תנועת אריאל עושה צעד נוסף בהפרדות מבני עקיבא, ומעתה יקראו גם שמות השבטים בחבריא א' בשמות נפרדים מבני עקיבא.

השמות שקשורים כולם לבית המקדש יהיו מעתה:

יסוד  – מסמל את בית המקדש כבסיס של העולם כולו. אבן השתיה שמשם הושתת העולם, משם נלקח העפר שממנו נוצר אדם הראשון.

גלעד– מקום השראת שכינה. "גל ועד לאומות העולם שהשכינה שורה בישראל" (שיר השירים רבה)

דביר – דיבור וקשר ישיר עם רבש"ע. "וישמע את הקול מדבר אליו מעל הכפרת אשר על ארון העדת מבין שני הכרבים" (במדבר ז' פט')

הראל – מקום העקדה, מסמל את מסירות הנפש של עם ישראל על דבר ה'.  "אשר יאמר היום בהר ה'…" – הר ה' = הראל.

נווה – המקדש כמקום בו השלמות החיצונית (הנוי)  משלימה את השלמות הרוחנית.

מעוז – החוסן של עם ישראל. "ה' מעוז חיי". כל עם נסמך על צבא חזק או עושר כלכלי. הביטחון של עם ישראל הוא הקשר עם הקב"ה. ובזמן שאנו עושים רצונו של מקום, ושכינתו שרויה בתוכנו אז אנו בטוחים ויכולים להוציא את כל כוחותינו מהכוח אל הפעול בכל עוזם. "תורת חיים בעוז".

נחלה – שלוש  דברים קרויים נחלה: עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. אבל המקום היחיד שקרוי בפירוש בתורה נחלה זה בית המקדש. "כי לא באתם עד עתה אל המנוחה ואל הנחלה" (דברים יב' ט') וזו הקומה הנוספת הרוחנית אותה מסמל בית המקדש.

בתנועה אומרים כי גם שם התנועה, גם המנון וגם הדגל שלה נושאים בגאון את נושא בית המקדש, וזה רק מתבקש שכך יהיה גם עם שמות חבריא א'.

כפי שפורסם ב'סרוגים', לפני כחודש בשבת הארגון של אריאל הוחלט כי שמות השבטים של חבריא ב' יהיו עצמאיים ולא זהים לשמות שהוענקו בבני עקיבא. כעת השינוי עובר גם לחבריא א'.

​מזכ"ל אריאל יוסי ורדי אומר כי "התנועה חרתה את מהות בית המקדש באג‘נדה שלה וחניכי חבריה א' יקבלו את שמות של בית המקדש בכל שבט כדי שיבינו מה חסר ומה אנחנו יכולים לעשות כדי שבית המקדש ייבנה במהרה​"