אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

סמוטריץ': "מחזק את דרעי; מתן כהנא טועה"

אחרי דבריו של מתן כהנא על חוק הגיור שאריה דרעי פועל להעביר, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מתייצב לצידו של יו"ר ש"ס: "אתה טועה, מתן. זו הדרך היחידה למנוע גיורים רפורמים"

סמוטריץ': "מחזק את דרעי; מתן כהנא טועה"
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מגיב לדברי חברו למפלגה מתן כהנא, שתקף את דבריו של אריה דרעי בנושא הגיור. כזכור, דרעי אמר אמש כי הוא מקדם חוק לפיו המדינה אינה תכיר בגיורים של בתי דין פרטיים לגיור. בתגובה כהנא אמר כי דבריו של דרעי מהווים בעצם קיפאון של נושא הגיור.

סמוטריץ' הגיב לכהנא ואמר: "אתה טועה מתן. חוק הגיור הממלכתי שדרעי מקדם, ומעגן את סמכותה ההלכתית העליונה של הרבנות הראשית בענייני גיור, הוא הדרך היחידה למנוע מבג"צ לכפות הכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים ולפגוע באחדות העם ובזהות היהודית של המדינה".

על דבריו של כהנא לפיהם רבני הציונות הדתית סמכו את ידיהם על מתווה ניסים אמר סמוטריץ': "רבני הציונות הדתית תמכו אמנם עקרונית במתווה ניסים אבל התנו זאת בתיקונו באופן שבו הסמכות ההלכתית העליונה תישאר בידי הרבנות הראשית וכל מי שיעסוק בגיור יהיה כפוף לה כמו שימור מעמדו של הרב הראשי כראש העדה הדתית שחותם על תעודות ההמרה, אישורו למינוי ראש מערך הגיור, ועוד".

בנוסף, סמוטריץ' ביקש לחזק את דרעי ואמר: "אני מחזק את השר דרעי בדרישתו לחוקק את חוק הגיור הממלכתי. הגיור הוא עניין הלכתי לאומי הנוגע לעצם קיומנו כעם. לכן הוא חייב להיעשות בצורה ממלכתית על ידי הרבנות הראשית שיסד הרב קוק זצ"ל כדי לשמור על אחדות העם ועל יהדותה של המדינה".

