השבוע נפתחו שערי מכללת הרצוג לקהל הרחב ושבוע ימי העיון בתנ"ך החל. גם השנה הגיעו למעלה מ-10,000 בני הציונות הדתית מרחבי הארץ, כדי להרחיב את ידיעותיהם בתנ"ך.
בין המרצים ניתן לראות רשימה מכובדת ומגוונת מכל קצוות המגזר וביניהם: הרב יעקב מדן, הרב יובל שרלו, הרב אליעזר קשתיאל, מפמ"רית תנ"ך מירי שליסל, הרב יהושע שפירא, הרב יגאל אריאל, ד"ר רחלי עופר, הרב אלחנן סמט, הרב יואל בן-נון, הרב חיים נבון, הרב יהודה גלעד, ד"ר ברכי אליצור, הרב בני להמן, הרב יוסף צבי רימון, הרב משה ליכטנשטיין ועוד.
רמי ינאי, מנהל ימי העיון בתנ"ך במכללה האקדמית הרצוג – גוש עציון אומר ל'סרוגים': "זה הכנס היחיד בארץ שעוסק בהיקף כזה בתנ"ך, אנחנו עוסקים במגוון ספרי התנ"ך, מתוך ראייה רחבה. בצד השקפה תורנית עמוקה ומבוססת אנחנו לוקחים בחשבון גם את השגי המחקר, המדע והתרבות, כמובן תוך התמודדות אמונית מול האתגרים שהמפגש הזה מציב בפנינו."
● מצטרפים לדף הפייסבוק של סרוגים ונשארים מעודכנים כל הזמן
לטובת הלומדים הועמד מערך הסעות מכל חלקי הארץ ובשל הביקוש הרב החליטו השנה במכללה להוסיף מקומות על ידי מתן אפשרות להאזנה לשיעורים ללא השתתפות בארוחות הצהריים, משום שחדר האוכל כבר לא עמד בעומס. "הצענו לנרשמים אופציה חדשה – הרשמה ללא ארוחת צהריים למעוניינים כדי שנוכל להרחיב את מספר המקומות. כך יכולנו לקלוט כמה מאות לומדים נוספים אך עדיין המקום צר מלהכיל את אלפי האנשים הפוקדים את המכללה מידי יום", אמרו גורמים במכללה.
לשאלה איך מתמודדים במכללה עם תופעת ריבוי ימי העיון במקומות אחרים הם עונים בחיוך "כשהתחלנו את ימי העיון לפני 22 שנים לא היו לנו מתחרים. קנאת סופרים תרבה חכמה ואנו מברכים על כך שעם הספר מבלה את זמנו בלימוד תורה לשמה. ברוך ה' ימי העיון של המכללה האקדמית הרצוג גדלים משנה לשנה ועדיין צר המקום מלהכיל".
מה דעתך בנושא?
12 תגובות
0 דיונים
בוגר הגוש
בביהכנ"ס באלו"ש בלבד יש כ700 מקומות, והוא מתמלא עד אפס מקום. כן אולם השמחות, האודיטורים, כיתות רבות, ואוהל עם מאות מקומות. יש מקום לאלפים בכל רגע נתון, ולצערנו לא כולנו...
בביהכנ"ס באלו"ש בלבד יש כ700 מקומות, והוא מתמלא עד אפס מקום. כן אולם השמחות, האודיטורים, כיתות רבות, ואוהל עם מאות מקומות. יש מקום לאלפים בכל רגע נתון, ולצערנו לא כולנו יכולים לבוא כל יום כל היום. האירוע כולו קידוש השם גדול, ויה"ר שילכו המורים והלומדים מחיל אל חיל.
המשך 00:30 11.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלמה
להגיד במשפט אחד "ואני לא מתפלא על כך", ובמשפט הבא לטעון שאתה רק תוהה על משמעות העובדה הזו - תצטרך לעבוד קשה יותר בשביל לשכנע שאתה תוהה.
19:28 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גיימס הטפילד
ואני לא מתכוון להתבכיינות מזרחית אלא לשקף את העובדה הזו ולתהות - מה המשמעות שלה
19:15 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אריאל
שנולד כידוע במרוקו דליטא. או חדד, מרציאנו, פרג'ון. זה שהם לא מופיעים בכתבה זו שטות של הכתב, לא של המכללה. נכון שהרוב אשכנזים, אבל לפחות תדייק. 4 - לקרוא גם צריך לדעת....
שנולד כידוע במרוקו דליטא. או חדד, מרציאנו, פרג'ון. זה שהם לא מופיעים בכתבה זו שטות של הכתב, לא של המכללה. נכון שהרוב אשכנזים, אבל לפחות תדייק. 4 - לקרוא גם צריך לדעת. לא כתוב 10000 ביום.
