הרב יעקב אריאל: "הרב סתיו מסכן את הכל" - סרוגים

הרב יעקב אריאל: "הרב סתיו מסכן את הכל"

הרב יעקב אריאל מותח בקורת חריפה על ארגון רבני 'צהר' ועל העומד בראשו, הרב דוד סתיו, ומסביר את פרישתו מנשיאות הארגון: "רבני צהר סטו מן הדרך המקורית שלהם"

הרב יעקב אריאל: "הרב סתיו מסכן את הכל"
  הרב אריאל (יח"צ)

רבה של העיר רמת גן לשעבר, הרב יעקב אריאל, מותח בקורת חריפה על ארגון רבני 'צהר' ועל העומד בראשו, הרב דוד סתיו, בעקבות התנהלותו של האחרון בנושא הכשרות ואומר כי התנהלותו מסכן את כל נושא הכשרות ועלולה לפתוח פתח ל"נחשים", כהגדרתו.

בראיון שהעניק בסוף השבוע האחרון ל'מקור ראשון', התבקש הרב אריאל להתייחס לכך שבעקבות פסיקת בג"צ בנושא הכשרות הרב סתיו הצהיר כי כעת ארגונו יאיץ את המהלכים להקמת ארגון כשרות משלו. כשנשאל אולי במהלכים כאלה טמון הפתרון לבעיית הכשרות בישראל אמר הרב אריאל: "כואב לי על כך ש'צהר' עושים דבר כזה, כי זה יכול לפתוח פתח לאנשים אחרים", הרב אריאל הוסיף כי "יכול להיות שהרב סתיו בסדר, אבל הוא פורץ גדר וייכנסו בעקבותיו נחשים. זו פרצה חמורה ומסוכנת מאוד, ואסור להסכים לה. הרב סתיו מסכן את הכול".

כשנשאל על התנגשויות שהיו בינו לבין הרב סתיו במהלך השנים ואף על פרישתו מנשיאות ארגון 'צהר' הבהיר הרב אריאל כי "אין שום סכסוך ואין לי שום בעיה עם הרב סתיו".

הרב אריאל התייחס לפעילותו של הארגון ואמר כי "אנשי 'צהר' סטו מהדרך המקורית שלהם, מכיוון שבתחילה דובר על מיזם חתונות בלבד. בשנים האחרונות 'צהר' מתחרה ברבנות הראשית, ולא לשם כך הוא נוצר. יחד עם זאת אין לי שום דבר אישי נגד הרב סתיו".

רבני צהר והרב דוד סתיו סירבו להגיב לידיעה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הרב צודק מאוד צוהר הפך מקרוב רחוקים לעושה מניפולציות
אריק תומך בצוהר לשעבר | 01-10-2017 11:37
אני שמח שהרב סתיו לא נבחר לרב הראשי . ארגון צוהר אבד מגדולתו עם פרישת הרבנים הרב יעקב אריאל והרב יצחק שילת ועוד גדולי דור של הציונות הדתית . היום הארגון הופך למעין ארגון בית הלל שעליו לא ארחיב
2
היתה לרבנות ההזדמנות לתקן את מצב הכשרות
| 01-10-2017 12:00
זה עליהם. אם הרבנות נקו את הבעיות שלהם לא היה המצב הזה. אנשים לא יכולים להאמין בערכים הרבנות בנוגע לכשרות. זה יותר ברור אחרי ה"קנס" הם נתנו לפסטה בסטה בירושלים
3
בראיון המקורי הדברים הוצגו אחרת
קריאה משווה | 01-10-2017 12:08
לא מאד שונה בעובדות, אבל הנימה אחרת: הרב דוד סתיו, יושב ראש 'צהר', הודיע שבעקבות פסיקת בג"ץ מתכוונים בארגון להאיץ את המהלכים להקמת מערכת כשרות משלהם. אולי זה הפתרון? "כואב לי על כך ש'צהר' עושים דבר כזה, כי זה יכול לפתוח פתח לאנשים אחרים. יכול להיות שהרב סתיו בסדר, אבל הוא פורץ גדר וייכנסו בעקבותיו נחשים. זו פרצה חמורה ומסוכנת מאוד, ואסור להסכים לה. הרב סתיו מסכן את הכול". היו לא מעט התנגשויות בינך לבין הרב סתיו ו'צהר' בשנים האחרונות, כולל בנושא הכשרות. בעבר אף היית נשיא 'צהר' ופרשת מהתפקיד. "אין שום סכסוך ואין לי שום בעיה עם הרב סתיו", טען הרב אריאל, והצביע על ספר הלכתי של הרב אברהם סתיו, בנו של יושב ראש 'צהר', שמונח על השולחן יחד עם ספרים נוספים. "אנשי 'צהר' סטו מהדרך המקורית שלהם, מכיוון שבתחילה דובר על מיזם חתונות בלבד. בשנים האחרונות 'צהר' מתחרה ברבנות הראשית, ולא לשם כך הוא נוצר. יחד עם זאת אין לי שום דבר אישי נגד הרב סתיו".
4
הרב טאו
אריה | 01-10-2017 13:10
וכרגיל רבנו הגדול שוב מוכיח כמה צדק..
5
עם רב
עמי | 22-06-2018 11:21
עם כל הכבוד לרב סתיו ולצוהר.בל נשכח שעדיין הנגע של העם רב .משתולל במיוחד בארץ ישראל במסווה של רבנים .הרב סתיו וכל וצוהר אסון ליהדות.פורצי גדר .ומכשלים את הציבור