דיווח: אם יוגש כתב אישום נגד רה"מ- הוא יצטרך להתפטר מתפקידו

דיווח: אם יוגש כתב אישום נגד רה"מ- הוא יצטרך להתפטר מתפקידו

היועמ"ש מנדלבליט הביע לאחרונה עמדה, כי על ראש הממשלה יהיה להתפטר מתפקידו ככל שיחליט מנדלבליט להגיש כתב אישום נגדו. הערכה: נתניהו יתפטר רק לאחר החלטת בית המשפט

מנדלבליט מעריך: אם יוגש כתב אישום- רה"מ צריך להתפטר
  (צילום: Alex Kolomoisky/POOL)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אומר לאחרונה בשיחות סגורות כי במידה ויוחלט להגיש נגד ראש הממשלה נתניהו כתב אישום בחקירות בהן הוא נחשד, הוא ייאלץ להתפטר מתפקידו, כך דווח הערב (רביעי) בערוץ עשר.

אך צריך לציין. לפי החוק, ראש הממשלה יצטרך להתפטר רק לאחר הרשעה מוחלטת של בית המשפט, חרף החלטת היועמ"ש על הגשת כתב אישום.

במשרד המשפטים מכחישים את הכותרת בערוץ 10, ומבהירים: "הידיעה מוכחשת לחלוטין. היועץ המשפטי לממשלה לא גיבש כל עמדה בסוגייה משפטית תיאורטית זו, וממילא לא הביע כל עמדה כזו בשום פורום. כאמור כל פרסום הטוען אחרת מוכחש לחלוטין".

בעקבות ההתפתחות בחקירותיו עם הפיכתו של מקורבו ניר חפץ לעד מדינה, תקף מוקדם יותר היום נתניהו את "תעשיית עדי המדינה", כלשונו, והמשיך לטעון לחפותו. "קראתי באחד העיתונים על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים, אומרים לו: 'שקר, תהיה עד מדינה' – והוא מסרב. קשה להאמין שבמדינת ישראל, בדמוקרטיה שלנו ב-2018, יש דברים כאלה", אמר נתניהו.

"לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזה עבירה. מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם: 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכול, גם את החירות שלכם. אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד – לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר – לכלכו על נתניהו'", כתב.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
כשלמדנו משפטים יחד עם מנדלבליט היינו קוראים לו ''מיסטר איכסה'' הבנתם?
עמוס | 08-03-2018 7:26
איש נודניק
2
אסור לביבי להתפטר
חלם | 08-03-2018 7:43
ימשיך להוביל את המדינה גם מהכלא!
3
ביבי טורח ואלוהים מתבדח
אברהמי קול | 09-03-2018 13:14
*ביבי טורח ואלוהים מתבדח.* את חקירות המשטרה הוביל המפכל אלשייך אותו מינה ביבי. את התביעה המשפטית מנהל היועמש מנדלבליט אותו מינה ביבי. את הערעור העליון ידחה השופט אלכס שטיין אותו מינתה אילת שקד. כמאמר הנביא - ועצת רשעים תופר.
4
נתניהו הליכוד
elie | 25-02-2019 16:48
קשה לשמוע שטויות כאלה מפיו של ראש הממשלה