בעקבות הסערה: המפכ"ל מבקש להקים ועדת חקירה - סרוגים

בעקבות הסערה: המפכ"ל מבקש להקים ועדת חקירה

בעקבות חשיפת השימוש בתכנת פגסוס כדי לפרוץ לטלפונים של נבחרי ציבור, מפכ"ל המשטרה ביקש מעמר בר לב להורות על הקמת ועדת חקירה בנושא, על מנת "להשיב את אמון הציבור במשטרה"

בעקבות הסערה: המפכ"ל מבקש להקים ועדת חקירה
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קרא הבוקר (שני) להקים ועדת חקירה לפרשת האזנות הסתר, זאת על רקע הדיווח הבוקר בכלכליסט על השימוש בתכנת פגסוס כדי לפרוץ לטלפונים של שורת נבחרי ציבור ומקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

מהמשטרה נמסר כי "לאור הפרסומים האחרונים בדבר הפעלת מערכות טכנולוגיות במשטרת ישראל בשנים שקדמו לכניסתי לתפקיד, פניתי לשר לביטחון פנים וביקשתי שיורה על הקמת ועדת בדיקה חיצונית ובלתי תלויה בראשות שופט, שתיבחן את הנושא על כל היבטיו וזאת על מנת להשיב את אמון הציבור במשטרת ישראל מחד ולהסדיר את השימוש בטכנולוגיות במשטרת ישראל מאידך. ככל שתמצא הוועדה אי סדרים וכשלים הם יטופלו בהתאם לחוק".

עוד באותו נושא

שקד: "מדובר ברעידת אדמה, נדרשת ועדת חקירה"


29

כאמור, הבוקר דווח בעיתון כלכליסט כי המשטרה השתמשה בתוכנת ריגול של NSO כדי לפרוץ לטלפונים של שורת נבחרי ציבור, בכירים במשק ובמשרדי הממשלה ומקורבים לראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו – כך דווח הבוקר (שני) בעיתון כלכליסט. עוד נאמר כי תכנת המעקב הופעלה גם נגד מנכ"לי משרדים, עדים בתיקי 4,000 ובזק ויועציו של נתניהו, לצד פעילים מרכזיים במחאות שונות, ביניהם מחאת הנכים והאתיופים.

לפי הדיווח, המשטרה השתמשה בתכנת "פגסוס" ללא צו שיפוטי ופרצה באמצעותה בין השאר לטלפונים של אבנר נתניהו, יועציו של נתניהו טופז לוק ויונתן אוריך, איריס אלוביץ' והמנכ"לים של משרדי האוצר, המשפטים, והתחבורה – קרן טרנר, שי באב"ד ואמי פלמור.

עוד דווח כי השימוש בתכנה נשעה גם נגד ראשי ערים, עיתונאים בוואלה, ראשי מחאות הנכים והאתיופים, איש העסקים רמי לוי ויו"ר ועד העובדים בתעשייה האווירית יאיר כץ. כמו כן נאמר כי "התכנה הושתלה גם בטלפונים של תושבי יהודה ושומרון סמוך לפינוי של מאחזים ביהודה ושומרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
חובה ציבורית ומשפטית...
גיורא | 07-02-2022 10:40
חובה ציבורית ומשפטית לסגור לאלתר את משפט מר: נתניהו ולהודיע לכל אזרחי מדינת ישראל על התנהלות מערכות המשפט בישראל על הפלתו של מר: נתניהו. זו רעידת אדמה שלא היתה במדינת ישראל מאז יום הכיפורים. כדי להחזיר לעם את האמון חובה לומר את האמת . כל המעורבים בהאזנות בלתי חוקיות שישלמו במקום עבודתם ובישיבה בבתי סוהר. העונש חייב להראות ולהעשות.
NSO
זה לא יקרה | 07-02-2022 11:26
זה לא יקרה במדינת היהודים
2
מי יחקור המשטרה???...
ח | 07-02-2022 11:36
מי יחקור המשטרה??? הפושעים העיקריים עם הפרקליטות והשופטים, כולם אומרים ונוכלים. אין אמונה.
3
מישהו מפחד ...
כ | 07-02-2022 11:59
מישהו מפחד
4
ורק רוני אלשיך...
נפתלי ויאיר | 07-02-2022 12:01
ורק רוני אלשיך נעלם
5
כל הכבוד למשטרה.......
בן בן | 07-02-2022 12:42
כל הכבוד למשטרה.... שימשיכו לעקוב אחר חשודים וימגרו את השחיתות הציבורית. תודה למי שהפעיל את התוכנה כבר בימי נתניהו.... וטוב לראות שמשתפי הפעולה עם נתניהו חוששים עכשיו.... הרוגלה מוכיחה את עצמה.
6
הרייי הכל יעיפו...
בזיון | 07-02-2022 12:49
הרייי הכל יעיפו מתחת לשטיח חבל על וועדת חקירה הכל מושחת שם מהיסוד ביבי חף מפשע לסגור את כל התיקים הכל תפירת תיקים אילמרט ואהוד ברק עשו הכל שביבי והליכוד יפלו בחסות התקשורת ובתי המשפט
7
נקווה שבאת תקום...
כ | 07-02-2022 13:46
נקווה שבאת תקום וועדת חקירה אמיתית