אומן ראש השנה? רבני הציונות הדתית נגד - סרוגים

אומן ראש השנה? רבני הציונות הדתית נגד

מה חושבים רבני הציונות הדתית על הפשיטה ההמונית שמתרחשת מדי שנה, ערב השנה החדשה, על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן? מתברר כי הרבנים מתנגדים לכך נחרצות ובמילים חריפות. "מסופקני אם ר' נחמן עצמו רואה מצוה בנסיעה אליו מא"י לאומן" ו"זוהי שטות גמורה לעזוב את ארץ ישראל ממש, בשביל מקום שהוא רק בבחינת ארץ ישראל"

אומן ראש השנה? רבני הציונות הדתית נגד
  אין מה לנסוע. אומן (מאיר אלפסי, כיכר השבת)

מה חושבים רבני הציונות הדתית על הפשיטה ההמונית שמתרחשת מדי שנה, ערב השנה החדשה, על ציונו של רבי נחמן מברסלב באומן?

מבירור קצר שערכנו בסרוגים, נראה כי הרבנים יוצאים פה אחד נגד התופעה שהפכה להמונית ויצאה מתחומי חסידות ברסלב.

בתשובה שפרסם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, הוא מביא עדות מכתבי ר' נתן, תלמידו של ר' נחמן, שר' נחמן עצמו סיכן את חייו כדי להגיע לראש השנה לארץ ישראל, ודווקא כאן בארץ הוא השיג את ההשגות הגבוהות ביותר בחייו. "מסופקני", כותב הרב אריאל, "אם ר' נחמן עצמו רואה מצוה בנסיעה אליו מא"י לאומן".

גם הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע-חברון, ענה למאזין בשו"ת רדיו כשהוא מתייחס לנקודה בה גברים נשואים עוזבים את משפחתם בראש השנה. הרב ענה בקצרה: "קשה לקבל שתפילה בחוץ לארץ ללא המשפחה גדולה מתפילה בארץ עם המשפחה". עוד הוסיף הרב ליאור כי הוא אינו ממליץ על מנהג זה, אלא לבודדים בלבד.

● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן

גם ראש ישיבת עטרת ירושלים ורב הישוב בית אל הרב שלמה אבינר כותב שמעבר לבעיה המוסרית של עזיבת המשפחה, האישה והילדים, יש כאן בעיה הלכתית, משום שמרן הרב קוק פסק שאין היתר לצאת לחוץ לארץ להשתטח על קברי צדיקים (משפט כהן עמ' שנב), בפרט שמצוות השתטחות על קברים אינה מופיעה בתרי"ג מצוות.

עוד בנושא: הקדושה לא נמצאת בקברים, גם אם מדובר בקברי צדיקים

שטות גמורה

דברים חריפים יותר אומר הרב אליהו זייני, ראש ישיבת "אור וישועה" בחיפה, שענה באתר האינטרנט של ישיבתו, כי "מי שיוצא מארץ ישראל כדי להשתטח בארץ העמים, בטומאת הגלות, לא ברור אם הוא כופר בתורה או שהוא רק חולה נפש או אולי סתם עם הארץ… אין ספק בעיניי שרבי נחמן אם היה בחיים היה מתנגד בכל תוקף לחולי זה. סביר להניח שרוב התמימים הנוסעים לשם אינם יודעים עד כמה הם טועים. ואם היו עולים לירושלים עיר קודשנו או למערת המכפלה היה אלף מונים חשוב יותר."

התייחסות נוספת העלה הרב אורי שרקי, ראש בית המדרש של "מכון מאיר", כשבשיעורו על ספר ליקוטי מוהר"ן, הוא התייחס לטענות שמעלים החסידים בעד היציאה לאוקראינה: "יש לדעת, שללא ספק ר' נחמן לא התכוון שיצאו מארץ ישראל על מנת לעלות לקברו באומן, למרות שהקבר הוא בבחינת ארץ ישראל. זוהי שטות גמורה לחשוב כך, לעזוב את ארץ ישראל ממש, בשביל מקום שהוא רק בבחינת ארץ ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
82 תגובות - 79 דיונים מיין לפי
1
שיטחי.כנסו.
אסקשמים | 15-08-2013 9:59
כשאדם רוצה לנסוע לאומן ובא לשאול,לא תמיד האופציה השניה שיש לו היא לשבת ב"מרכז הרב" 10 שנים וללמוד תורה.זה לא או זה או זה... ישנם הרבה אנשים,שהפסילה הגורפת של אומן,תביא [או תחזיר...] אותם למקומות לא טובים. העיקרון-לפני שפוסלים אופציה שבקדושה,האם מולנו אדם שיש לו אופציה קדושה טובה יותר?
ראובן
ראובן | 30-08-2020 11:53
בכלל לא שיטחי. שימו לב שברשימת גדולי הציונות הדתית יש רק גדולים ולא חריג שעובד יום ולילה רק על טיפוח התדמית שלו כאילו הוא גדול בתורה.
2
ל-1, אדם כזה
123 | 15-08-2013 10:05
אדם כזה לא יישאל רב האם ללכת או לא. ההלכה אוסרת ללכת, נקודה. ייתכן ויש חריגים, אבל ההלכה באופן כללי אוסרת!
3
שמתם לב לתגובה בפייסבוק של עדי רן?
| 15-08-2013 10:10
האם תקנו דסקים של מי שקורה לרבני הציונות הדתית "חבורה של אדיוטים" עפ"ל?
4
עדי רן צודק בהחלט
בוגר הציונות הדתית | 15-08-2013 10:21
הציונות הדתית הוציאה מתוכה גידולי פרא כאלעזר שטרן, שי פירון, יאיר נווה ועוד. פשטה את הרגל לגמרי
5
חבל
חבל | 15-08-2013 10:48
התגובות של ה"חסידים"(בגמרא זה מתאר אנשים שמעולם לא עושים עברות, לא מתאים לאנשים האלה) מהפייסבוק מראה איזה עוול עשו לרבי נחמן, שהרבה אנשים קטנים מנכסים אותו לעצמם. במקום לנסוע להודו "לשטוף את הראש" נוסעים לאומן. כתוב בהלכה מספר מקרים שבהם מותר לצאת מהארץ, קברים זה לא אחד מהם. אולי יש מתירים ואז יש להם על מה לסמוך אבל לקלל ככה רבנים בגלל שהם הולכים לפי פשט השו"ע?! פשוט מצחיק לראות איך אדם חושב שהוא יגדל פאות וזקן ויגיד "רבינו אמר" והופה הוא צדיק יסוד עולם. ואיך אמר אחד ההזויים שם? נ נח. אפילו בזרם המרכזי של ברסלב לא מקבלים את ה"פתקא", זה רק מראה על השטויות שהם מעזים להוציא מהפה. אז צאו לאומן בראש השנה, כי ברור שקבר בחו"ל יותר קדוש מארץ ישראל.
6
אומן
שהם | 15-08-2013 11:07
מי שלא לומד חסידות הוא אטום הוא בחינת תינוק שנשבע.יהי רצון שכל מי שלא לומד חסידות יתחיל ללמוד וזה בע'ה יפתח לו את כל הבלבולים. בקשר לציונות הדתית אין להם מה להגיד כלום כי אנחנו עדיין עמוק בגלות...
7
ראשית יש לדעת שאין בכך איסור הלכתי
אורה | 15-08-2013 11:07
ע"פ הפוסקים, וזה בדוק. כל הדברים שכתובים כאן מובנים אולי בשכל, אבל לחסידי ברסלב יש מסורת מפה לאוזן לאורך הדורות פלוס דבריו המפורשים של ר' נחמן, שאומן ר"ה הוא מעל הכל ורק כך אפשר לכן כל נסיון להסברה שכלית לא תתקבל כשיש כזה צו חד משמעי מרבי נחמן- "איש בל יעדר!" ב"ה יש יהודים קדושים שבאמת במסירות נפש אדירה שומעים לקול רבם ר' נחמן.
8
הנוער הדת.ל במשבר אמונה עמוק
סמי | 15-08-2013 11:22
הוא מקבל את התשובות באומן...
9
רבנו זה האמת
יצחק | 15-08-2013 11:22
אין ספק שמאז ומעולם הייתי התנגדות על רבנו ודווקא בגלל זה צריך ליסוע
10
מוהרן אמר: עתידים כל האדמורים להתקנא בר"ה שלי
ברסלבר | 15-08-2013 11:25
11
איש בל יעדר
נחמן | 15-08-2013 11:48
וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ הדתיים לאומיים לא מבינים מה קורה כל הילדים אצלהם מגדלים פאות ולומדים ספרי ברסלב. מכיון שדעת רבי נחמן מברסלב מדברת אל הלב פותח ובגובה הענים מקדם את כולם ביהדות , השורשית , לכן רבים רבים ממגזרים שונים ומשונים מגיעים לברסלב ומבינים , הנה אמת , הנה מבינים את ליבי , ואין מה לנסות להציע חלופות לברסלב, אין חלופות לעומק פנימיות ויושר הדברים , כפי שנאמר בגמרא "ניכרים דברי האמת " ואינם צריכים חיזוק , על כן משנה לשנה הסיפור הזה גדל והולך ומתרחב והדעת הזו מתפשטת . ובכלל לא בכל פעם שמדברים על אומן צריכים לשים תמונה של נ-נח אלא אם כוונתם להטעות
12
איפה ניתן לשמוע את קולם בזמן ש.....
חסיד ברסלב | 15-08-2013 11:50
ציבור הגדול המושמע לקול רבני הציונות יוצאים מארץ הקודש למסע של בילויים למקומות פרוצים ע"מ להיכשל בכל מיני איסורי דאורייתא שאין שום רב שיכול להתירן ומכשילים בזה את כל בני המשפחה. רק אומן מפריע להם שנוסעים למטרה אחד בלבד להתחזק ביר"ש ולעשות תשובה באמת. תבדוק אצל כ"א שהגיע למקום קדוש זה : אין היום בכל העולם מקום שיש בו כ"כ הרבה התעוררות !!!!! אשרינו!!!
13
חשבון נפש
ישוב הדעת | 15-08-2013 11:52
והנה קמים "רבנים" ופוצים את פיהם "בקדושה ובטהרה" נגד הנסיעה לאומן כבודכם במקומכם מונח רבינו הקדוש הזהיר ואמר שמי שסר למשמעותי יהיה אצלי על ראש השנה ובאיזה כח אתם מביעים דעה נגד אתה לא רוצה לנסוע זה בעיה שלך ושאתה מדבר נגד צדיק יסוד עולם תלמד תקרא מי זה הצדיק הקדוש הזה ומה הוא השיג ואולי תזכו לעשות תשובה עוד בעולם הזה כי שם למעלה הבושה גדולה ועצומה מאד ואין כל ספק שתתצטרכו את העזרה שלו אני מאמין שהוא יעזור לכם עפרא לפומייכו כדאי לעשות חשבון נפש עוד בעולם הזה מהר ככל האפשר אוי לאותה בושה ואוי לאותה כלימה
14
כל מילה בסלע
| 15-08-2013 11:54
ישר כח לרבני הציונות הדתית
15
לא הבנתי איך מישהו דתי (מהפייסבוק למעלה) יכול ככה לקלל.
ישראלי | 15-08-2013 11:54
16
מאיזה מתנה נתן לנו רבינו? כנסו....
יוסי | 15-08-2013 12:05
אחת המתנות שקבלנו מפורסמים של שקר לא תאכלו .... אתם כבר טעמתם יין הונגרי
17
בחופש הגדול הרבה דלי"ם נוסעים לנפוש בחו"ל ואף אחד נגד
שמואל | 15-08-2013 12:16
כל העלונים מפוצצים בפרסומות על נופש בחו"ל וזה בסדר, וכשמדובר במשהו רוחני אז יוצאים נגד. עולם השקר.
18
רבנו חזקיה מדיני פוסק שמותר לנסוע לחו"ל לקברי צדיקים!
רענן | 15-08-2013 12:32
רבי חזקיה מדיני בעל ה'שדה חמד' בוודאי ידע היטב את מעלתה של מערת המכפלה שהרי הוא היה רבה של חברון! ואעפ"כ הוא פוסק שמותר לצאת לחו"ל במטרה להשתטח על קברי הצדיקים! זכותו של כל מי שרוצה לפסוק כהרב קוק שיפסוק כמוהו, אבל עם כל גדולתו של הראי"ה זצ"ל, עדיין אנו לא מחויבים לפסוק דווקא כמוהו ולא כה"שדה חמד"!
19
אם רבנו היה רוצה הוא היה אומר שהר"ה שלו לא תקף לדרי א"י
ניר | 15-08-2013 12:35
20
אני לא מבין
דודי | 15-08-2013 12:36
ידוע שהכיפות הסרוגות לא חכמים אני שומע אותם הם פשוט לא חכמים תראה את הרבנים שלהם איך נראים ממש בושה ותראה איך נראה בנט אלו הם האנשים. אם מדברים על עניין של אומן לאחר שהם מביאים ציטטות מליקוטי מוהרן אז באמת הם לא יודעים לקרוא את הכתוב ואני באמת מתבייש שאני קשור לשם אני נהיה מיום ליום יותר ברסלב רק בגלל הכתובים האמיתיים אני פשוט לא מבין אותם. תראה איזה חיבור בין בנט לבין לפיד זה מספיק לצערי כל ......רוצים להרוס את עולם האורה שזו תורה הקבה יציל
21
בנט ולפיד נלחמים בעולם התורה למה על זה לא שומעים את הרב
יגכ | 15-08-2013 12:51
22
על נסיעות לחו"ל שכל הציונים נוסעים לא שמענו אותכם מדוע?
יגכ | 15-08-2013 12:52
23
לא שמענו אתכם מתנגדים לנסיעה למזרח הרחוק עם התפידנית .
