשיות הישראלית לסרב. השר בנט אמר דברים יקרים וחשובים מאוד. בכל זאת, הנאום לא שלל עקירת יישובים ולא שלל הקמת מדינה פלסטינית אלא רק את קווי 67 ואת חלוקת ירושלים. השר בנט מוכרח , אם כן, לשוב ולנאום איפשהו שהוא לעולם, אבל לעולם, לא יהיה בממשלה שתקים מדינה פלסטינית ולא רק מדינה פלסטינית בקווי 67.
9
חוצפה!
וכל הכבוד לבנט | 09-01-2014 7:51
מי זה הקלמן הזה? מה הוא חושב לעצמו? שיתבייש