משלוח ראשון של תרופת הקורונה נחת בישראל - סרוגים

משלוח ראשון של תרופת הקורונה נחת בישראל

משלוח ראשון של תרופת הקורונה של פייזר נחת כעת בישראל, וישמש את משרד הבריאות במאבק נגד הנגיף. ראש הממשלה בנט בירך: "יסייעו לנו לצלוח את שיא גל האומיקרון שמתקרב"

משלוח ראשון של תרופת הקורונה נחת בישראל

תחילת הסוף למגפה: משלוח ראשון של תרופת הקורונה של פייזר נחת היום (חמישי) בנמל התעופה בן גוריון – זאת בתום מו"מ שהוביל ראש הממשלה נפתלי בנט מול מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ואנשי משרדו.

"התרופה של פייזר שהגיעה היום לישראל, בין המדינות הראשונות בעולם, היא תוספת חשובה לארגז הכלים של המלחמה במגפה" אמר בנט. "לפני כמה שבועות בישיבת הממשלה הנחיתי לקדם את רכש התרופה, ובזכות מאמץ ונחישות שלנו, זה קורה. כפי שהיינו חלוצים עולמיים במתן החיסון השלישי ובמתן החיסון הרביעי – כעת אנחנו מובילים גם במתן התרופה לאזרחי ישראל".

תרופת הקורונה בישראל

"בזכות הפעולה המהירה שלנו התרופות הגיעו במהירות לישראל ויסייעו לנו לצלוח את שיא גל האומיקרון שמתקרב" הוסיף. "אני רוצה להודות לידידי, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, לשר הבריאות ניצן הורוביץ ואנשי משרדו, לחברת אל על שהביאה את המשלוח ולכל העוסקים במלאכה. אנחנו פועלים נכון, באופן סדור ומהודק, במאמץ משולב – של בדיקות, חיסונים וכעת גם תרופה. יחד – נצלח את גל האומיקרון".

כזכור, ביום ראשון משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה פאקסלוביד (Paxlovid), התרופה האנטי-ויראלית של חברת פייזר לטיפול בקורונה. האישור ניתן שבוע אחרי שה-FDA, מינהל המזון והתרופות האמריקני, העניק אישור חירום לתרופה בארה"ב.

עוד באותו נושא

משרד הבריאות העניק אישור חירום לתרופה של פייזר


3

פאקסלוביד היא תרופה אנטי-ויראלית הניתנת בטבליות, ומיועדת להינתן לחולי קורונה עם תסמינים קלים עד בינוניים, הנמצאים בסיכון גבוה לסיבוכי הקורונה. המטופלים שיקבלו את התרופה ייטלו 4 כדורים ביום, שניים בבוקר ושניים בערב, במשך 5 ימים.

במשרד הבריאות מדגישים כי אישור החירום של ה-FDA מבוסס על תוצאות המחקר אשר הראו כי התרופה מפחיתה את הסיכון היחסי לתחלואה קשה, אשפוז ותמותה ב- 89%, אצל חולים שטופלו בתוך 3 ימים מתחילת התסמינים, ללא מקרי מוות בקבוצת הטיפול. תוצאות דומות נראו אצל אלו שטופלו תוך חמישה ימים מהופעת התסמינים. מדובר במנגנון פעולה שאינו תלוי וריאנט הפעילות האנטי ויראלית של התרופה נשמרת בתנאי מעבדה מול וריאנטים שונים. במבחן ביוכימי, וריאנט האומיקרון לא הפחית את הפעילות התרופה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מדבר כאילו הוא...
עמית | 30-12-2021 18:31
מדבר כאילו הוא יצר את התרופה.למד מנתניהו להזמין בזמן שלא כמו בגל האחרון שאכלנו אותה
2
יישר כח לממשלת...
אהובה | 30-12-2021 20:39
יישר כח לממשלת השינוי, אין עליכם מושיעי העם. חיזקו ואימצו העם השפוי אתכם וביחד נצליח