עמר בר-לב: חיילים שנוסעים לברך 'הגומל' בכותל זו הדתה

עמר בר-לב: חיילים שנוסעים לברך 'הגומל' בכותל זו הדתה

חבר הכנסת עמר בר- לב, טוען כי תופעת החיילים שעולים לכותל ומברכים 'הגומל' היא תוצאה של ההדתה בצבא. "התברר לי שאחרי 'צוק איתן' אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל. זאת הדתה על חשבוננו"

"חיילים שנוסעים לברך 'הגומל' בכותל זו הדתה"
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

חבר הכנסת עמר בר- לב, טוען כי תופעת החיילים שעולים לכותל ומברכים 'הגומל' היא תוצאה של ההדתה בצבא.

בדברים שנשא בהפגנה ברמת השרון, והובאו באתר וואלה, טען ברלב כי "התברר לי שאחרי 'צוק איתן' אחד מגדודי גולני שנע מהדרום עשה סטייה קטנה בדרך וקפץ לכותל וכל הגדוד בירך את ברכת הגומל. זאת הדתה על חשבוננו". בר-לב טען בין היתר כי הגדוד נסע לכותל "על חשבון תשלומי המסים שאנחנו משלמים".

בר-לב הוסיף כי אחת הדוגמאות להדתה היא "שמשרד החינוך שבראשו עומד נפתלי בנט הוציא חוזר לבתי ספר חילונים על רצח רבין שם מצוין שרבין נרצח על רקע מתחים פוליטיים בחברה הישראלית", והתעלם מכך "שרבנים הוציאו דין רודף כנגד רבין" והעובדה ש"הרוצח הנתעב היה חובש כיפה וקשור לסקטור מסוים". לדבריו, "יש כאן ניסיון נוסף לשכתוב ההיסטוריה".

בר-לב כינה את ההדתה "לאומנית" וטען שהיא "קשורה למפלגה מאד קטנה שלדעתי היום מובילה את המדינה, שהיא הבית היהודי, ואליה מצורף חלק גדול מחברי הכנסת מהליכוד".

חבר הכנסת בר-לב מסר בתגובה כי "אני לא נגד ברכת הגומל או הגעה מאורגנת לכותל. להפך, ילדיי ואני נשבענו אמונים בכותל עם גיוסנו. אבל כאשר יש הוראה המחייבת, אם לא לומר כופה, על גדוד שלם לבצע אקט דתי, זו הדתה. עם זאת, ראוי לציין שהרמטכ"ל הנוכחי עושה מאמצים עליונים לצמצום ההדתה בצה"ל, בעוד בחברה הישראלית תהליך ההדתה הלאומנית מתגבר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גם זה שאמא שלו הלכה לישראל והשפריצה אותו כאן זה הדתה כ
דניאל השומר | 31-10-2017 11:41
גם זה שאמא שלו הלכה לישראל והשפריצה אותו כאן זה הדתה כי רק בזכות הדת היהודית היא הגיעה לכאן היא לא הגיעה לכאן בזכות הראש הגלוח שלו מעוות בנשמתו הנבל
2
הדתה
| 31-10-2017 13:18
הוא בסה"כ התבדח, אחרי הכל הוא יהודי ו
3
עומר-אתה צודק.הרוצח חבש כיפה והיה שייך למיגזר מסויים.
אורי | 18-11-2017 23:05
עם מי אתה רוצה להתחיל עכשיו?.על גבי גזית?.חילוני.שמאלני.אז זהו שעכשיו כולכם עברייני מין.על מי עוד? אולמרט-כנ"ל.עוד?.חיים יבין?. שים לב לאיזה הבלים אתה מוביל בדברי הדביליות שלך.די אם נציץ בספר סיירת מטכ"ל,של זונדר.שם אתה מוגדר כאחד מהגרועים במפקדי הסיירת,אם לא הגרוע שבהם.היה צריך לחכות תקופה ארוכה כדי לשקם את ההרס במוראל ובתיפקוד היחידה.אתה בושה לאביך ז"ל שידע טוב מאד מתי לדבר ובעיקר מתי לא.אתה אידיוט קטן שחוטא בהכללות.