מיכאל | 15-08-2013 12:59
אני לא צריך אישור מאף אחד כדי להגיע למקום שבו אני מרגיש כיסופים לקב"ה באופן שאני לא מרגיש בשום מקום בארץ ואני כל שבוע משתטח בקברי צדיקים . אם הייתם מגיעים לקברי צדיקים בארץ באמת ,הייתם רואים שם תמיד חסידי ברסלב .
24
ברסלב, ברסלב... מתי תקבלו קצת שכל? והערה קטנה לעדי רן..
123 | 15-08-2013 13:01
יש לי חידוש קטן לברסלבים פה: רבי נחמן הוא לא אלוקים! אני יודע שזה אולי מפתיע חלק ממכם, אבל רבי נחמן הוא לא אלוקים, מלאך, או כל דבר דומה. רבי נחמן הוא עוד רב חשוב בתולדות היהדות [הבהרה: אני לא מתכוון לזלזל ברבי נחמן עצמו ח"ו, אלא רק בחסידיו שאיבדו פרופורציות....] רבי נחמן לא יותר חשוב וגדול מכל הרבנים הגדולים שקבורים פה בארץ ישראל [עוד חידוש- יש עוד כמה רבנים חוץ מרבי נחמן, והם לא פחות גדולים], ת'אמת שאפשר לומר שרבי נחמן פחות גדול מהמון אנשים שקבורים בארץ, ואני מדבר על האבות הקדושים, תנאים, ראשונים, אחרונים ועוד המון "סתם" רבנים שקבורים אצלנו בארץ! לעדי רן- בושה. אני *בטוח* שרבי נחמן לא שמח מחסידים שוטים כמוך שמקללים רבנים בגלל עמדה הלכתית שנקטו, אני מתבייש באנשים כמוך... אם היית היחיד אולי הייתי מבליג אבל זאת תופעה מעצבנת של חוזרים בתשובה, שהחליטו לחזור לדרך האמת [וכל הכבוד לכם על ההחלטה האמיצה] ותופסים גובה ומדברים על כל העולם ואישתו כאילו הם טובים יותר... אני מתבייש באנשים כמוכם! בא רק נגיד שאני *ממש* מתפלל שהבנים שלי לא יהיו 'דוסים' כמוך... את האמת שבשנייה הראשונה שקראתי את התגובה שלך ["איזה חבורה של אדיוטים .פשוט קשה להאמין."] הייתי בטוח שזאת תגובה נגדכם, הטסים לאומן... אני לא מבין איפה נכנסת בתוך העמדות של הרבנים ה'אדיוטיות' שלהם? ואיך בדיוק שייך לפה ה'פחד שלהם מהאמת'? אני לא מבין איך אפשר לכנות אנשים (ק"ו רבנים) שמבינים בכל נושא יותר ממך- טיפשים?! [שאמרתי "כל נושא" התכוונתי לזה...] ק"ו שמדובר בנושא הלכתי שבו הם עוסקים (בניגוד אליך...). הרבה פעמים אני רואה ילדים קטנים אומרים כל מיני אמירות על אנשי מדע גדולים שהם טיפשים וכד' בגלל שאין להם כיפה על הראש [הבהרה- לא שבגלל שאין להם כיפה הם טיפשים, אלא בגלל שאין להם כיפה הילדים אומרים עליהם שהם טיפשים!] והמחשבה הראשונה שעולה לי בראש זה ש"לא נורא, יום אחד הם יתבגרו בעז"ה ויקבלו שכל". אותה מחשבה עלתה לי שקראתי את התגובה שלך, אבל כנראה שיש כאלה שמתבגרים בשלב מאוחר יותר.... שנזכה לעבוד את ה' באמת, ולביאת משיח צדקנו במהרה... אמן!
25
רוב רובם של חוזרי התשובה היום עם רבי נחמן :)
אמירוס | 15-08-2013 13:02
הרבנים הציונים לא מבינים מה שהם אומרים, גם הגאון מוילנא חלק על הבעל שם טוב הקדוש והיה לו על זה בלגן בשמים. על אחת כמה וכמה אנשים שלא מגיעים לקסוליים שלו, שהם חולקים על רבי נחמן שהוא העיד שהוא עבר את הבעל טוב הקדוש.. השם ירחם על נשמתם... במכתב מאליהו כתוב שיש רבנים בדור האחרון שהם מתיימרים להיות "רופאים" ונותנים לנו "עצות", הוא אומר שהם הם בעצמם החולים הגדולים... זה גם מובא בזוהר...
26
ל-11 אוי ואבוי אם דתיים לאומיים יקחו דוגמה מחסידי ברסלב
שי | 15-08-2013 13:10
סמים, פשע, פרשת הרב אלעזר ברלנד, אלימות, תמהונות. אלא הם מאפיינים ברורים של חסידי ברסלב בדור שלנו.
27
אני חולק על הרב, אי אפשר לאסור כזה דבר, ואין קשר להלכה
קול שפוי | 15-08-2013 13:19
מחילה מהרב אבל אי אפשר בכלל לפסוק כזה דבר, רוב הרבנים מתירים לנסוע וכל העניין הזה הוא עניין של הנהגה לא הלכה, לכן אין אפשר בכלל לאסור את זה, וזה שטויות שבכלל הרב נותן אישור או לא... דבר שני, לנסוע לקברי צדיקים הוא מצווה, במיוחד בראש השנה, כמו שכותב הבן איש חי בהלכות ראש השנה.
28
מותר לנסוע...
שמואל | 15-08-2013 13:27
לפי הרב חידה, משנה ברורה ועוד.... רבי נחמן ידע את כל את טוב טוב...
29
מעניין זה לא הרבנים שהיו אחראים לגירוש בגוש קטיף
fd | 15-08-2013 13:35
30
ומה עם אריה דרעי? חסיד אומן?
| 15-08-2013 13:44
חולה נפש? מטורל? עקום חשיבה? אם כך- אז מה עם אריה דרעי, חסיד אומן מושבע? אחרי כל הביזיונות האלה באומן, התכנסות כל מופרעי החרדים לסוגיהם, מה לנו כי נלין על אחרים? מה רע בלהיות עובד כוכבים ומזלות וקברים ואבנים- זה פולקלור ברמה של ש״ס ותומכיה מאושר. אמרנו כבר אריה דרעי?
31
גדולי ישראל נגד
ספרדי אמיתי | 15-08-2013 13:55
מרן הרב שטיינמן הביע דעתו נגד התופעה, וכן מרן הרב עובדיה שליט״א התבטא נגדם, ועוד מגדולי הדור שמקצתם חוששים מאלימות נגדם. והמבין יבין.
