עוד 5 ימים: בנימין נתניהו או בני גנץ? - סרוגים

עוד 5 ימים: בנימין נתניהו או בני גנץ?

מעבר לקרב הפנים גושי, חוד החנית של המאבק הפוליטי מתמקד בשני האישים הללו שטוענים לכתר ראש ממשלת ישראל. לשם נשואות העיניים של האזרחים והדברים שהם משדרים יכולים אולי להכריע את המערכה

author-image
עוד 5 ימים: בנימין נתניהו או בני גנץ?
  צילומים: יונתן זינדל וגילי יערי, פלאש 90

לרבים בציבור הבחירה למי מהגושים להצביע מאוד ברורה. או שהם בצד שחושב שנתניהו חייב להמשיך (או לחילופין שגנץ לא יכול להיות ראש ממשלה), או שהם סבורים שנתניהו חייב ללכת כי הוא משחית את המדינה.

את אותם אלו שקבועים בעמדתם בתוך הגושים יהיה קשה להזיז, אבל מה שמכוונים עכשיו במלוא העצמה מנהלי הקמפיינים הוא שני דברים:

עוד באותו נושא

גנץ: "אני מנהיג פוליטי לא קריין חדשות"


62

הראשון להזיז מצביעים שמתנדנדים, ויש מספיק כאלו- מגוש לגוש.

הדבר השני הוא להזיז מצביעים בתוך הגוש- שם מנהל מאבק בין המפלגות הגדולות לקטנות. ימינה תגיד שצריך אותה על ההגה ליד נתניהו, הליכוד יגיד שרק ליכוד גדול יביא לניצחון, עוצמה יהודית תגיד שבלעדיה אין גם ככה 61, כחול לבן תנסה לנגוס מליברמן והעבודה-גשר מרצ, וכל הג'אז הזה שמתנגן אצלנו באופן כזה או אחר כבר שנה.

בין רקטה לעסקת המאה

נתחיל דווקא בהסלמה האחרונה ומטחי הרקטות שירה הג'יהאד האסלאמי על הדרום. בטווח הקצר אפשר לבקר את מדיניות נתניהו בעשור האחרון מול עזה ואת ההסדרה מול חמאס, אך בנימים העמוקים- מצב ביטחוני שכזה מזכיר לנו את חרדת הקיום פה בארץ האבות. במצב חרדתי כזה קשה לתת למישהו חדש, שעוד נופל בלשונו בשלל התבטאויות את הגה השלטון.

יתרה מזו, תכנית טראמפ, הגם שגנץ טס לוושינגטון למפגש עם הנשיא, נזקפת לזכותו של נתניהו. וזה לא קשור למעמד לצד דונלד טרמאפ שעה שנאם.

זה המסמר שננעץ במהלכים שנתניהו מקדם פה כבר תקופה. הוא לא לבד, אבל וודאי שהדוקטרינה שהוביל הימין בראשותו זוכה לעדנה וגושפנקה נשיאותית בניגוד לכל התחזיות והתבהלות משמאל.

לא בטוח שלרוב המתנדנדים בין כחול לבן לליכוד חשוב שתושבי רבבה, או אביגיל יהיו חלק מהריבונות של ישראל. כן בטוח שעזה טורחת לתזכר מה קורה כשמנסים ללכת לכיוון השני.

בכחול לבן הבינו שהנראות הביטחונית ספגה מכה לכן מיהרו להכריז (שוב), שגבי אשכנזי הוא המועמד לתפקיד שר הביטחון. אשכנזי, הגולנצ'יק המחוספס היה התשובה, של מפלגה שמורכבת משלושה גנרלים ומספר ימנים ועדיין לא הצליחה להכריע בבירור ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום.

קמפיין הגמגום אליה וקוץ בה

לאחר שבליכוד הבטיחו לנו קמפיין חיובי הם, (וגם בכחול לבן) חוזרים אל הנגטיב הרע והמוכר. בישורת האחרונה אף אחד לא לוקח סיכונים. אז המסרים המבולבלים של גנץ הם כר פורה, להזכיר שזו בעצם מפלגת יח"צ שהולחמו אליה כל המרכיבים שיוכלו לנצח את נתניהו בלי שלד אידאולוגי ברור.

אבל אליה וקוץ בה. אותו קמפיין גמגום מזכיר את הדבר הבזוי שהליכוד עושה, כשהכל נרתם לטובת נתניהו- הוא ועניינו ולעזאזל הכל. רמטכ"ל שמונה לפקד על צה"ל תחת ראש הממשלה נתניהו הופך באבחת קמפיין לאיזה סהרורי ולא אפוי, בידיעה ובסמכות של ראש הממשלה שמגלגל עיניים בכל פעם ששואלים אותו על כך. כך גם שר הביטחון שמינה לאחרונה וכך כל דבר פה שנכנס למגרסה הזו.