עוד באותו נושא

מתן כהנא תוקף את דרעי: קפאון של סוגיית הגיור


3

סמוטריץ' הצהיר: "נתמוך בהצעת חוק שתסדיר את המעמד הממלכתי של הגיור כפי הוראתם של רוב רבני ישראל. אפשר וצריך לשפר, להנגיש, ולקרב את המתגיירים בתהליך הגיור מבלי לשפוך את התינוק עם המים ולפרוץ את המסגרת ההלכתית הממלכתית ששומרת על אחדות העם. לא ניתן יד להצעות לרפורמה בגיור הכוללות בתוכן הפקעת הסמכות ההלכתית העליונה בגיור מהרבנות הראשית והכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים. זו הדרך הנכונה להתמודד עם ההתבוללות ולחזק את אחדותו של עם ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
43 תגובות - 34 דיונים מיין לפי
1
יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה
ימינה מטורללת | 18-06-2020 10:09
אסור להצביע למפלגת הערברב.
זה נקרא חופש דעות במפלגה, נעים להכיר
בצלאל | 18-06-2020 23:32
אין על סמוטריצ'נו
חחח
tch | 18-06-2020 10:50
מדויק, צריך להעביר לימינה את שרה נתניהו ואז המפלגה מושלמת
2
זה מדהים איך אדם
גילה | 18-06-2020 10:34
מוכשר ככל שיהיה -טייס וכו'- נהיה חכ רק בגלל חברות עם בנט מבלי שעסק בפעילות ציבורית תורנית ועוד. תוך כמה שבועות הוא הופך לבדיחה. מדבר על הגיור, תוקף את הראשון לציון בנושאים תורניים ועוד. התחושה שלי שאם לא יהיה חשבון נפש רציני בכלל הציבור שלנו, בלי הפוליטקאים!!, לא נהיה בכנסת הבאה.
3
אתמול היתה הצבעה...
א | 18-06-2020 10:55
אתמול היתה הצבעה בכנסת על תחבורה ציבורית בשבת וחברי ימינה לא הגיעו להצבעה בשביל מה הם בכנסת אם לא בשביל זה מילא אם אחד לא היה מגיע אבל כולם לא הגיעו זו הצהרה ימינה חברו למרצ לפיד וליברמן נגד השבת ונגד מדינה יהודית
4
בפועל (לא בעקרון) סמוטריץ' טועה
זאב | 18-06-2020 12:00
אכן הגיור הוא עניין ממלכתי אבל הרבנות היא לא ממלכתית. היא מייצגת את העם בערך באותה מידה שבגץ מייצג את העם. היא לא נבחרת עי העם אלא עי עצמה באותה צורה שבה בתי המשפט ובגץ בוחרים את עצמם ובפועל היא בשליטה של הציבור החרדי (וכעת גם החרדלי) שמעניין אותו רק עצמו ואןלא מעניין אותו גורל העם אלא שליטה ופרנסה לאנשי שלומו.
משהו פשוט הדת...
שגיב | 19-06-2020 7:48
משהו פשוט הדת היא לא דמוקרטית . יש הלכה ורק לפיה הולכים גם אם זה נוגד את רוב הציבור.
לשאלה למחשבה
זאב | 18-06-2020 20:51
אתה לא הבנת דבר. אינני רוצה גיוון כלל. לא אצל השופטים ולא אצל הרבנים. גם השופטים שצריכים להיבחר לבגץ הם צריכים להיות שופטים מקצועיים בעלי נסיון (מבתי המשפט המחוזיים). צריך שפשוט הם לא יישבו בגוף שבוחר אותם. מי שבוחר אותם אמור לייצג את העם ולא אתעצמם. מצידי שיהיו כולם זקנים לבנים פריבלגיים (ואדרבה אני לא חושב שצריכים להיות ערבים שם בכלל וכל ספרדי או חרדי שיהיה שם חשוד בעיני שנבחר בגלל מוצאו ולא בגלל כישוריו). כנל ברבנות. מי שנבחר צריך להיות רב אורתודקסי (כי הרבנות היא אורתודקסית) בעל תעודת הסמכה לרבנות (מקביל לשופט מקצועי) . רק צריך שבגוף הבוחר לא יהיה שום רב. ככה החרדים פשוט מבססים את כוחם ושולטים בה. וכןגם חילונים יישבו בה. מיש משלם את המשכורת של הרב הוא זה שבוחר בטו ולא הרב בוחר את עצמו. אני בכלל חושב שחרדים שלא עושים צבא ושאינם חלק מהמדינה לא צריכים בכלל להיות חלק משום גוף ממלכתי. מי שלא נושא באחריות לא יכול להיות בהנהגה. איך אתה לא מבין את זה לבד ?