32
תקראו מה מוהרא"ש אומר על הנסיעה לאומן
חנלה | 15-08-2013 14:00
כנסו לאתר ברסלב סיטי
33
ניתן לומר
ד | 15-08-2013 14:11
שמי שכותב על קבוצת רבנים מכובדת שהם ... - הוא עצמו שוטה, רשע וגס רוח. הוא שוטה כי הוא בכלל לא מבין את דברי התורה ולא יודע איך פוסקים הלכה ובכלל מהי היהדות האמיתית. הוא רשע כי מי שכך מדבר על רבנים כבר אפשר להבין מהי דרגת הצדקות שלו. מלבד זאת הוא גם גס רוח לדבר בצורה כזאת. חוץ מזה נראה שלהיות באומן בראש השנה כנראה לא עושה אותך אדם יותר טוב, אם אחרי כל הפעמים שהוא היה שם הוא מתבטא בצורה כזאת.
34
על פי מה אתם קובעים מה אסור ומה מותר!?רק כי הרב אמר?!
דתי לאומי | 15-08-2013 14:39
יש דרך איך קובעים מה אסור ומה מותר!! ואפילו אם רב אחד אמר משהו! אם כל השאר אומרים ההפך עדיין מקשיבים לאחד?! תפתחו גמרא ותראו מה אומרים!! צריך הוכחות! צריך ביסוסים! לא סתם מתירים לצאת לחול! בכל אופן. אין כמו הקדושה של ארץ ישראל! ובנוסף דבר אחד לא מובן לי איך כל אלה שנוסעים "להתחזק" באומן מלכלכים ככה על רבנים גדולים שגם עוד אלפי שנים לא יגיעו לקרסוליים שלהם!! עוד משהו. מה עם כבוד תלמידי חכמים?! זה כבר לא קדוש?! רק היציאה לאומן?! תהיו בריאים.
35
לאלחנן רפאלי
| 15-08-2013 14:46
אם ר' נחמן היה רופא לחולי נפש אולי היה אפשר להתיר לאחד כמוך ולשכמותך לנסוע.
36
ל25
| 15-08-2013 14:47
רוב רובם של החזורים בתשובה נשתבשה עליהם דעתם.
37
עיין
יעקב | 15-08-2013 14:49
עיין ערך תגובת עדי רן
38
מסכים עם עדי רן
דתי לאומי | 15-08-2013 14:56
נניח שאתם לא בעד ליסוע לאומן? למה לזלזל בעשרות אלפי יהודים שכן עושים זאת? כמה חוזרים בתשובה אנחנו הדתיים לאומיים כבר החזרנו עם הסגנון המתנשא והקריר שלנו? לא בכדי, רבים מבוגרי הישיבות התיכוניות וההסדר עוברים לחב"ד וברסלב. במקום שנעשה בדק בית אצלנו ונחשוב למה יש כל כך הרבה דלת"שים, למה מיטב הנוער שלנו יוצאים לפאבים ולבתי קולנוע ולמסעות תענוגות בחו"ל אנחנו יוצאים בשצף קצף נגד אנשים יראי שמיים שמסורת בידם ליסוע לר"ה לאומן? האם מישהו ישתכנע מפסק שכזה? אז למה להגיד דברים שאינם נשמעים?
39
הנביא אומר שמשיח יבוא נגיד כולנו שצאן טעינו...
קול שפוי | 15-08-2013 15:11
לזכיר לכם אנשים, אנחנו עדיין בגלות, התורה שלנו בגלות, הדור האחרון זה הדור עם הכי הרבה בירורים, קל להגיד זה אסור וזה מותר , צריך לחפש את האמת... בדור של דוד המלך גם דואג האדומי ואחיטופל שהיו גדולי הדור טעו, בימי קורח ועדתו, כמעט כל מי שהיה עם קורח היה גדול דור... בימי יוסף והשבטים שחלקו עליו, הרי אנו יודעים שהם טעו בסוף.... אז מה זה אומר? שהגדולי הדור שלנו חסינים? לא.... גם הם יכולים לטעות... אז תפסיקו לבלבל את המח, ותתחילו לחפש ולחוס על החיים שלכם, גם הרב מרדכי שרעבי אמר אם רבי נחמן אמר שהוא הגיע ליחידה דיחידה ( שזה נאמר על הדרגה שמשיח ישיגב ) מסתמה שהוא יודע מה שהוא אומר. אם רבי נחמן אומר שלבוא אליי לראש השנה אין דבר גדול מזה מסתמה שהוא יודע מה שהוא אומר! יש מפורסמים גדולים נגד זה? אז מה... גם פעם היו מפורסמים נגד האמת! צריך לחפש מה נכון ומה האמת ורק השם יתברך יודע מה כל אחד חושב בלב!
40
הצדיקים שלכם.
אחמד טיבי. | 15-08-2013 15:23
תגידו,ברצינות,אתם שפויים,או שצריך לשפות אותכם כקדירה על האש? ר' נחמן זצ"ל אמר במפורש שרצונו שגם אחרי אורך ימים ושנים יבואו על קברו.והבטיח מה שהבטיח.נסים ונפלאות גלויים נעשו ונעשים בכל שנה על קברו.אין אחד כמעט שלא חש תחושות מסוימות בבואו לשם,ולאחר מכן,ולאחר הגיעו לארץ הקודש.מה אתם רוצים ממנו,תגידו?אתם מפחדים שיברחו מכם ויתקרבו לצדיק האמת.לכם יש צדיקים ברמה שלו?
הלכה נפסקה שלא כר נחמן
צבי | 18-09-2017 18:09
תרימו לכן דת חדשה כמו חסידי שבתאי צבי. ר נחמן בכללי לא דיבר לעמיארצות
41
שמעתי טוב?
דוד ביטון. | 15-08-2013 15:26
אז אלו הרבנים שלכם? משעמם להם,או מה בדיוק? "דעת בעל בית,היפך דעת תורה".(מהר"י וואייל,חוש"מ,סי' י"ג)
42
"מתברר"? אומרים את זה כל שנה. מה ההפתעה?
שאול | 15-08-2013 16:04
43
תתנו תשובות על הנאמר כאן בתגובה רבנים חמודים
אלחנן | 15-08-2013 16:04
. הרב אריאל,"מסופקני"? מסופקך? כולנו היינו שמחים אם רבינו היה טמון כאן בארץ הקודש,אבל מאחר שהוא ציווה לבוא אליו-אנחנו באים אליו! לא חשוב איפה זה. 2. הרב ליאור,אשתי מרשה לי לנסוע,ולא לחצתי עליה בכלל! מה דיני? 3. הרב אבינר,אם ישנו חולה מסובך שצריך לנסוע לרופא מומחה בפלורידה,מה הדין? לדידי-רבי נחמן הוא ה*רופא! 4. הרב זייני,מתי בפעם האחרונה היית *אתה* במערת המכפלה? # רק שאלתי# נאה דורש ונאה מקיים. 5. הרב שרקי,וכל הגווארדיה שמעליך,רציתי לדעת:מה דעתכם על סתם נסיעות לטיולים בחו"ל? לא זכור לי שהשמעתם קול גדול נגד זה,רק על ברסלב אתם גיבורים?
