כבוד למגזר: תשעה דתיים בקורס החדש של גל"צ - סרוגים

כבוד למגזר: תשעה דתיים בקורס החדש של גל"צ

אחרי שלוש שנים שחונות בהן רק דתי אחד משדר בגלי צה"ל, לקורס הבא התקבלו לא פחות מתשעה חבר'ה מהמגזר. עמית סגל שחשף את הנתון: "אלה חדשות נהדרות ממש. עיתונות עם גיוון אנושי רב יותר היא עיתונות מאוזנת יותר, טובה יותר - וגם פופולרית יותר."

author-image
כבוד למגזר: תשעה דתיים בקורס החדש של גל"צ
  רבע מהקורס דתיים. גל"צ

תשעה דתיים בקורס השדרים של גל"צ.

בשנים האחרונות התמעטו מאוד חובשי הכיפה ולובשות החצאית בתחנת השידור הצבאית.

לפני שנתיים דיווחנו ב'סרוגים' כי אחרי שבע שנים של איוש דתי מוגבר בתחנה, רק דתייה אחת התקבלה לקורס הקדם צבאי אך גם היא נשרה ממנו, בכך הגיעו לקיצן השנים הדתיות של גל"צ בהן שידרו יחד ולחוד עמית סגל, ישי הולנדר, נועה קולפ, עקיבא נוביק, זהבית לוויאן וגם בוגרי התחנה קווה פשרן וסיון רהב מאיר.

נכון לעכשיו הדתי היחיד בתחנה הוא יאיר שרקי, בנו של הרב אורי שרקי, בוגר הישיבה התיכונית "מקור חיים" של הרב עדין שטיינזלץ. שרקי בולט בחזותו הדתית כשהוא לובש כיפה גדולה ומעוטר בפאות, מה שגרם לו פעם אחת לבעיות במשרד ראש הממשלה.

אתמול פרסם בוגר התחנה, עמית סגל, כי "אחרי הרבה שנים עם מיעוט של צעירים דתיים, בקורס החדש של גלי צה"ל, 9 מתוך כ-40 החניכים הם בוגרי ובוגרות בתי ספר דתיים." באתר NRG ידעו לפרט כי שלושה מהם הם בוגרי ישיבת מקור חיים, שהלכו בעקבות שרקי לתחנה הצבאית.

סגל ברך על המספר הגדול של הדתיים והוסיף: "אלה חדשות נהדרות ממש כי גל"צ היא בית הספר הלאומי לתקשורת ונבחרת העתודה של עיתונאי ישראל. עיתונות עם גיוון אנושי רב יותר היא עיתונות מאוזנת יותר, טובה יותר – וגם פופולרית יותר."

בעבר שוחחנו עם כתב דתי בוגר גל"צ שטען כי אין אפלייה נגד דתיים בתחנה הצבאית. "אין הרבה כיפות בתחנה, אבל גם אין כיפות במבחני הקבלה." על עצמו הוא מעיד: "אני נבחנתי יחד עם עוד שלושים חבר'ה דתיים מתוך 1,500 שניגשו לבחינה. זה הרבה פחות מהאחוז שלנו באוכלוסיה". כעת כנראה השתנו המספרים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עכשיו יקבלו דתיים לשם כי הם נהיו יותר דומים לחילונים
אחד שמבין | 01-05-2013 11:28
2
שום כבוד למגזר לדאבון הלב. עד עכשו כל אלו של "הכבוד
עמישראל | 01-05-2013 12:05
למגזר" או השתלבו במרחב של ה-90%, או הקפידו להיות מהאו"ם, (כי אחרת איך יקבלו עבודה?). מן הראוי היה שרדיו גלי ישראל יטפח כתבים ימנים במקום להשתמש בפרשנים וכתבים שמפחדים להזדהות עם הימין הימני. כרגע המצב הוא שהימין מפסיד פעמיים גם בתקשורת השמאלנית וגם בתקשורת "הימנית".
3
זה כבוד למגזר??????
רואה הנולד | 01-05-2013 22:42
זה עוד שלב בהתערבבות של הדתי לאומי עם החילוני הישראלי זה עוד שלב בתהליך שבו אדם דתי זה אדם עם כיפה בלבד לא ערכים מלוים אותו ולא מקום עבודה דתי מעניין אותו
4
זה מצויין. אין סיבה לעבוד רק בכלי תקשורת ״מסוממנים״. ב
| 02-05-2013 16:42
חשוב להיות במרכז העניינים.
5
שויון בנטל השדור בגלי צה"ל!
זמן שויון! | 03-05-2013 5:53