אתה צודק, אבל...
שאלה למחשבה | 18-06-2020 19:41
אתה צודק, אבל האם אתה רוצה רבנות מגוונת (חרדי אשכנזי, חרדי ספרדי, חרדל, דתל, מסורתי, רפורמי, ועוד ועוד) כמו שהיית רוצה בגץ מגוון?
מדויק. ...
מיכאל | 18-06-2020 15:39
מדויק.
5
דרעי המלך ...
צדק | 18-06-2020 13:48
דרעי המלך
6
כל המחלוקות והחרמות...
אסתר | 18-06-2020 14:31
כל המחלוקות והחרמות רק אצל האשכנזים
7
הבעיה זה שבנט....
רם | 18-06-2020 14:42
הבעיה זה שבנט. דואג לכותל מעורב ומי שלא מאמין שיפתח את היטיוב וילחץ בנט בכותל ויראה בנט רפורמי
8
יישר כח לסמוטריץ שרוצה למנוע גיור רפורמי
אלי | 18-06-2020 15:13
שהורס כל חלקה טובה בעם ישראל.הבעיה היא,מי מייצג את הציונות הדתית,חכ סמוטריץ או בנט וכהנא,שלא בדיוק נלחמים נגד הגיור הרפורמי,שהמפדל השורשית בעבר ,הייתה מוכנה להפיל ממשלה על כך.
9
יש עודף של...
מיכאל | 18-06-2020 15:38
יש עודף של יהודים בעולם? יש להקל ולהקל שוב.
10
אוסף של הבלים...
ירון זהבי | 18-06-2020 16:53
אוסף של הבלים
11
אתם לא יהודים...
לאומן ציוני | 18-06-2020 17:05
אתם לא יהודים סתם עובדי אלילים וגזענים
12
כולכם שכחתם. זו...
אורי גולן | 18-06-2020 17:10
כולכם שכחתם. זו מדינתו של עם ישראל. הזרמים בדת היהודית המנסים להשתלט עליה רובם אנטי ציוניים ואנטי מדינתיים. אם הדברים היו תלויים בהם היו נישארים בעיירות יהודיות בגולה ומייצגים עד היום דת יהודית מנוונת וגזענית כפי שחוזים אנו היום בדרכם להרס עם ישראל הציוני והלא אלילי חרדי בדיוק כפי שעשו הכל נגד הציונות של הרצל והשארת קהילות שלמות אנטי ציוניות לטרף בידי קלגסיו של היטלר.
13
מונופול הרבנות הראשית...
יסמין | 18-06-2020 18:23
מונופול הרבנות הראשית חייב להישבר - והפעם - יש עוד כמה זרמים שיתנגדו אליו - לא כל מי שמבצע גיורים אלטרנטיביים הוא רפורמי - יש אוסף שלם של רבנים חרדים שייפגעו מהגישה הזאת. מקווה שזה לא יעבור, ויישארו עם גישת תום הלב שעבדה עד עכשיו.
14
למה שלא יעבירו...
אור | 18-06-2020 19:36
למה שלא יעבירו חוק שרק מי שמקבל סמכות פורמלית בתעודה מהרבנות הוא יהיה זה שיוכל לגייר.. וככה אין חשש של רפורמים. באם יש פירצה בדבר..ברור שאין מקום לגיור פרטי
15
ערב טוב גיור...
אליריס | 18-06-2020 19:59
ערב טוב גיור נעשה רק על פי ההלכה ואין החלתו כמו שלא כל אחד יכול להיות אמריקאי עם לא עבר בחינות זה שהוא משרת בצבא עוד לא עושה אותו יהודי ישראלי כן הוא יכול להיות אבל לא יהודי על פי ההלכה ואין הנחות
16
סמוטריץ אתה פשוט...
רמי | 18-06-2020 20:16
סמוטריץ אתה פשוט אדיוט אם כיפה . זה האיש שברח משרות צבאי. והוא שולח חיילים לשמור על המתנחלים. .הוא שטח את השמות לשמור על הבוחרים שלו. האיש אדיוט
17
מחזק את מתן כהנא
סמוטריץ טועה | 18-06-2020 20:46
מצב הגיור הממלכתי היום זו קטסטרופה. עושים הכל כדי לגייר כמה שפחות.
כך הוא דין תורה. לגייר כמה שפחות
מאיר | 18-06-2020 23:55
השלחן ערוך כותב שצריך לשכנע את הגר לא להתגייר. זכותו של כל אחד לסבור אחרת, אך שידע שדעה שונה היא נגד השלחן ערוך.
18
ציטוט מכתבה: כזכור, דרעי...
נועם | 18-06-2020 20:50
ציטוט מכתבה: כזכור, דרעי אמר אמש כי הוא מקדם חוק לפיו המדינה אינה תכיר בגיורים של בתי דין פרטיים לגיור. המדינה אינה תכיר... אתר סרוגים אתם עושים מעצמיכם בדיחה. אולי הגיע הזמן לעורך לשוני?