תשובות
צבי | 18-09-2017 18:08
1. ר נחמן לא יצווה דבר שאסור.אלא אמר רק ליושבי הגולה 2 עדיין אסור לעזוב את הארץ על פי חז"ל 3.לא רציני.בעליבתים 4. אינני יודע.אין מצווה להשטתח על קברי צדיקים.אבל אם כבר בארץ קבורים גדולים יותר מר נחמן 5.לא שמעת כי אתה חרש. תגגל תמצא.(או שתחפש בשו"תים שלהם)
44
בל נשכח מי אלה הברסלבים החדשים.
pop | 15-08-2013 16:06
כל המסוממים שחזרו מגואה וחיו שם על טריפים.היום הטריפ הוא ר' נחמן. מי עוזב אישה וילדים בראש השנה והולך להשתגע באומן? זו לא יהדות
45
רבי נחמן רוצה בפירוש שנבוא אליו אחרי פטירתו, זה בדוק!
קול שפוי | 15-08-2013 16:20
אני לא יודע מאיפה הרבנים האלו מקבלים את המסקנות שלהם אמר רבי נחמן אומר בפירוש שהוא רוצה שנבוא אליו גם אחרי פטירתו... הוא אומר: עוד יהיו רכבות בשמים שיבואו אליי.... ( פעם לא היה מטוסים, ובזה הוא מראה לך ברוח הקודש מה יהיה בעתיד ) כמובן, עם מסקנות של הרבנים פה, אי אפשר לסמוך עליהם שהם ינהיגו מישהו... שלא נדבר שהם לא יודעים להנהיג את עצמם בדרך האמת...
46
מסוממים לשעבר מכפישים רבנים שבקיאים בש"ס ישר והפוך...
מיכאל | 15-08-2013 16:20
מי זה בכלל עדי רן שידבר ככה על הרב דב ליאור (100 אצל הרב אלישיב במבחני הדיינות). שערוריה! הרבנים מתוקף סמכותם מביעים דעתם של נושא מסויים ואותם עמי ארצות שבקושי יודעים קרוא וכתוב מגדפים אותם. לא חוזרים בתשובה ולא בטיח, סתם נרקומנים שגידלו זקן ופיאות שמוציאים שם רע לברסלב. אתם יכולים להיות בטוחים שברסלב שורשי לעולם לא יבוא איתם בקשרי חיתון.
47
נחמן ונתן צוחקים על כל העולם..
מיכל | 15-08-2013 18:06
עכשיו,בגלל הכתבה הזו, יזעו לאומן לראש השנה של רבינו הקדוש תשע"ד, עוד כמה אלפים.. תודה לכם רבנים ציונים..:)
48
דעה מעניינת של רב
אבי ים | 15-08-2013 18:16
49
דעה מעניינת של רב
אבי ים | 15-08-2013 18:18
הרב דוד מנחם רב שכונה בירושלים נשאל בשיעורו על זה והשיב שיש אנשים שזו ממש מצוה שיסעו לאומן. חלקם ישמרו רק שם על קדושת היום. הרבה אלימות נמנעת מכך שהרבה מהם נוסעים. והרוב שהם צדיקים אמיתיים ונוסעים הם מזכי הרבים
50
לכבוד הרב אליהו זייני
אלי | 15-08-2013 22:05
גדולים וגם שלמים נסעו לאומן תלמידי חכמים צדיקים ביניהם הרב קוק מטבריה הרב יורם אברג׳יל׳ הרב עמאר הרב יהודה זאב ליבוביץ שגדולי הדור העידו עליו שהיה לו צדיקים נסתרים , כבודו אני יכול לרשום עוד ספר שלם הרשימה ארוכה עיין בספר ציון המצויינת שהרב מאזוז כותב שמצווה לנסוע לאומן
51
מחלוקת לשם שמים
יוסף | 15-08-2013 23:58
מי שחולק על רבנו או על אחת מהנהגותיו הוא מגלה שהוא פגום בברית כי רבינו הוא יסוד עולם ואם היסוד של האדם פגום המוח שלו פוגם ביסוד עולם שהוא רבינו שאמר ראש השנה שלי עולה על הכל
52
סרוגים תמימים
חיים | 16-08-2013 0:12
תורמים לקופות מפורסמות ולא לנזקקים פרטיים ונסחטים בקלות לכל אמונה תפלה
53
לאן הגענו שרבנים קטנים מדברים על נשמת משה של הדור!!!
מזועזע | 16-08-2013 0:15
54
שמדובר באומן המזרוחניקים נזכרים שאסור לצאת מהארץ
מאיר | 16-08-2013 1:30
והעיקר כל העיתוני שבת שלהם מציעים דילים לחו"ל ...
55
מי שעשה חוכא ואיטלולא מהאיסור לצאת מהארץ זה הדת"ל
משה | 16-08-2013 1:35
שהכריזו שהאיסור לצאת מהארץ תקף רק כשלא הייתה לנו מדינה .
56
שאלה
ג.ש. | 16-08-2013 7:01
שאלה מדוע לא אומרים בתפילות ראש השנה "אנו מתירים להתפלל עם/את העבריינים", כפי שאומרים ביום הכיפורים?? תשובה בראש השנה אי אפשר להתפלל עם העבריינים כי הם נמצאים באומן....
57
חסידים שוטים
דודש | 16-08-2013 8:24
בשביל מה לצאת מהארץ!? בשביל הריגוש בתפילה של ברסלב!? תתפללו בישראל, הרבה יתר טוב ונכון, ואליבא דכל הפוסקים.
58
הרבנים הללו אין דעת תורה יוצאת מפיהם, אלא דברים שלא היו
לל | 16-08-2013 8:55
ולא נבראו. רבי נחמן ציווה שכולם יבואו אליו בר"ה, איש בל ייעדר, אז איך הם מרשים לעצמם לסלף את דבריו.
59
דעת הרב מזוז וכל הרבנים
123 | 16-08-2013 12:06
ראיתי שרשמו פה שהרב מזוז אומר לטוס. אז אפשר לראות באתר של כיסא רחמים תשובה של הרב: "אל תטוס. רק אחר הנישואין פעם אחת בחיים, וברשות האשה דוקא." (ציטוט) בנוסף כל גדולי ישראל אומרים שלא לטוס... [לאו דווקא דתיים, גם חרדים!]
60
תודה רבה שעזבתי את הציניות הדתית -אומן ראש השנה
יהודה | 16-08-2013 12:22
61
במשך מאתיים שנה עלו חסידי ברסלב לאומן תוך ציפצוף ארוך
דרול | 18-08-2013 10:23
על כל הרבנים גם ציונים וגם לא ציונים.
62
טוב שעכשיו ניתן לגנות ולהוקיע את הרב שרקי
דרול | 18-08-2013 10:25
על זה שבמשך שנים הוא מתחזה למישהו שמבין בברסלב ומלמד ברסלב.
63
מדוע לא מעלים את רבנו הקדוש לארץ ישראל?
