עדות מהעימות בבית אל: "יואל צור הוא שתקף אותנו" - סרוגים

עדות מהעימות בבית אל: "יואל צור הוא שתקף אותנו"

פעילי ימין שהגיעו הבוקר לבתים המפונים בשכונת האולפנה טוענים לאלימות קשה מצד מנהלי ישיבת בית אל, שהגיעו מצוידים בבזנטים והיכו את המתבצרים כשהם לוקחים את המצלמות כדי למנוע תיעוד. את הפציעה של יואל צור הם מסבירים: "כשמישהו משתגע הוא גם נשרט".

עדות מהעימות בבית אל: "יואל צור הוא שתקף אותנו"
  יואל צור הבוקר (תושבי בית אל)

עימות אלים היום (ד') בשכונת האולפנה בבית אל.

כחמישה עשר נערים, חלקם תושבי בית אל, הגיעו אתמול בלילה כדי לאכלס את הבתים המפונים בשכונת האולפנה בבית אל, שפונו מרצון על ידי תושבי השכונה,  לאחר ההסכם עם הממשלה.

הנערים הקימו באחת הדירות בית מדרש מאולתר, כשהם מתכוונים להשאר במקום ולמחות על הפקרת השכונה כהגדרתם.

הבוקר, הגיעו לדירה בה שכנו הנערים, שמונה אנשים מהנהלת ישיבת בית אל ומהבטחון של הישוב, בהם יואל צור, בנו מנחם, רכז הבטחון של הישוב, מנכ"ל מוסדות ישיבת בית אל, חנוך הכהן פיוטרקובסקי ויהודה דנה קצין הבטחון של המועצה.

בשיחה עם דניאל גלעד, אחד הנערים ששהה בבית, השמונה הגיעו והשתמשו באלימות כדי להוציא את הפעילים מהדירה.

"חנוך הכהן הגיע עם בזנט, ואיים להרביץ איתו, השאר הגיעו והתחילו להכניס אגרופים, למשוך בשערות, למשוך בפאות, כשהם דורשים מאיתנו לעזוב את המתחם", מספר גלעד.

"יואל צור הגיע וקילל אותנו, וטען ששרפנו את הדירה, וצעק עלינו. הוא התפרע כמו חיה, וגם השאר השתוללו עלינו.".

בסופו של דבר עזבו הפעילים את המתחם כשהם משאירים מאחוריהם תיקים וציוד אישי שהוחרם על ידי אנשי הישיבה.

"תעדנו את כל האירוע במצלמות ובפלאפונים, אבל הם לקחו לנו אותם."

לאחר שעזבו את המתחם, הגיעו הפעילים, אל ראש מועצת בית אל, משה רוזנבאום, זה יצא אליהם והחזיר חלק מהציוד. "את כרטיסי הזכרון של המצלמות, לא החזירו לנו, ואמרו שנקבל אותם רק אם נתחייב לא לחזור עד יום ראשון", אומר גלעד.

ולמה לא הגשתם תלונה במשטרה?

אנחנו לא רוצים לריב עם אנשי בית אל, באנו למחות נגד ההסכם שהם חתמו ואין לנו כוונה להלחם נגדם.

מה בדבר הטענות על אלימות נגד יואל צור, והתמונות שלו פצוע?

כשמישהו משתגע הוא גם נשרט. תראה שמדובר בשריטה קלה ביד. היינו 15 חברה וכל מה שקרה זה שריטה?! אני יכול להגיד לך שאף אחד מצדנו לא נלחם בהם ולא השתמש באלימות.

מול הטענות האלה, כותב הראל כהן, דובר שכונת האולפנה, כי "פרובקטורים אנרכסיטים עבריינים פצעו את האב השכול יואל צור בשכונת האולפנה אותה בנה לפני 12 שנה."

הם גידפו אותו ואת בנו מנחם צור הרבש"ץ של בית אל, ואת תושבי השכונה, פלשו לדירות מהם גורשו אתמול משפחות.

לאחר שהפרובוקטורים גורשו מהשכונה בבושת פנים העתיקו מקומם למרכז היישוב גם שם גידפו עוברים ושבים ומשם פנו אל מול ביתו של רב היישוב הרב זלמן מלמד."

יואל צור והשריטה בידו (תושבי בית אל)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 18 דיונים מיין לפי
1
הרב מלמד שלח את הגלקסים שלו לסתום פיות
יואלי בת עין | 27-06-2012 16:40
הייתי שם, יואל צור התנהג כאילו היה איזה כלב תקיפה שקיבל הוראת תקיפה מהבעלים שלו, מדהים איך הציגו את הדברים בערוץ 7 הערוץ של הרב מלמד וחבריו נמאס מדתיים הצבועים האלה עושים מעשה זימרי ומבקשים שכר כפינחס
2
חנוך הכהן פיוטרקובסקי= "עבד כי ימלוך"
בוגר | 27-06-2012 16:42
אפס מאופס לקקן מספר אחד של משפחת מלמד עבד נירצע חסר כל השכלה ויכולת חשיבה
3
כאשר גדוילום מבלבלים בין מסירות למחירת נפש
| 27-06-2012 16:55
4
לא מבין את הנערים. מה איכפת לכם שיפנו את כל בית אל
שני | 27-06-2012 17:02
אם להם לא איכפת גם לנו לא צריך להיות איכפת על זה נאמר אל תהיה צדיק הרבה. אגב, כשיפנו אותם והם יבקש את עזרתכם תשלחו אותם לנתניהו שיבוא לעזור להם
5
שריטה זו פציעה?
| 27-06-2012 17:03
15 נוער הגבעות תקפו את יואל צור והוא נשרט בלבד? באמת? אנחנו אמורים להאמין לזה? ומה זאת הדמגוגיה הזולה הזאת שהוא אב שקול? איבדת מישהו מהמשפחה, והופ, קסם, אתה חכם ואתה צודק ומה שאתה עושה זה בסדר??
6
בינתיים הרב מלמד מבצע את חלקו בעיסקה
בן ציון | 27-06-2012 17:21
במקום שראש הממשלה ישלח יס"ם הוא שולח את עבדיו בטח הוא יחייב את המדינה עוד על שעות נוספות ושכר פציעות שהיו למשרתיו בזיון לאומי הרצי"ה מתהפך בקברו על תלמיד שכזה
7
ערוץ 7 הפך לפרבדה
| 27-06-2012 17:52
8
האם הממשלה תשלם כ-120 מיליון שקל בתמורה לפינוי ברצון של
שוכרי הדירות בגבעת ה | 27-06-2012 17:55
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של תושבי גבעת האולפנה, ובנוסף לאבטחת לאישורי בניית ל-300 הדירות. תוספת להסכם אשר אולי הובילה את ראש ישיבת בית אל הרב מלמד להורות לשוכרי הדירות שבגבעת האלפנה להתפנות ברצון בניגוד לקו הפוליטי המוצהר שלו, ובמקום הוראתו הראשונה למסור את הנפש לארץ ישראל
9
יואל צור בסך הכל הרביץ וקילל ,למה אתם אומרים"תקף"?
נוער בית אל | 27-06-2012 18:32
הכל נעשה בשליחות רבו, הרי גם הוא וגם כצ'לה לא עושים כלום בלי הוראה מפורשת מהרב שלהם (כך הם אמרו לנו לא פעם) עם ישראל היקר, זה הרב, זאת הישיבה שלו ,ואלה הם אנשיו. זה המצב!
10
"מנהיגות" רקובה
תושב בית אל | 27-06-2012 19:12
לפני 10 ימים היו שם עשרות בני נוער שהכינו ביצורים הגיעו משטחי מלט וברזל כאשר הרב מלמד קורא למסירות נפש על ארץ ישראל-כדאי לבדוק מי מימן את החומרים האלו ומי רכש את האוהלים שישנו בהם אותם בני נוער,שלא נתפלא אם יוודע שזה יואל צור או קוממיות שזה בעצם אותו דבר.והיום אותם בני נוער הם אנרכיסטים פרובוקטורים!מה ההבדל בין היום ללפני 10 ימים?שמא כמו שאומרים שקיבלו עשרות מליוני ש"ח? זו חבורה מושחתת אינטרסנטית כוחנית ואלימה.
11
"פלשו לדירות מהן גורשו אתמול משפחות", איזה משפט מגוחך
דוד | 27-06-2012 21:01
אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
12
כך גייס נתניהו את ראשי מוסדות בית אל ליס"מ
שבח | 27-06-2012 22:02
התנהגותם של מנהלי ישיבת בית אל וערוץ 7 מאוד מפתיעה.מה איכפת להם מקומץ נערים שנכנסו לדירות נטושות מיועדות להריסה?מדוע איבוד העשתונות הזה עד כדי כך שאנשים בשנות הששים לחייהם מתנהגים כמו אחרון היס"מניקים?עד כדי כך ששולמית מלמד מתגייסת לענות בפורום של ערוץ 7? למי הם חייבים להוכיח שהם שולטים במצב?אלא כנראה שיש ממש בשמועה שהם קיבלו ויקבלו עשרות מליונים תמורת פינוי שקט שהם הבטיחו ולכן הם משתוללים כאשר מישהוא מערער להם את השליטה שמא יקלקל להם.
13
כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסף כסףכסף כסף כסף כסף
נדלן נדן נדלן נדלן | 27-06-2012 22:45
14
אני מצטער מאוד אבל הרב מלמד ואנשיו פשוט אלימים
| 27-06-2012 23:13
ורודנים. כמו המשטר שלנו שהוא רודני ואלים. זה דוחה
15
שריפה מכבים במקור של האש - נשיא ומימשל האמריקנים...!!
Yosef Agmon | 28-06-2012 5:45
טירן פולק וכל החברים, ראשי המדינה מופעלים כמו בובות-תיאטרון...- על ידי המחליטים העיקרים במדינת היהודים (בהסתר...!) - נשיא ומימשל האמריקנים...- שכבר הרבה שנים נוהגים כלפינו בשיטת - בעל המאה - הוא בעל הדיעה...!!! ---- אין סיכוי גדול "להתעורר" בתוך המדינה..., עקב שליטת האמריקנים - גם על אמצעי התישקורת העיקריים...ועל מערכות המשפט (כולל המשטרה...!) , הממשלה, צה'ל ונוספות --- אני כותב דבריי אלה, מתוך נסיון אישי רב... ולימוד נוסף במשך הרבה שנים, אשר כתוב גם בכתבותיי - בדף שלי YOSEF AGMON , באתר פייסבוק ---- צריך להתאחד מהר בתנועה כמו -הצלת ישראל- בדף שלי באתר פייסבוק, כדי לפנות עם האמת - לעזרת ציבור האמריקנים (בעלי כח גדול יותר מנשיא ומימשל האמריקנים), כדי שהם ישפיעו מיד על אובמה ומימשלו - לשנות המדיניות נגד מדינת ישראל ותושביה...ולעזור לרוב הציבור בישראל, לבנות-מחדש את מערכות השילטון והציבור - שרקובות משחיתות ורשלנות...!!!
16
האם הממשלה תשלם כ-120 מיליון שקל בתמורה לפינוי ברצון של
שוכרי הדירות בגבעת ה | 29-06-2012 8:43
שמועה רצה בין גורמים פוליטים בימין, שבהסכם שהתגבש הממשלה תשלם באמצעות תקציבים/סלים מיוחדים גם פיצוי של כ- 60-120 מיליון שקלים לישוב בית אל או לגורמים אחרים, בתמורה לפינוי ברצון של תושבי גבעת האולפנה, ובנוסף לאבטחת לאישורי בניית ל-300 הדירות. תוספת להסכם אשר אולי הובילה את ראש ישיבת בית אל הרב מלמד להורות לשוכרי הדירות שבגבעת האלפנה להתפנות ברצון בניגוד לקו הפוליטי המוצהר שלו, ובמקום הוראתו הראשונה למסור את הנפש לארץ ישראל
17
השחיתות הולכת וגדלה צריך לבדוק את כל העסקנים האלה
שי | 24-09-2013 12:39
בישוב בית אל הם רחוקים מאוד מהאמת אני אישית מכיר כמה סיפורים עסיסיים בשבילים של בית אל יואל צור מה לא עשיתה מספיק כסף עד היום על חשבונם של המתיישבים יאללה לך הביתה
18
אסור לסחור בארץ ישראל
שלום | 24-09-2013 15:51