ומה עם הוא...
רקפת | 19-06-2020 18:53
ומה עם הוא הדרך היחדה? ויש עוד, מהר, כתבים, תלמדו עברית
19
אין על סמוטריצ'נו
בצלאל | 18-06-2020 23:33
ניצוץ דוד בדורנו
20
איש קטן בכל...
יוחנן | 19-06-2020 0:28
איש קטן בכל מובן
21
סמוטריץ היחיד שמדבר...
סמוטריץ צודק | 19-06-2020 0:41
סמוטריץ היחיד שמדבר ישר, היחיד שמייצג באמת את הציבור הדתי לאומי. חבל שאין עוד כאלה במפלגה שלו... זאת בדיוק הסיבה שלא יכולתי להצביע ימינה. אי אפשר להצביע רק לאדם אחד.
22
סמוטריץ הג'ובניק הזה...
יכין | 19-06-2020 7:20
סמוטריץ הג'ובניק הזה הוא פשוט אדם חשוך, חבל שבוחרים בו, הדבר היחדי שהוא טוב בו זה לדבר. הוא רוצה אחדות בעם ולשמור על הזהות, אבל עמדות כמו שלו הם בדיוק מה שיחריב שוב את המדינה
23
סמוטריץ וגם דרעי...
שיר אבישר | 19-06-2020 7:22
סמוטריץ וגם דרעי טועים. הרבנות היא גוף מלאכותי של פוליטרוקים. 2000 שנה הסתדרו בלעדיהם. בתוך 70 שנה הפכו לגוף עליון. לא שחררו את היהדות מהרבנות.
זה חוסר הבנה...
יוסי | 19-06-2020 9:40
זה חוסר הבנה ובורות. סמוטריץ צודק
24
לא מעניין, הלאה......
איילת קשיו | 19-06-2020 10:00
לא מעניין, הלאה...
25
איך אפשר לומר,...
שני | 19-06-2020 11:23
איך אפשר לומר, לעגן את סמכותה ההלכתית העליונה של הרבנות הראשית בענייני גיור ולשמר את אחדות העם והזהות היהודית של המדינה באותו משפט בלי להתבלבל?? אם יש משהו שפוגע באחדות העם זאת הרבנות שכופה על כולנו יהדות חשוכה... בצלאל, אתה טועה!
26
סמוטריץ' חייב להבין...
גלעד | 19-06-2020 13:05
סמוטריץ' חייב להבין סוף סוף שהמחמיר בגיור מקל בהתבוללות! גיורים רפורמים לעולם לא ייתקבלו כאן בהסכמה בעוד שגיור אורתודוקסי עי רבני ערים בהחלט כן. יש מאות אלפי חסרי דת שהם ישראלים ונראים יהודים לכל דבר ועניין שחייבים לגייר אותם לפני שיהיה מאוחר!
27
הציונות הדתית בכנסת...
רון | 19-06-2020 14:56
הציונות הדתית בכנסת בקריסה והקרע בין החכים עלול למנוע מהמפלגה הבאה שתקום לעבור את אחוז החסימה. היכן הימים של המפדל ?
28
להפריד את הדת...
מושה | 19-06-2020 17:43
להפריד את הדת מהמדינה. בעיקר את קנאי הדת מהציבור הישראלי.
29
דתיים
נועם | 19-06-2020 18:23
דתיים יהודים בלבנון
30
מי שמתגייר ולא...
עדן | 19-06-2020 18:40
מי שמתגייר ולא עושה את המצוות אז למה לנו לגייר אותו הוא יכול להישאר גוי ואם מי שהתחתן איתו בעיה שלו הרי דת היהדות זה מחייב להיות יהודי וזה לא ענין של מגזר אלא זה תריג מצוות וכו מי שלא מקבל את זה למה שנגייר סתם בשביל לקלקל אותנו
31
שהגיור יהיה בידי...
אורן | 20-06-2020 6:35
שהגיור יהיה בידי הרבנות, אבל שתהיה אפשרות לנישואים אזרחים, וכן קבורה לחסרי דת
32
לשמוע את סמוטריץ'אומר...
גיורא | 20-06-2020 11:53
לשמוע את סמוטריץ'אומר כהנא טעה... תענוג
33
מי שרוצה להיות...
אמיר שרון | 20-06-2020 13:02
מי שרוצה להיות יהודי וחי כאן בארץ ועוש. שירות צבאי ,צריך לאפשר לו. הרבנות ממאיסה את הדת ומתנהגת כמונופול דורסני,לכן חייבים להוציא ממנה את נושא הגיור. לתת לרבני שס שלא מתגייסים לצבא להחליט בנושא גיור זו בכייה לדורות. יש רבנים מבינים ומקלים שיודעים את חשיבות העניין ויש לתת להם לגייר מתוך התחשבות במשפחות בילדים שחיים כאן את המציאות הישראלית .
34
בושה לכהנא וימינה,...
יואב | 03-03-2021 0:10
בושה לכהנא וימינה, כל הכבוד בצלאל!!