המשך 18:37 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
כמה שקרים בכתבה אחת
אני הייתי שם והיה גג 1000 איש
18:12 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אליקו
ידועה מחלוקת הר המור-גוש בקשר ללימודי התנ״ך. מבלי לנקוט עמדה בויכוח, אין ספק שהציבור מצביע ברגלים ומגיע בהמוניו לימי העיון בתנ״ך במכללת הרצוג. לדעתי זה עקב האיכלס העקרי של הר המור- התורה...
ידועה מחלוקת הר המור-גוש בקשר ללימודי התנ״ך. מבלי לנקוט עמדה בויכוח, אין ספק שהציבור מצביע ברגלים ומגיע בהמוניו לימי העיון בתנ״ך במכללת הרצוג. לדעתי זה עקב האיכלס העקרי של הר המור- התורה שלהם מדברת ועוסקת בעולמות גבוהים והציבור,גם אם הוא בוגר ישיבה או מדרשה, לא מסוגל להפגש עם זה ביומיום שלו. כמו כן הם בעיקר עוסקים בשלילת האחר ובהסברה מעמיקה מדוע השני טועה, אבל לא מציבים אלטרנטיבה אמיתית שמסוגלת לפנות לציבור ולדבר אל חווית החיים שלו. הלואי שהיינו שומעים קולות מאוחדים והרמונים יותר מצד רבני הר המור כלפי התפיסות כי באמת חבל שהתורה שלהם נתונה רק לבאי הקודש פנימה- תלמידי ישיבה או אברכים וכדו׳..
המשך 17:31 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גיימס הטפיד
ואני לא מתפלא על כך השפעות האקדמיה המערבית/גרמנית ארופאית על חלק מן המרצים רבני עדות המזרח לא לקו בנגע של תנך בגובה השחצנות
16:58 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלמה
רק אוסיף על דבריה של 4: ישנם כאלו שבאים רק לחצי יום, כך שבכל יום יכולים להיות יותר ממה שציינתם. 4 אמרה שאין לה מושג מאיפה 1 הביא את המספר...
רק אוסיף על דבריה של 4: ישנם כאלו שבאים רק לחצי יום, כך שבכל יום יכולים להיות יותר ממה שציינתם. 4 אמרה שאין לה מושג מאיפה 1 הביא את המספר 800, וייתכן בהחלט שהמכללה מכילה יותר (מאז שזה עבר ל-5 ימים, גם נבנו כיתות נוספות רבות, כך שכמו שהוא לא יודע כמה ימים זה, הוא גם לא יודע כמה יכולים להיכנס), וייתכן מאד שסה"כ נכנסים כ-2,000 איש ביום. מי אמר 10,000 ביום? מוחך הקודח בלבד. תחשב 2,000 כפול חמש, ותגיע די בקלות ל-10,000. מה שבאמת מדהים זה האובססיה המנסה להקטין בעצמת התופעה המדהימה והיפה הזו.
המשך 16:53 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מישהו שבדק
גם לפי הניתוח שלך יש לא יותר מ1800 איש ביום. כך שבכל מקרה זה לא 10,000. אם הרצוג מכריזים שיש להם 10000 איש ביום אז ב5 ימים יש 50000 איש....
גם לפי הניתוח שלך יש לא יותר מ1800 איש ביום. כך שבכל מקרה זה לא 10,000. אם הרצוג מכריזים שיש להם 10000 איש ביום אז ב5 ימים יש 50000 איש. כלומר כל הציונות הדתית נמצאת בימי העיון האלה. הצחקתם אותי. גם לשקר צריך לעשות בחכמה
המשך 15:32 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מישהי שיודעת
אם אתה מביא נתונים, מן הראוי לבדוק שהם מעודכנים קודם, במיוחד כשאתה טוען שהנתונים האחרים שקריים. - ימי העיון מתקיימים, כבר מזה מספר שנים, במשך 5 ימים, ולא 3. (וכמובן שלא...
אם אתה מביא נתונים, מן הראוי לבדוק שהם מעודכנים קודם, במיוחד כשאתה טוען שהנתונים האחרים שקריים. - ימי העיון מתקיימים, כבר מזה מספר שנים, במשך 5 ימים, ולא 3. (וכמובן שלא כל האנשים מגיעים ל-5 ימים, כך שבוודאות יש אנשים חדשים) - בנוסף לכיתות המכללה (שאינני יודעת מהיכן הבאת את המספר 800) - שיעורי ימי העיון מתקיימים גם באוהל מיוחד הנשכר לצורך האירוע, וכן בבית הכנסת המרכזי באלון שבות ובאולם השמחות. האוהל מכיל מאות מקומות ישיבה, בית הכנסת גם, ואולם השמחות במוצהר מכיל 300 איש לפחות לאירועים. כך כל אלו יחד, מכילים יותר מ-1000 איש, בנוסף ל-800 שציינת. ואתה מוזמן לבוא ולראות בעצמך, רוב הכיתות (במיוחד האולמות הגדולים) מלאים עד אפס מקום. אם כבר מדייקים, אז עד הסוף.
המשך 15:20 10.07.2013שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר