סורגים ארוחה עם סלבסרוג • והפעם: הוונדר-וומן הירושלמית - חגית משה

סורגים ארוחה עם סלבסרוג • והפעם: הוונדר-וומן הירושלמית - חגית משה

ללכת לסרוג ארוחה עם האישה הראשונה, המחזיקה בתיק החשוב ביותר בעיריית ירושלים ובו זמנית גם מספיקה להיות סגנית ראש העיר ואמא למופת ל- 6 ילדים זה ללא ספק רגע ששווה תיעוד • אז מה חושבת חגית משה, על ניר ברקת? האם השלב הבא זה להתמודד על ראשות העיר? ולמה אצלה הפמיניזם מתחיל במטבח?

סורגים ארוחה עם סלבסרוג • והפעם: חגית משה

על אף שהיא לא רואה את עצמה כ'וונדר וומן' שמספיקה הכול כמו שכולם חושבים, מהמפגש שלי עם חגית משה שהתחיל בקפה ועוגה והמשיך במטבח וטלפונים מהלשכה נשארתי עם טעם מעורר השראה של כוח נשי, שלא מתבייש לשים הכול על השולחן ולהצליח בלי דרמות מיותרות.

חגית היא סגנית ראש עיריית ירושלים, אחראית על תיק הכספים, שהוא התיק החשוב ביותר בירושלים הכולל בתוכו 7 מיליארד שקל כתקציב לעיר עם 850,000 תושבים, כשכל שכונה היא כמעט עיר עם 60 אלף תושבים.

"אף פעם לא היתה אישה שמחזיקה בתיק הכספים, זה בעצם תפקיד שתמיד גברים עשו". מספרת חגית "אני מרגישה צורך להוכיח את עצמי, לא בגלל שאני אישה ראשונה בתפקיד הזה, אלא כי אני אנשים בחרו בי ולכן אני רוצה להצליח".

מחפשת את הערכים בתוך המספרים

את הקפה של הבוקר לרקע הנוף הירושלמי מעריכה חגית בכל בוקר מחדש, "ככה זה כשלא נולדים בירושלים" היא מסבירה "היה לי טוב בדרום, אבל בירושלים זה משהו אחר, אני יודעת להעריך כל רגע פה וגם כשיש קשיים השליחות מאוד גדולה".

אל ירושלים הגיעה חגית מבאר שבע, שם היתה רכזת מחוז דרום ועבדה עם עולם החינוך הבלתי פורמלי. אומנם מאז חגית הספיקה כבר לעזוב את עולם החינוך לטובת הפוליטיקה, אבל עולם החינוך לא עזב אותה ודואג ללוות אותה גם כשמדובר במספרים גדולים של תקציבים.

"אני חושבת שחינוך זה בסופו של דבר עולם של ערכים" מספרת חגית "בכל דבר אנסה לראות למי זה תורם באמת? להבין ממקום לא דווקא של מספרים, יש בעירייה גזבר ויש חשבים ויש עוד הרבה אנשים שיודעים לעשות את העבודה שלהם מצוין. ולכן אני כן אשאל- למה שמתם את הכסף פה ולא למשל אצל הנוער בסיכון".

פמיניזם דווקא במטבח

בעוד שלא מעט נשים עוזבות את המטבח לטובת בישול הקריירה, המטבח של חגית לא נשאר בודד גם בזמן שהקריירה שלה מתבשלת על אש גבוהה. בכל זאת להיות אמא ל6 ילדים זה תפקיד לא פחות מחייב, במיוחד כשהבישולים של סבתא נטועים עמוק.

"להגיד לך שזה קל, זה ממש לא" מספרת חגית "זה אינטנסיבי כל הזמן, יום עבודה מתחיל מאוד מוקדם ומסתיים מאוד מאוחר אבל אני מאוד משתדלת שאני בבית להיות 100% בבית". וכדי לתת לי טעימה אמיתית מהבית חגית בחרה לבשל את המאכל מהמטבח המסורתי שמחזיר אותה הביתה- 'מפרום'.

קשה שלא להתאהב במאכל התוניסאי הזה, מה יכול להיות יותר טוב מקציצות בשר עטופות בתפוחי אדמה ורוטב עגבניות לוהט? אני כמו שאתם מבינים נשבתי בקסם של האוכל המסורתי מבית סבתא או כמו שחגית קוראת לזה 'מאכלים מנחמים', שהם פשוט תרופה לרוגע והנאה, על אף שברקע הטלפונים לא מפסיקים לצלצל והישיבה ממש בעוד כמה דקות.

>>לצפייה במתכון של חגית למפרום המושלם לחצו כאן

העזר כנגדה, לא רק במטבח

גם  מאחורי כל אישה מצליחה עומד איש מצליח, שבמקרה של חגית זה יו"ר הבית היהודי בירושלים אותו הכירה כשהיתה רכזת נוער צעירה "היינו שני רכזים מתחרים ומאוד שונים אחד מהשני" משחזרת בחיוך "רוב הזמן לא הסתדרנו בהנהלה וכנראה שהשוני היה מספיק גדול שהיה לנו מסקרן להכיר ובלי שנשים לב הקשר הלך והתעצם והוביל את שתינו לעמוד תחת החופה"

מעבר לכך שהיא מודה שהוא יותר מסודר ממנה כשהוא מבשל, חגית מודה שבעלה איציק, הוא דווקא הכוח המניע בבית "הוא זה שדחף אותי להצליח ובזכותו אני היום בפולטיקה והוא גם מאוד מאפשר לי להמשיך ולהצליח. בלעדיו לא הייתי מגיעה להרבה תחומים שהגעתי ".

ההרכב המלא של משפחת משה (צילום מתוך פייסבוק)

על מפרום ופלפל חריף 

אחרי שבישלנו הגיע גם הזמן לאכול ולדבר (לא בשעת הסעודה והביס במפרום) על כל הדברים הכי חריפים, החל מניר ברקת ולתפקיד הבא שלה ועד הבעיה שלה במטבח שאיציק פותר.

פרגון: "אני מקבלת הרבה מאוד פרגון מעובדי עירייה דווקא מהגברים וגם מחברות. למרות שגברים בעירייה חושבים שאני מאוד קשוחה בגלל התפקיד הגדול, אבל אני משתדלת לבוא אל התפקיד הזה מאוד בענווה"

למדת על עצמך: "גיליתי על עצמי שאני לא וונדר וומן, שאני לא אדם של שעון ואין דבר שאי אפשר להשיג אותו.  להיכנס לראש של היריב לראות מה מעסיק אותו ברגע שמבינים מאיפה שמפרקים את זה מאיפה זה בא יותר קל לפתור את הבעיה במקום לירות את כל מה שיש להגיד"

מטבח: "הבעיה הכי גדולה שלי במטבח זה לבחור מה אני רוצה לבשל, ברגע שאני יודעת מה אני רוצה לעשות כל השאר זורם מעצמו. עד היום בעלי אחראי להוציא ביום שישי להוציא מהמקפיא את הבשרים והדגים ומה שהוא מוציא זה מה שאוכלים אני כבר מבינה לפי הקודים האלה מה הוא רוצה לאכול.

עיריית ירושלים: "מבחינתי זה בית, כי אני יודעת מה זה להיות עובדת בעירייה, אני יודעת מה זה להיות עובדת זוטרה ואחר כך מנהלת בכירה. עד היום אני מכירה את כל העובדים בשמות. מתוך היכרות של כמעט 20 יש עובדים בעירייה שנותנים מעל ומעבר ותמיד יש את האנשים שמקלקלים את האווירה עם חוסר מקצועיות או מין פקידות אפורה"

"ניר ברקת- הדבר הכי טוב שקרה לירושלים"

"קודם כל ניר הוא הפמניסט הכי גדול שיש, כי הוא זה שבאמת אפשר ורצה שאקבל את תיק הכספים. אני חווה לו תודה שהוא נתן לי את האפשרות ועל כך שהוא עובד בשיתוף מלא, כאלו אנחנו לא שתי מפלגות שונות.

מה את חושבת על הביקורת סביבו? 

"יגידו כולם מה שהם רוצים, אבל ניר ברקת הוא הדבר הכי טוב שקרה לעיר ירושלים. נכון שמתלוננים שהעיר לא נקייה, אבל לא מסתכלים על מה שקורה מסביב בעיר הזו. לא חייב להסכים איתו וגם אני לא מסכימה איתו על הכול, אבל כשביקורת באה ממקום של לנגח ולהגיד שזה בגלל שהוא רוצה ללכת לליכוד זה קשקוש, מי שעובד איתו צמוד רואה ויודע כמה הוא משקיע ושובר את הראש כדי שהעיר הזו תצליח ותתקדם ויש תוצאות: החל מפיתוח של 600 חברות הייטק שלא היה כאן כמעט קודם, סטארט-אפ, תרבות וגם בניקיון ובדברים הבאים אנחנו משתפרים ונמשיך.

ניר הוא ראש עיר מדהים ואנחנו נתגעגע אליו, אבל עדין לא עכשיו. לאמא שלי יש משפט שאומר 'לא יודעים כמה העץ גבוה עד שהוא על הריצפה' -כשהוא לא יהיה בראשות העיר ידעו להעריך את מה שהוא עשה"

(צילום מתוך אינסטגרם)

הכי חשוב לקדם בירושלים: "כרגע בנייה, אנחנו רוצים שלא תהיה כאן עיר רק של בילויים ותיירות, אלא עיר גם שהדור הצעיר יוכל לגור בה. עניין הבנייה כאן זו הבעיה הכי גדולה כי עיר שאין בה צעירים אין לה סיכוי, כי הדור הבא זה הדור היצרני וזה דור העתיד אז כל הדיבורים על כן עיר נקייה או לא זה לא רלוונטי יש דברים יותר חשובים"

השלב הבא-התמודדות על ראשות העיר? "אני לא אומרת על שום דבר לא, היום אני כבר יודעת שאני כבר לא יכולה לחזור לתפקיד המקצועי שלי שאני כל כך אהבתי והיה לי מאוד נוח ורציתי להישאר שם כל הזמן ומאז הרגע שהחלטתי לצאת מהמקום הזה ולהיכנס לפוליטיקה הכול פתוח, אבל אני לא חיה את התפקיד הבא אני חיה לגמרי את התפקיד הזה"

תפקידים אחרים בפוליטיקה: "אעשה כל תפקיד שהוא משמעותי, כל דבר שאני אוכל לשנות בו באמת ולא רק שיהיה לי איזשהו טיטל נוסף- זה לא מעניין אני ג'ינג'ית ואני מאוד יודעת לסנן. אני כרגע מרגישה שאני רוצה להיות כאן בעיר ולקדם את הציבור הדתי לאומי ואת כל הציבורים ואני שם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד לחגית !!!
זאב | 23-06-2017 9:21
מאחל לך המשך פעילות מבורך !!! ו"ראי בטוב ירושלים". מפרגנים גם לאיציק ה"עזר שאיתך" !!!!!
2
חגית משה סגנית ראש העיר
שמוליק ברבי | 23-06-2017 12:24
חגית ללא הפסקה . אשת חייל .דוגמא ומופת .
3
ראש העיר שהפך לאילם במשבר הדסה - אחלה ראש עיר
יהודי דתי | 23-06-2017 13:15
4
אין על חגית
תמי | 24-06-2017 21:18
השכנה הכי הכי חמודה!
5
זכתה ירושלים...
נינו | 24-06-2017 22:47
זכתה ירושלים באשת חייל למופת חדה ומקצועית שקוראת נכון את הצרכים והנדרש. תמשיכי לעשות חייל בעיר ולקדמה!
6
מעוררת השראה
עינב | 25-06-2017 14:43
כל הכבוד, חגית. עלי והצליחי-- למענך ולמען העיר שלנו. אישה למופת ‍♀️
7
חגית עבדה על בוחרי מפלגתה
משפחת משה | 27-06-2017 6:59
הצבעתי לשקדי וקינג, קבלתי את משה שלמעשה משתפת פעולה עם ניר ברקת בכל דבר ועניין. כך פגעה חגית משה בציבור הדתי לאומי.
8
הר חומה
יוסי | 27-06-2017 10:33
אלופה. אידה של עשייה . אישה של מופת וחזון. את ראויה מכל אדם. תמשיכי להןביל אותנו לעיר יפה תרבותית . את במקום הנכון. את מקור השראה לכולנו. ראי בטוב ירושלים