דודי אלמליח | 18-08-2013 11:13
שלום לכבוד מוהרא"ש. תודה רבה לכם על כל הספרים והתשובות המחיים ומשיבים את הנפש! מישהו הסב את תשומת לבי למה שכתוב בספר חיי מוהר"ן (בחלק נסיעתו לנאווריטש אות י"ב): "ואמר: שהיה רוצה לנסוע לארץ ישראל ולהסתלק שם, אך הוא מתיירא שמא לא יוכל להגיע לשם, גם אם יסתלק לא יבואו אנשים על קברו, ולא יהיה להם עסק ועובדא עם קברו. אבל כשישכב במדינתנו, בוודאי נבוא על קברו ללמוד ולהתפלל שם, ויהיה לו שעשועים ותענוג גדול מזה", עד כאן לשונו. האם מובן מכאן שעכשיו יש עניין להעלות את עצמות רבינו הקדוש לארץ ישראל, כי אם יהיה עכשיו בארץ ישראל בוודאי יבואו הרבה אנשים על קברו? תודה ורפואה שלימה בקרוב ממש. *** בעזה"י יום ה' לסדר שופטים ב' אלול ה'תשע"ג שלום וברכה אל יאיר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. ידוע שרביז"ל אמר שבכל דבר ודבר יש לו הרבה טעמים, ולכן גם בענין ארץ ישראל היו לרביז"ל טעמים לאין ספור שאין לנו שום השגה בזה, וכן בכל דיבור ודיבור של רביז"ל יש בזה המון פשטים, ולכן אנחנו לא יכולים עם הראש הקטן שלנו להתערב בדברים כאלו. אנחנו צריכים רק לזכור מה שכתב מוהרנ"ת ז"ל (ימי מוהרנ"ת סימן ס"ו) אשר רביז"ל נמצא באומן, ושם מקום גניזתו, "העיר אשר בחר בו בחיים חיותו להקבר שם כאשר נשמע מפיו הקדוש פעמים אין מספר, שאמר לפני כמה אנשים שקהילת אומן הוטבה בעיניו להקבר שם, מחמת שהיו שם קדושים הרבה וכו', ובשביל זה היה עיקר שבא לאומן חצי שנה קודם הסתלקותו וכו', כי שם המקום המוכן לו מששת ימי בראשית לעסוק שם בתיקון העולם לדורות, לכל מי שיבוא אליו לשם ויאמר העשרה קפיטל תהלים הנקראים אצלינו וכו', אשרי הזוכה לזה", עיין שם. ולכן עלינו לבוא לשם בתמימות ובפשיטות גדולה, וזה שייך גם אחר הסתלקותו, כמובא (חיי מוהר"ן סימן ת"ו) מכלל דבריו הקדושים שדיבר אז עמנו למדנו כמה דברים: למדנו עוד הפעם עוצם גודל החיוב להיות אצלו על ראש השנה. כי אף על פי שידענו זאת מכבר, אף על פי כן מריבוי דבריו הקדושים אז בזה, ומתנועותיו הנוראות אז, הבינו עוצם החיוב יותר ויותר, שאי אפשר לבאר זאת בכתב. וגם אז למדנו שרצונו חזק להיות אצלו באומין על ראש השנה תמיד לאחר הסתלקותו, ושאין דבר גדול מזה. וגם למדנו כמה צריכין לחזק לשבור המניעות מדבר שבקדושה, בפרט המניעות מלהיות על ראש השנה שצריכים לשברם ביותר ולהיות דייקא על ראש השנה, עד שאפילו אם הוא ז"ל בעצמו מצוה ומסכים לבלי להיות אצלו על ראש השנה, חלילה להסתכל על זה, וצריכין להזהר מאד לבלי לשאול אותו שום שאלה על זה, כי הוא ישיב בודאי לבלי להיות אצלו, ואף על פי כן בנקודת האמת לאמיתו צריכין להיות דייקא [וכן הוא נוהג לדורות]. וענין זה נוגע למה שאמרו חכמינו הקדושים (מכות י:) 'בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו' כמו שפרש רש"י, והוא מדברי חכמינו הקדושים על פסוק (במדבר כ"ב) "לך עם האנשים", וכן בשלוח מרגלים שהוכרח משה רבינו בעצמו לשלחם, אף על פי שבאמת רצונו לא היה כלל בזה. וענין זה ראינו מרביז"ל כמה פעמים, בפרט בענין ראש השנה שהיו אנשים שהיו להם מניעות מלהיות אצלו על ראש השנה, ושאלו אותו בעצמו והשיב להם שלא יהיו על ראש השנה. והתחילו להתעקש, הלא שמענו מכם גודל האזהרה להיות אצלכם על ראש השנה? ועשה עצמו כמקפיד עליהם וגער בהם שלא ידברו יותר, וכן עשו ולא באו על ראש השנה. ואף על פי כן אנחנו זכינו להיות רגילים לעמוד לפניו, ושמענו והבננו ברמז ובפירוש שפנימיות רצונו אינו נוחה בזה כלל, רק הוא מוכרח לומר להם כך מחמת ששואלים אותו על זה. ויש בזה הרבה לספר, [כמובא (שיחות הר"ן רי"ד) כשאדם שואל להצדיק אם לעשות דבר שיש בו מסירות נפש בשביל השם יתברך, הוא ראוי לו להשיב ולצוות עליו שלא לעשות. ואף על פי כן השואל אין צריך לקיים דבריו, ואמר אז רביז"ל כל מה שהצדיק מצוה לעשות צריך לקיים, רק כשמצווה שלא ליסע על ראש השנה אצלו, זה אין צריך לקיים וכו', עיין שם]. וכן הוא נוהג לדורות שכששואלין להרב והמנהיג על דבר שיש בו כעין מסירת נפש, צריך להשיב לאו, אף על פי שבאמת לאמיתו רצונו שימסור נפשו וישבור כל המניעות. על כן מי שרוצה להתקרב ולשבור המניעות באמת לאמיתו, צריך להזהר מאד לבלי לשאול אותו בזה כלל. עיין שם בחיי מוהר"ן כל זאת באריכות. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח. המאחל לך כתיבה וחתימה טובה
64
אני רוצה לטוס לאומן, אך איני רוצה להיפרד מארץ ישראל
דודי אלמליח | 18-08-2013 11:14
מאת יאיר: לצדיק האהוב, שלום וברכה והרבה בריאות איתנה ונהורא מעליא! אני רוצה לקיים עוד בימי השובבי"ם הללו את הדרכת הרב לנסוע לרבינו לפחות פעם בחיים, כי אני מרגיש שיש לי כל כך הרבה דברים תקועים בחיים, לימוד תורה, תפילה ועבודת ה', שמחה, פרנסה, יעוד, מקום מגורים קבוע, ואני יודע ומרגיש שרק אצל רבינו אקבל את התרופה. מאידך אני מהסס, כי מעולם לא יצאתי מהארץ, ואיני רוצה להיפרד מקדושתה, ובנוסף יש מניעות של כסף, צריכים לקחת חופשה מהעבודה ויש שם קור גדול. אני צריך עידוד מרבינו כן לנסוע בהקדם, וכן הדרכה מה עלי לעשות שם כי כנראה אהיה שם רק 15 שעות. בברכה ובאהבה, יאיר. *** בעזה"י יום ה' לסדר יתרו כ' שבט התשע"ג שלום וברכה אל יאיר נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. אין לתאר ואין לשער את מעלת האדם הזוכה לנסוע אצל ציון רביז"ל, אשר בפירוש גילה לנו (חיי מוהר"ן סימן קס"ב) כשאחד יבוא על קברו ויאמר קפיטל תהלים בהתעוררות הלב, יהיה לו תענוג גדול מזה, ועשה תנועות בגופו ובעצמותיו אז, ורימז שיהיה לו חילוץ עצמות אז בקברו כשיאמרו תהלים על קברו. ועוד דיבר בזה הענין כמה פעמים. ואחר כך גילה העשרה קפיטל תהלים ט"ז ל"ב מ"א מ"ב נ"ט ע"ז צ' ק"ה קל"ז ק"נ, ואמר שמי שיבוא על קברו ויתן פרוטה לצדקה, ויאמר אלו העשרה קפיטל תהלים, יניח עצמו לאורך ולרוחב לעזור לזה האיש אפילו אם עבר מה שעבר וכו', ויחד שני עדים על זה; וכן מובא (שיחות הר"ן סימן קמ"א) שאמר אף על פי שהוא דבר קל לומר עשרה קפיטל תהלים, אף על פי כן גם זה יהיה כבד מאד לקיים. וכן נתקיים עתה בעוונותינו הרבים שמחמת ריבוי המחלוקת רוב ההמון עם רחוקים מאד לקיים זאת, ורביז"ל הודיע כל זאת מקודם. ואנחנו עשינו מה שמוטל עלינו להודיע התיקון לכל החפץ להתתקן, וכל אחד הטוב בעיניו יעשה. השומע ישמע, והחדל יחדל ואנחנו את נפשנו הצלנו. וידוע אשר בשביל ללמוד תורה ולישא אשה, התירו חכמינו הקדושים לצאת מארץ ישראל, ומכל שכן וכל שכן כשאדם נוסע אל צדיק קדוש ונורא שהבטיח לתקן את האדם אם יבוא אל ציונו הקדוש, בוודאי לא צריכים לחשוש לצאת מארץ ישראל ולבוא אל הציון הקדוש שלו בעיר אומן. אנחנו רואים אנשים יוצאים לחוץ לארץ מחמת פרנסה וכו', וכן אם יש אחד חולה מסוכן הוא יוצא מארץ ישראל לחוץ לארץ למצוא מזור לנפשו על ידי רופא גדול וכו', ואינו חושש כלל כרגע מלצאת מארץ ישראל לחוץ לארץ, ופה שבזה תלוי תיקון נצחי וכו', למה צריכים לחשוש, אדרבה צריכים לנסוע, בפרט מי שלא היה עדיין אף פעם, ראוי לו להזדרז להיות על כל פנים פעם אחת בחייו בציון רביז"ל, והיום תוך יום אחד יכולים לנסוע ולחזור כבר, כי הנסיעה מארץ ישראל לציון רביז"ל לא לוקחת יותר מכשלוש שעות טיסה, ולכן יכולים עוד לחזור בתוך מעת לעת, ולכן תעשה כל מה שביכולתך להיות על כל פנים פעם אחת אצל ציון רביז"ל, ותקבל את תיקונך הנצחי, ואל תבלבל את עצמך משום בלבול שבעולם. ראה למסור את נפשך על מידת השמחה כי אין דבר יותר חשוב כמו שמחה, וכל כך קשה לאדם להגיע למידת השמחה יותר מכל העבודות הכי קשות, קל יותר לצום וכו', ולסגף את עצמו עם סיגופים קשים ומרים וכו', העיקר לא להיות בשמחה, ולכן על שמחה צריכים מסירות נפש גדולה, ואמרו חכמינו הקדושים (תנחומא שמיני) לפי שאין השמחה ממתנת לאדם לא כל מי ששמח היום שמח למחר ולא כל מי שמיצר היום מיצר למחר לפי שאין השמחה ממתנת לאדם, ואם תהיה בשמחה כל החיים שלך ילכו כבר בצורה אחרת לגמרי, כי תזכה לישוב הדעת כמו שאמר רביז"ל (לקוטי מוהר"ן חלק ב' סימן י') מה שבני אדם רחוקים מהקדוש ברוך הוא, זה מחמת חסרון ישוב הדעת, ולמה אין ישוב הדעת? כי חסר מהשמחה, ולכן תמסור את נפשך להיות בשמחה ואז תזכה לגדלות המוחין וכבר לא יחסר לך שום דבר. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח. המאחל לך ברכה והצלחה מן השמים
65
מדוע נוסעים לאומן בכל שנה?
סוניה ברטוב | 18-08-2013 11:16
מדוע נוסעים לאומן בכל שנה, הרי מי שנסע פעם אחת זכה לתיקון? מאת יוסף: לכבוד הצדיק שלום וברכה. ברצוני לשאול לגבי הנסיעה לאומן בראש השנה: אם רבינו הבטיח את הבטחתו הגדולה למי שיהיה אצלו אפילו פעם אחת, מה העניין לנסוע בכל שנה ושנה? *** בעזה"י יום א' לסדר שופטים ב' דראש חודש אלול ה'תשע"ב שלום וברכה אל יוסף נ"י לנכון קבלתי את מכתבך. חכמינו הקדושים אמרו (ביצה ט"ז) כל מזונותיו של אדם קצובין לו מראש השנה, היינו שאז כותבים את התקציב לאדם על כל השנה, וכן אמרו (בבא בתרא י.) כשם שמזונותיו של אדם קצובין לו מראש השנה, כך חסרונותיו של אדם קצובין לו בראש השנה, ולכן אשרי מי שמשתוקק כל השנה לבוא אל רביז"ל לראש השנה, שהוא העורך דין הכי הגדול בעולם, ועל ידו יכולים להמתיק את כל הדינים. ולכן מאחר שכל שנה בראש השנה כותבים מחדש את התקציב לכל השנה, וכן דנים את האדם מה יהיה איתו על כל השנה וכו', ולכן צריכים לנסוע בכל שנה על ראש השנה אל הצדיק האמת שהוא העורך דין הכי גדול וכו', וימליץ טוב בעדינו, אשרי מי שזוכה לנסוע בכל שנה אל ציון רביז"ל באומן, כי כך אמר (חיי מוהר"ן סימן ת"ה) הראש השנה שלי הוא חידוש גדול, והשם יתברך יודע שאין הדבר הזה בירושה מאבותי, רק השם יתברך נתן לי זאת במתנה, שאני יודע מהו ראש השנה, לא מבעיא אתם כולכם, בוודאי תלויין בראש השנה שלי, אלא אפילו כל העולם כולו תלוי בראש השנה שלי; ואמר רביז"ל לענין ראש השנה שלו (חיי מוהר"ן סימן ת"ו) שיכולין אז אנשים לקבל תיקונים מה שבכל השנה לא היה באפשר שיהיה להם תיקון בשום אופן, אף על פי כן בראש השנה יכולין אפילו הם לקבל תיקון. אף על פי שבכל השנה אפילו הוא בעצמו ז"ל לא היה יכול לתקנם, אבל בראש השנה גם הם יכולים לקבל תיקונים. כי אמר שהוא עושה בראש השנה ענינים ותיקונים מה שבכל השנה גם הוא אינו יכול לעשות. הקדוש ברוך הוא השומע תפילות ישראל ישמע בתפילתי שאני מבקש ומתפלל בעדך תמיד שיהיה לך הצלחה מרובה ובכל אשר תפנה תשכיל ותצליח. המאחל לך חודש מבורך
66
סילוף אמת, זה דבר נפוץ היום....
