לא רק קורונה: דאגה בישראל מהתפשטות שפעת - סרוגים

לא רק קורונה: דאגה בישראל מהתפשטות שפעת

ברקע הקורונה: עליה משמעותית בתחלואת שפעת בישראל. משרד הבריאות ממליץ להתחסן כנגד השפעת, ומדגיש כי ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו

לא רק קורונה: דאגה בישראל מהתפשטות שפעת
  (צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90)

עליה משמעותית בתחלואת שפעת במוקדים שונים במדינת ישראל: על פי נתוני המרכז הלאומי לבקרת מחלות, נכון לשבוע האחרון דווחו מתחילת עונת השפעת 280 חולים שאושפזו ו- 20 חולים במרפאות הזקיף שאצלם זוהה נגיף השפעת.

אין בעיה בקבלת שני החיסונים. חיסון נגד קורונה (צילום: דוברות מד"א)

רוב החולים נדבקו בנגיף שפעת מסוג A. מאפיון שבוצע במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות נמצא, שמדובר בנגיף שפעת מסוג A/H3, הכלול בתרכיב החיסון נגד שפעת בעונה זו.

תחלואה השפעת בארץ בעת הזו כוללת את מגוון הגילאים כולל ילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. הדבר מדגיש את חשיבות התחסנות כנגד שפעת בימים אלו.

משרד הבריאות מדגיש: אין בעיה בקבלת שני החיסונים

נגיף השפעת עלול לגרום לתחלואה קשה, כגון דלקת ריאות, סיבוכים אחרים בדרכי הנשימה, ואף מוות. החיסון מומלץ לכלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה. האוכלוסייה בסיכון לתחלואה קשה יותר כוללת נשים בהריון, ילדים מתחת לגיל 5, בני 50 מעלה ובעיקר בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות (כמו מחלות לב, ריאה, כליה, ועוד), ומטופלים מדוכאי חיסון (כמו חולי סרטן, מטופלים בסטרואידים, ועוד).

עוד באותו נושא

דיון סוער: בנט קרא לסגר על לא-מחוסנים, השרים התנגדו


13

אנשים הנמצאים במוסדות סגורים או סגורים למחצה (כגון פנימיות, בתי אבות, בתי חולים לחולים סיעודיים ותשושי נפש, בתי סוהר ועוד).

משרד הבריאות ממליץ להתחסן כנגד נגיף השפעת, ומבקש להדגיש, כי ניתן לקבל את חיסון השפעת יחד עם חיסון הקורונה או בכל מרווח זמנים ממנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
חיסון השפעת הוא...
ט | 09-12-2021 20:35
חיסון השפעת הוא גם של פייזר.... והמבין יבין...
המבין מבין...
חיסונים מצילים חיים | 09-12-2021 21:32
המבין מבין שאתה אדיוט...היית יותר שמח אם החיסון היה תוצרת מסגריית שמוליק ??? מי אתה רוצה שייצר תרופות אם לא מפעל תרופות ?