ברגע האחרון: שוב נדחה ביקורו של סגן נשיא ארה"ב - סרוגים

ברגע האחרון: שוב נדחה ביקורו של סגן נשיא ארה"ב

סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שהיה אמור לנחות מחר בארץ, דחה בפעם השנייה את הביקור המתוכנן שלו בישראל בעקבות ההצבעות בקונגרס על רפורמת המיסים החדשה של הנשיא טראמפ. פנס יגיע לישראל באמצע החודש הבא

author-image
ברגע האחרון: שוב נדחה ביקורו של סגן נשיא ארה"ב
  דחה את ביקורו ברגע האחרון. סגן נשיא ארה"ב מייק פנס (צילום: שאטרסטוק)

דחייה ברגע האחרון: גורמים רשמיים בבית הלבן הודיעו הבוקר כי סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, שהיה אמור לנחות מחר בנמל התעופה בן גוריון, דחה בפעם השנייה את ביקורו המתוכנן בישראל. בניגוד לדחייה הקודמת שהזיזה את הביקור בשלושה ימים, הפעם מדובר בדחייה משמעותית יותר, כאשר פנס יגיע לישראל ב-14 בינואר.

דוברת סגן הנשיא, אליסה פארה, הסבירה כי הסיבה לדחיית הביקור היא ההצבעות בקונגרס על רפורמת המיסים החדשה שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מנסה להעביר לפני סיום השנה האזרחית. "סגן הנשיא מחויב לראות את רפורמת המס מגיעה לקו הסיום" אמרה בהודעה לתקשורת. "מאחר שההצבעה הסופית על הרפורמה ככל הנראה תתקיים מעט לפני חצות ביום רביעי, זה לא אפשרי מבחינה מעשית שסגן הנשיא ייסע השבוע".

פארה הוסיפה כי "סגן הנשיא היה מגיע למצרים בחמישי בלילה, ואז היה אמור להספיק לבקר בישראל ולנהל מירוץ נגד הזמן לפני כניסת השבת הצמודה למועד חג המולד. לכן, כדי להפיק את המיטב מהביקור, סגן הנשיא יגיע באמצע ינואר".

מי שכן יגיע לישראל מחר הוא ג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למזרח התיכון. במהלך ביקורו גרינבלאט ייפגש עם בכירים במערכת הפוליטית לצורך שיחות בעניין תהליך השלום.

יגיע לישראל בכל זאת. ג'ייסון גרינבלט (צילום: יונתן סינדל\פלאש 90)

הדחייה הנוכחית היא הדחייה השנייה של הביקור. על פי התכנון המקורי, פנס היה אמור לנחות בישראל ביום ראשון ולסיים את ביקורו היום. בעקבות ההצבעות בקונגרס, הביקור נדחה ליום רביעי, וכעת נדחה שוב.

פנס היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו ולשאת נאום בכנסת במהלך ביקורו. בתכנון המקורי פנס היה אמור להיפגש גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אך ברשות ביטלו את הפגישה כאות מחאה לאחר נאומו של הנשיא טראמפ המכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו