אחרי ההדלפה, העיתונאים הדתיים זועמים: "נבזות" - סרוגים

אחרי ההדלפה, העיתונאים הדתיים זועמים: "נבזות"

אנשי תקשורת מהציונות הדתית שנפגשו עם יו"ר הכנסת, זועמים על מי שהדליף את השיחה הסגורה שנערכה לפני שבועיים בראשל"צ. "מי שהקליט והדליף, בגד גם בו וגם בחבריו לשולחן"

אחרי ההדלפה, העיתונאים הדתיים זועמים: "נבזות"
  מפגש אנשי תקשורת דתיים עם יו"ר הכנסת (קרדיט: דודו סעדה)

עם היוודע פרסום ההקלטה בה נשמע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מבקר את ראש הממשלה נתניהו וחבריו למפלגה, זעמו אנשי התקשורת בכירים מהציונות הדתית שעמם נערכה הפגישה על פרסומה, וטענו: "מישהו העביר הקלטה אסורה לכשעצמה, לעיתונאי עמית שלא נכח במפגש. זו לא עיתונות. זו נבזות".

ברשתות החברתיות יצאו המשתתפים נגד העניין. אריאל כהנא, הכתב המדיני של מקור ראשון, צייץ: "אני אומר לחבריי העיתונאים הדתיים ובכלל. מי שמוציא לתקשורת הקלטות משיחות סגורות כורת את הענף שעליו יושב השיח החופשי בישראל. מי שהקליט והדליף את דבריו של יולי אדלשטיין בגד גם בו וגם בחבריו לשולחן".

"מה יהיה איתכם חברי הנקראים עדיין עיתונאים"?, תמה איש התקשורת דודו סעדה, מבעלי קבוצת 'בשבע'. "נפגשתם. נטלתם ידיכם קודש… אכלתם. שתיתם. התחבקתם הצטלמתם. שאלתם שאלות וקיבלתם תשובות אוף דה רקורד… לבסוף, האחד או האחת מהחבורה מבזים את המקצוע כדי לקבל קרדיט קטן אצל איש קטן החוטא לאתיקה המקצועית. מבזים את החברים שהיו שם. לכן אמליץ לחוטא/ת להתנצל בפנינו כדי שלא תוכפש כל החבורה".

נציין כי בטרם נערך המפגש, הודיע דוברו של אדלשטיין כי "המפגש הינו אוף רקורד ומה שיאמר לא לציטוט. ממליץ להכין שאלות מעניינות מראש". הבוקר אמרו מלשכתו של אדלשטיין כי "זו אתיקה עיתונאית בסיסית כאשר יושבים מול איש ציבור לשיחת אוף ואחד העיתונאים מקליט ומדליף".

מנגד טען, כתב הצפון של מקור ראשון יאיר קראוס כי "שמש (מיכאל, הכתב שפרסם את ההקלטות, ע"ג) עשה את עבודתו. קיבל סיפור טוב והוא לא מחוייב לסיכום כי לא היה בפגישה. הציטוטים של אדלשטיין מעניינים וחשובים תקשורתית וטוב שפורסמו בין אם נאמרו לפעילי ליכוד ובין אם נאמרו לעיתונאים. גם אם צריך "לתלות" את המדליף שהפר הבטחה של כבוד".

גם כתבים שלא מהברנז'ה הדתית כעסו על המעשה. כתב פוליטי של גלי צה"ל עידו בן בג'י כתב: "בפגישה שבה הוקלט יולי אדלשטיין, שקטעים ממנה שודרו על ידי מכיאל שמש המוצלח, ישבו לא רק עיתונאים אלא גם אנשי יח"צ ואישי ציבור מהציונות הדתית. לעיתונאי אסור להדליף שיחת אוף רקורד שנכח בה, אך מתוקף עבודתו עליו לדעת ולפרסם מה נאמר בכל שיחה סגורה שלא נכח בה. כבוד לשמש שעושה את עבודתו".

הייתי שמח שמחצית מסיעת הליכוד תלך הביתה

בהקלטות נשמע אדלשטיין מתייחס, בין היתר, לנאומיו האחרונים של נתניהו שבהם תקף את התקשורת ואת האופוזיציה, כולל "נאום החמוצים". בהקלטות נשמע יו"ר הכנסת מאשים אותו בעימות שנוצר בכנסת סביב הנאומים הללו: "זו התנהלות שאני מודה שהיא קצת בעייתית. כשנתניהו מדבר כראש ממשלה אף אחד לא מפריע לו, יש כבוד. ברגע שזה הופך ל'אתם חמוצים' – אז מתחיל כל הבלגן. חבל שזה ככה".

בהמשך, נשמע אדלשטיין מותח ביקורת חריפה נגד הליכוד – ואף מצהיר כי "היה שמח לראות חצי מחברי הסיעה בבית".

"אני חושב שהליכוד בבעיה חמורה. יש סיעה שאני מאוד הייתי שמח שמחציתה תלך לבית, ויש מועמדים חדשים שלא היית שמח לראות בכנסת. אם נמשיך בדרך הזו נהיה באופוזיציה, אם לא יבחרו רשימה אחרת נהיה באופוזיציה", אמר יו"ר הכנסת.

"לא הרמתי כוסית כשטראמפ נבחר"

יו"ר הכנסת ביקר גם את היעדרו של שר חוץ, בעיקר סביב ההכרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל. "אני טוען, וזה משהו שאני לא יכול להגיד בפומבי – אנחנו זכינו. טראמפ מצפצף על המערכת ולכן אמר מה שאמר. עוד באותו הערב היינו צריכים להיפגש נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר החוץ שאין לנו ויו"ר הכנסת ולומר – בואו נראה מי עומד מול מי. לא הייתה עבודת מטה מסודרת כי שר חוץ אין, ראש הממשלה לא מדבר עם נשיא המדינה והנשיא לא מדבר עם ראש הממשלה. אילו הייתה עבודת מטה כזו היינו יכולים להתקדם יותר טוב".

אדלשטיין גם הודה כי "לא הרים כוסית" ביום שבו נבחר טראמפ לנשיאות: "הסיבה היא שעכשיו באמת הכל תלוי בנו. אסור לראות בהצהרה שלו על ירושלים שאנחנו יכולים להשתולל עכשיו ולעשות מה שבא לנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אולי דודו סעדה בעצמו הדליף מי אמר שלא?
ינקי | 28-01-2018 16:48
אוהבים שם כסף
2
ערוץ 7 תופס כותרות על זה .... מעניין למה???
ולמית | 28-01-2018 17:47
כל הפוסל במומו פוסל
3
הייתי מאוד שמח אם אדלשטיין היה הולך הביתה
רק שלא יהיה נשיא | 29-01-2018 3:44
מי שבוחר בליכוד, ובכל מפלגה אחרת, עושה זאת בראש ובראשונה בזכות המצע ורק אחכ ובחשיבות נמוכה בהרבה, בזכות המועמדים.
ידידי היקר אתה מייצג דעת מיעוט...
אהרון | 30-01-2018 1:27
האם אנשים שמצביעים ליכוד מצביעים לליכוד על ערכיה המגוונים או ל"ביבי"? האם מצביעי הבית היהודי מצביעים למפלגה אחרי קריאה של המצע ועיון בה או שהם מצביעים ל"בנט"? לא צריך להיתמם, המצב הוא לא כזה... מעבר לכך, גם אדם שתומך במפלגה בגלל המצע שלה, היה שמח אם המלאכה הייתה נעשית ע"י אנשים טובים שמבצעים את העבודה בצורה נכונה ומוצלחת. הגיוני שאנשי ליכוד ומצביעיו יטענו שהמפלגה צריכה אנשים מתאימים שיממשו את הכתוב במצע... אני מדגיש שאין בכוונתי להיכנס לדיון האם החכי"ם בליכוד כיום ראויים או לא, אלא רק להצדיק את הלגיטימיות בעצם הדיון...