קול שפוע | 21-08-2013 9:59
איך בן אדם יכול להרשות לעצמו להקרא רב ולסלף אמת בצורה כזאת בוטה אני לא מבין... כניראה שאנחנו באמת בימות משיח שכתוב והאמת תהיי נעדרת... אולי הם רוצים שאני אפסוק הלכות חדשות מבלי לדעת בכלל שולחן ערוך? זה גם דומה למה שהם עשו פה...
67
שמועות על מאות מיתנחלים שנוסעים לאומן מיהודה ושומרון
יוסי | 21-08-2013 14:23
מלחיץ את הרבנים המזרוחניקים והראיה המנין הגדול של מאות חובשי כיפות סרוגות בכיכר פושקינה
68
אסור לצאת מארץ ישראל בשביל להשתתח על קיברי צדיקים,אדם נ
איש | 21-08-2013 14:40
אסור לצאת מארץ ישראל בשביל להשתתח על קיברי צדיקים,אדם נשבע שיכבד את אשתו בכתובה בשבועה חמורה,איזה כבוד זה שהוא משאיר אותה כאן לבד?ביום ראש השנה יכולים לעבור על איסורי דאורייתא רבים כל מי שנוסע לאומן.
69
תגובה ל 68, אתה ממש בור ועם הארץ, סליחה, אבל זה נכון...
קול שפוי | 25-08-2013 8:00
תגובה ל 68, אתה ממש בור ועם הארץ, סליחה, אבל זה נכון...
70
מעדיף את ציונו של אור שבעת הימים רבי ישראל בעש"ט. כי אנ
חסיד | 25-08-2013 19:10
אני הקטן כמו הסבא קדישא משפולי, לא חושב שבגיל בר מצווה ר' נחמן עקף את הבעש"ט בסיבוב... ועל זה אמרו חכמים: "איזהו חסיד? היודע את מקומו..." וד"ל.
71
אבן השתיה
נחמן | 25-08-2013 21:59
אומן זה אבן השתיה
72
תגובה ל 70, אתה כניראה גם עברת את הבעל שם טוב עם ההשגות
קול שפוי | 26-08-2013 2:09
שלך, שלמה המלך היה מלך בגיל 12, וכי ניראה לך שמלך יכול להיות בן 12? חוץ מזה, מה אתה מבין בהשגות של צדיקים, מספיק שתבין שרבי נחמן הוא צדיק ייסוד עולם, ושכל הצדיקים החשיבו אותו, ויש לו קבלות אמיתיות.... אז אם הוא אומר משהו, כדאי שאתה הקטן... אבל באמת קטן... תוריד את הראש הצבוע שלך ותתבטל! , סבא משיפולי גם ראשי תיבות ס"מ... דרך אגב... עלק "אני הקטן" ובאותו הזמן עושה עם האצבע שלו סטייגין... של אני מבין יותר טוב... אם היה לך טיפה מן הים קצת יידע מה רבי נחמן השיג, או איזה דברים העידו בשמים לפני שהוא בא לעולם... ( כמו שמופיע בספרים ) , אז אוליי היית שותק, אוליי אם היית קצת אמיתי...
73
עזבו רבי נחמן יש באתר דתיפיג מלא דילים כשרים לחו"ל
ליאור | 26-08-2013 23:58
וזה מותר? לא ראיתי כתבה או איסור אחד שאתם אוסרים על הציבור שלכם לסוע לחו"ל. כל הדתלשים נוסעים חופשי למזרח לרודוס ליוון ולהונגריה ולפולין ולאיפה לא.... פתאום ראש השנה באומן אתם מוציאים את כל פסקי ההלכה ???? נו באמת...
74
אבל הולך להתרפא
חולה נפש | 01-09-2013 13:52
אשרייך יאיר זייני על הקריאה "כופרים בתורה,חולי נפש, עמי ארצות" רק מצד הגאווה העצומה שלך אתה יכול לכנות יהודים שלא אוחזים בדעה שלך כך. ועוד אם אין איסור הלכתי על כך אזי אתה בכלל מה שכתב בספר הישר המיוחס לרבינו תם "שכל המונע יהודי מאיזו עובדה בעבודת השם הינו בכלל כת שונאי השם" בוקר טוב יאירי, תתחזק.
75
תגובה ל69 ,כל הפוסל במומו הוא פוסל.
כל הפוסל במומו | 02-09-2013 15:55
76
אני אטוס לאומן
יהושע | 04-07-2017 13:35
אני חובש כיפה סרוגה, וכל שנה אני באומן. רבינו נחמן הבטיח תיקון פרטי וכלל ישראלי, ולזה אנו זקוקים. מי שרוצה להבין, שיפתח וילמד מספר חיי מוהר"ן.
77
סבא אמר כשיפסיקו לשמוע לרבנים תבוא הגאולה!
נ נח נחמ נחמן מאומן | 26-06-2019 22:51
מחפשים כסף כבוד ופירסום. אין לנו שום שייכות איתם!
78
הרב קוק פסק...
אשר | 02-07-2020 22:52
הרב קוק פסק שאין היתר לצאת מהארץ להשטח על קברות צדיקים????אזי הוא חולק על מרן החפץ חיים זצל שפסק 'לצאת לחוץ לארץ לראות את חברו מותר אז להשתטח על קברי של צדיק אסור? וכדומה פסק הרב בעל השדי חמד. וכן הרב גרוסמן רבה של מגדל ובנות הרב שניאור שניהם תלמידי חכמים גדולים ואין מקום להאריך בגדולתם נסעו לאומן וכן אמר הרב מאיר אליהו שליטא והרב שטיינמן זצל והרב עובדיה אמר צריך להיות עם האישה והילדים בבית אבל אין איסור בדבר חלילה להטעות את הרבים בדבר ודי למבחן ואכמל
79
רבנים שמזלזלים בדעות אחרות, צריך לבדוק אותם
תמיה | 29-08-2020 22:41
אם הם אמיתיים. רב אמיתי מכבד גם דעות אחרות ממנו. לא מכנה אותם בשמות.