נתניהו תקף את השרים: "השיח רדוד; תלחמו על חוק הלאום"

נתניהו תקף את השרים: "השיח רדוד; תלחמו על חוק הלאום"

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה למחאה סביב חוק הלאום, ותקף את השרים: "הדיונים באולפני הטלוויזיה מובילים לשיח רדוד על החוק, אל תתנצלו ותלחמו על האמת"

author-image
נתניהו תקף: "השיח רדוד; תלחמו על חוק הלאום"

ראש הממשלה נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למחאה סביב חוק הלאום, ותקף את השרים: "הדיונים באולפני הטלוויזיה מובילים לשיח רדוד על החוק, אל תתנצלו ותלחמו על האמת".

בהמשך ישיבת ההמשלה האשים נתניהו את השמאל "בדברים מקוממים, כלשונו בהתנגדות לחוק הלאום: "ההתקפות שהגיעו ממחנה השמאל הן אבסורדיות. השמאל הישראלי צריך לעשות חשבון נפש. הוא צריך לשאול את עצמו מדוע מושג יסוד של הציונות 'מדינת לאום יהודית של עם ישראל בארצו' הפך אצלו למושג גס, למלה גס, לעיקרון שיש להתבייש בו", המשיך ראש הממשלה לצדד בחוק שעבר רק ביום רביעי לפני כשבועיים.

הוא המשך להבהיר, "אנחנו לא מתביישים בציונות. אנחנו גאים במדינה שלנו, בהיותה בית לאומי לעם היהודי, המקיימת בהקפדה שאין גדולה ממנה את זכויות הפרט של כלל אזרחיה

הוא הוסיף ואמר כי "מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, עם שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה. זוהי המשמעות של המלים 'מדינה יהודית ודמוקרטית'.

בהמשך ציין, כי ייפגש מאוחר יותר עם ראשי העדה הדרוזית, בהם ראשי רשויות ומכובדי העדה. "אני ער לרחשי הלב שמגיעים מקרב בני העדה. לכן אני נפגש בימים האחרונים עם ראשי העדה ואמשיך בהידברות זאת גם היום, כדי למצוא פתרונות שיענו לתחושות ויתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו. אני מבטיח לכם ששותפות גורל זאת רק תלך ותתחזק".

ביום חמישי האחרון, ערך ראש הממשלה נתניהו, כינוס בו הוחלט על גיבוש תכנית שתעסוק "בצרכי החברה הדרוזית". אולם גורמים שהשתתפו בפגישה אומרים לסרוגים, כי "חוק הלאום לא ישונה מכיוון שלא נכון יהיה לפתוח אותו מחדש".

בפגישה שנערכה בקריה בתל אביב השתתפו גם ראשי המפלגות בהן חברים חברי כנסת דרוזים: שר האוצר משה כחלון, שר התקשורת איוב קרא, שר התיירות יריב לוין וחברי הכנסת חמד עמאר ואכרם חסון שעתרו ביום ראשון האחרון לבג"צ נגד כנסת ישראל וממשלת ישראל על חוק הלאום, שעבר ביום רביעי שעבר במליאת הכנסת.

בפועל, בישיבת ראשי המפלגות שתתקיים היום ידונו בתכנית "שתיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי", כלשונם.

  1. ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, עם שוויון זכויות מלא לכל אזרחיה. זוהי המשמעות של המלים 'מדינה יהודית ודמוקרטית'.

    2 סימוני "אהבתי"השב  צייץ מחדש  אהבתי  מסר ישיר

  2. ראש ממשלת ישראל‏חשבון מאומת @IsraeliPM_heb לפני 29 דקותעוד

    את שוויון הזכויות האישי של אזרחי ישראל קבענו בשורה של חוקים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, חוקים שמבטיחים שוויון מלא בפני החוק, החל בזכות לבחור ולהיבחר לכנסת וכלה בכל זכות אישית אחרת במדינת ישראל.

    1 reply3 סימוני "אהבתי"השב  צייץ מחדש  אהבתי  מסר ישיר

  3. ראש ממשלת ישראל‏חשבון מאומת @IsraeliPM_heb לפני 29 דקותעוד

    לעומת זאת את זכויות הלאום של העם היהודי בארצו מעולם לא קבענו בחוק יסוד – עד עתה, כשהעברנו את חוק הלאום. מה המשמעות של זכויות לאום? הן מגדירות את הדגל, ההמנון, השפה, וכמובן את העובדה שאחד מיעדיה היסודיים של המדינה הוא קיבוץ גלויות עמנו וקליטתם פה בארץ ישראל. זוהי מהות החזון הציוני

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בעזרת הד' רא הממשלה בנימין נתניהו יעלה ויצליח
יפה יוסף | 29-07-2018 11:49
רק נתניהו.