אותם אלה שעזבו את הליכוד לרעות בשדות כחול לבן הם אותם אלה שנקעה נפשם מההתנהלות הזו בדיוק של הליכוד ונתניהו. המערכה החשובה לשינוי בית המשפט העליון הפכה גם היא לזירת התנגחות סביב נתניהו שהפך משני הצדדים לנושא העיקרי פה בבחירות.

בישורת האחרונה הבוחרים יצטרכו להחליט האם לתת את המפתחות למישהו חדש שאולי ינקה את האווירה, אך יכול לעשות טעויות דרסטיות בשל חוסר ניסיון ובשל קו נוטה לשמאל, או לתת לנתניהו לדהור על הדברים המבורכים שיש בתכנית המאה עם התכנות לביצור שלטונו בחקיקת חסינות, או חוק צרפתי והגדלת הקרע בעם.

ההכרעה לא פשוטה בכלל, כשברקע האפשרות המזוויע שעומדת על הפרק, שנאלץ לשוב לעוד בחירות.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כחול שחור כבר מזמן לא הכי לבן ונקי שם מ
דנה | 26-02-2020 14:28
כחול שחור כבר מזמן לא הכי לבן ונקי שם מפלגה שהוקמה וחוברה על בסיס שנאה בחסות היהיר. ובהמשך בתמיכת הרשימה (הציונית) המשותפת. רק עניין של זמן עד שנתפכח ! בנימין נתניהו ראש הממשלה מנהיג עם הישיגים. אני מסתכל על ההישיגים, הכריזמה, ההכרה בעולם בכלל, ובבית הלבן בפרט. לא הכל קל במדינה שלנו אבל צריך לראות את הדברים הטובים שנעשו כאן מההישגים הקטנים ועד הגדולים , החל משכר החיילים, שמיים פתוחים, ירידה באבטלה, וכלה בכלכלה, קשרי חוץ, והכי חשוב שמירה על המדינה שלנו, הגולן, וירושלים שלי. מעדיף ממשלה שלו על ממשלה שנתמכת על ידי מחלקי סוכריות לאחר שחיילינו או אזרחינו נפגעו. לכולם יש פרשיות, החל מגנץ והמימד החמישי, והכפר הירוק, וכעת מפרסם יואב יצחק על סרטונים אינטימיים ומביכים שנמצאו בטלפון של גנץ, והוא עלול להיות נתון לסחיטה של גורמים עויינים כמו האיראנים ועוד.. (גנץ חמוד, אבל לא למנהיגות, צריך עמוד שדרה) ואשכנזי ומדלבליט בפרשת הרפז, לא ייאמן כמה הסתירו, וכמה חוסר אמון והפרת אמונים היה שם, מי יודע, אם לא נחקור לא נדע. לפיד עם נוני מוזס. ובן ברק, יואב סגלוביץ ועוד... ועוד.. נ.ב - הצבעה לליברמן לדבריו, מתפרשת שהיא בזבוז קולות לא לכאן(לחרדים) ולא לכאן (לרשימה המשותפת) הרי ליברמן כבר לא בצד הימני של המפה, אם הוא בעצמו מצהיר או לא שולל שיתאחד עם מרצ. תחשבו טוב, הצבעה מהראש ולא משנאה.
2
המושחת והמפלג
צדק | 26-02-2020 14:47
המשסה הלאומי שפתח עכשיו פה גדול על גבי אשכנזי ועל גנץ לא מפסיק לרגע.אחרי הרפש שהטיח בנשיא,במערכת המשפט, בעתונות, ביועץ המשפטי שהוא מינה, במחצית מהציבור( חמוצים,שכחו מה זה להיות יהודים ועוד),למה שיעצר? הוא ההוכחה שדרך ארץ לא קדמה לתורה. בעה יעוף אחרי הבחירות, ויקויים בנו הכתוב( תפילת עמידה): ותעביר ממשלת זדון מן הארץ.אמן כן יהי רצון!
אמן כן יהי רצון - כל מילה בסלע!!
לצדק | 27-02-2020 10:01
ואין מה להוסיף.
3
השכל הישר יגבר - כחול לבן תוביל
רונן | 26-02-2020 15:07
צריך להגיד את האמת
4
אני מתבייש בחברי הדתיים שמצביעים בהמוניהם
יעקב דינור | 26-02-2020 15:57
עבור איש מושחת שחילק את העם לשבטים והשניא אותם בינם לבין עצמם. שעל מנת לא לעמוד למשפט לא יסיר את ידיו מקרנות המזבח, וזה לפני שהזכרנו את פרשת הצוללות וכל המשתמע ממנה.....
האמת שגם אני מופתעת מרשימת העדר הדתי שרץ
ליעקב | 27-02-2020 9:59
להצביע לביבי - לא כותבת ליכוד כי זה לא ליכוד זה מפ' של הפרד ומשול -זו התנהגותו של ביבי . בענין הצוללות - מוזר מאד שלא חוקרים ופותחים את הצרה הזו לציבור. האם מסתפקים ב-3 תיקים ומפחדים מהתיק הרביעי הכי משמעותי ?