נמאס לו: אבא של גלעד מקים מחדש את אוהל המחאה - סרוגים

נמאס לו: אבא של גלעד מקים מחדש את אוהל המחאה

אחרי חודשים של התעמרות המינהל האזרחי, הפרקליטות ובג"ץ יצאו היום משה זר ותושבי רמת גלעד למאבק ציבורי והקמת אוהל מחאה מול בית ראש הממשלה, בו ידרשו לאשר את היישוב הבנוי על אדמותיו הפרטיות של זר אותם מנסים לגזול ארגוני השמאל והערבים בחסות המדינה.

author-image
נמאס לו: אבא של גלעד מקים מחדש את אוהל המחאה
  מתעמרים בו. משה זר (פלאש90)

היום (ג') בשעה 12 בצהריים יקים מחדש משה זר, אביו של גלעד זר הי"ד את אוהל המחאה בסמוך לבית ראש הממשלה, כשבמקביל יוקם מאהל ענק ברמת גלעד אליו יגיעו אלפי תומכים, תוך היערכות למאבק נחוש בגירוש המתוכנן של היישוב רמת גלעד.

משה זר יקרא לראש הממשלה ולשרי הממשלה לפעול לעשיית צדק ולמנוע את גזל אדמותיו אותם קנה, ואשר אותם מנסה המדינה לגזול ולהחריב את רמת גלעד שהוקמה לפני עשור תוך גירוש 10 משפחות ו-30 ילדיהם.

כזכור, את הקרקע קנה משה זר לפני 29 שנה בכסף מלא. המוכר הערבי העביר את שטרי הבעלות על החלקות לידי זר אך מחשש לרצח, סירב לחתום על אחד מהם.

במהלך השנים עיבד זר את הקרקעות ללא כל הפרעה וללא אף דרישת בעלות מצד הערבי ויורשיו, אך הופלה לרעה על ידי המינהל כאשר סרבו לרשום את הקרקע על שמו מכח עיבוד וחזקה של עשר שנים, כפי שקובע החוק העותומאני.

בעקבות העתירה שהגיש לבג"ץ ארגון השמאל הקיצוני "שלום עכשיו" שאליה סירבו יורשי המוכר הערבי להצטרף, נידונה שאלת חוקיותו של הישוב. טענתו של משה זר לבעלות על הקרקע, והעובדה שאין טענת בעלות של ערבים לשטח, לא הפריעה למדינה להודיע לבג"ץ כי בכוונתה להחריב את רמת גלעד עד לסוף שנת 2011, בטענה שמדובר ב"קרקע פרטית ערבית".

יש לציין כי אותה פרקליטות נוקטת דין שונה באותו אדם, כאשר רק לפני שנים ספורות נבנו בישוב ברקן עשרות יחידות דיור, על קרקע פרטית של משה זר. זר עתר לבית המשפט בדרישה לפנות את הפולשים, אולם במקרה זה שופטי בג"ץ קבעו כי "בתים בנויים לא הורסים", ופסקו כי במקום להרוס את המבנים, יפוצה זר כספית.

מרכז מטה המאבק "מאשרים את היישובים", נחי אייל: "מדובר בהתנהלות מבישה של המדינה שגוזלת אדמות פרטיות של אדם ששילם עליהם ממיטב כספו. בית משפט העליון מוכיח שוב ושוב מדוע מעמדו הידרדר כל כך כאשר הפך למוציא לפועל של ארגוני השמאל הקיצוני שהצדק מהם והלאה."

"מדובר באותו אדם שכשגזלו אותו בג"ץ קבע כי לא הורסים בתים, אך כשיש ספק קל לגבי קרקע אחרת בבעלותו, אותו בג"ץ קובע כי חייבים להרוס בתים ולגרש משפחות. אם הפרקליטות בשנאתה למתיישבים לא מסוגלת, אזי על ראש הממשלה והשרים קיימת החובה להתערב ולעשות צדק אמיתי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו