הותר לפרסום: אלה העצורים בפרשה 4000 - סרוגים

הותר לפרסום: אלה העצורים בפרשה 4000

הותרו לפרסום שמותיהם של ששת העצורים בפרשה 4000 המכונה גם 'תיק בזק' שהחקירה בעניינה התחדשה השבוע בחשד לעבירות שוחד. ראש הממשלה צפוי להיחקר בפרשה

הותר לפרסום: אלה העצורים בפרשה 4000
  מימין: חפץ, אלוביץ' ופילבר (צילום: מוטי קמחי, אוראל כהן - ynet)

הלילה (בין שני לשלישי), הותרו לפרסום שמות האנשים שנעצרו במסגרת פרשה 4000 המכונה גם 'תיק בזק'.

העצורים הם שאול אלוביץ' – בעל השליטה בבזק, ניר חפץ – יועץ התקשורת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה פילבר – מנכ"ל משרד התקשורת, אור ואיריס אלוביץ' – בנו ואשתו של בעל השליטה בחברה, סטלה הנדלר – מנכ"לית בזק ועמיקם שורר – מנהל פעילות אסטרטגיה ופיתוח עסקי של בזק.

השישה עצורים בחשד למעורבות במתן וקבלת שוחד ובחשד למעורבות במהלכים שנעשו לכאורה לקידום האינטרסים הכלכליים של חברת בזק, בין השאר בתמורה לסיקור הוגן באתר 'וואלה'. כפי הנראה, ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיחקר בפרשה ורעייתו שרה צפויה למסור עדות, בשל יחסיה עם איריס אלוביץ'.

לפי הדיווח באתר ynet, חוקרי המשטרה מחזיקים בהודעות סלולריות, מיילים והקלטות של חלק מהמעורבים. העצורים בפרשה עוכבו לחקירה ביום ראשון ולאחר מכן נעצרו ומעצרם הוארך בארבעה עד חמישה ימים. בהודעת המשטרה נאמר כי נוכח ראיות שמצאה רשות ניירות ערך בפרשה, שהעלו חשדות לביצוע עבירות נוספות, נפתחה חקירה משותפת חדשה.

ההערכה היא כי המשטרה ורשות ניירות ערך מחזיקים ב"עדות זהב" משמעותית של אחד המעורבים.

עוד דווח ב-ynet כי צוות החקירה נמצא על סף חתימה על הסכם עד מדינה עם אחד החשודים בפרשה ואולם בשלב זה שומרים החוקרים את הקלפים צמוד לחזה ולא מספרים מיהו.

תגובות

מטעמו של אלוביץ' נמסר כי הוא "מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו. אנו מציעים להתאזר בסבלנות ולא למהר להסיק מסקנות. אנו סמוכים ובטוחים שכאשר הדברים יתבהרו, ניתן יהיה להיווכח שלא עבר כל עבירה".

סנגורו של חפץ, עו"ד ירון קוסטליץ', אמר כי "חפץ זומן לעדות רק לפני חודש וחצי ברשת לניירות ערך והשיב על כל השאלות שנשאל. לפי ההלכה הפסוקה, גם כאשר אין ודאות ביחס לסטטוס הנחקר, מן הראוי להבהיר לנחקר כי האפשרות יהפוך לחשוד – קיימת. כך לא נעשה בעניינו על ידי הרשות החוקרת, ולעניין זה נודעת משמעות רבה לעניין המשך חקירתו של מר חפץ. אני משוכנע כי בסיומה של החקירה יתברר כי מר חפץ אינו חשוד והוא ישוב לעיסוקיו".

סנגורה של סטלה הנדלר, נתי שמחוני, מסר: "מרשתי משתפת פעולה באופן מלא וכופרת בחשדות המיוחסים לה כלל ועיקר. אנו סבורים כי ניתן היה וצריך להימנע ממעצרה ואנו תקווה שחירותה לא תישלל מעבר לכך. גברת הנדלר בטוחה בחפותה המליאה וכי בבוא העת יוחלט על סגירת התיק כנגדה".

מטעמה של איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', נמסר כי "אין שחר לטענות נגד גב' אלוביץ' ואנו משוכנעים שכך יתברר".

מטעמו של הבן אור אלוביץ' נמסר: "קיימות טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיש בהן כדי לשמוט כל בסיס לחשד בעניינו של אור אלוביץ. אין לנו ספק שזאת צריכה להיות מסקנת רשויות החקירה בהקדם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו