תושבים סרוגים ברמה"ש נגד ראש העיר אבי גרובר: "מדיניות של שנאה וחרם חובשי כיפה"

תושבים סרוגים ברמה"ש נגד ראש העיר אבי גרובר: "מדיניות של שנאה וחרם חובשי כיפה"

ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר ביטל את במת השמחה הדתית ביום העצמאות. תושבי העיר הסרוגים זועמים: "כואבים והמומים, עד להיכן יכולה להגיע שנאת החינם והחרמת הזולת"

הכפייה החילונית מגיעה לשיאים חדשים. לאחר שבירושלים אסרה העירייה על אירועים בהפרדה, ברמת השרון הודיע ראש העיר אבי גרובר על ביטול במת השמחה הדתית בעיר ביום העצמאות.

לסרוגים נודע כי מדובר בצעד שהוא חלק מהמאבקים נגד הגרעין התורני וישיבת ההסדר הפועלת בעיר, כשהתירוץ לביטול במת השמחה, הוא בקשת החוגגים לקיים את האירוע בהפרדה, עם מחיצה שתבדיל בין הרוקדים והרוקדות כפי שנעשה בכל אירוע דתי אחר.

פלורליזם – עד שמדובר בדתיים

התושבים הדתיים, שנדהמו מהחלטתו של ראש העיר, שביטל לדבריהם באופן חד-צדדי את במת החגיגות, פנו במכתב זועם לגרובר, עליו חתומים תושבי העיר קצינים ויוצאי יחידות קרביות במילואים, הם מאשימים אותו בשנאת דתיים ברוח דבריו של יוסי קליין שהשווה ב'הארץ' את הציונות הדתית לחיזבאללה.

"בכל הערים בארץ נהוגה במת יום העצמאות עבור הציבור הדתי המותאמת באופייה. למגזר הדתי ולתנועת הנוער בני עקיבא, גם ברמת השרון הייתה נהוגה במה כזו במשך השנים עד החלטתך הנוכחית שמטרתה לנעוץ חץ בליבן של משפחות מסורות, נאמנות וציוניות רק על שום שהם חובשי כיפה.", נכתב בעצומה.

"לפני מספר שבועות, קיבלת החלטה על דעת עצמך שלא לאפשר את קיומה של הבמה הזו, זאת על אף פניות שהגיעו אליך מתושבים רבים. חמור מכך, בימים האחרונים אתה מסרב לכל הצעת פשרה להעתיק את הבמה למקום אחר, ולכל מתווה שיאפשר למשפחות של קצינים ולוחמים לחגוג את יום העצמאות באופן המותאם לערכים ולמנהגים המקובלים בציבור הדתי. במילים אחרות: או שתרקדו לפי החליל והתרבות שלי או שתסגרו את עצמכם בבית "

התושבים לא הסתפקו רק בעצומה וגם הפיצו סרטון, המציג את העובדה שבכל הערים בארץ יש במה מיוחדת למגזר הדתי ביום העצמאות, למעט רמת השרון.

שנאה וחרם חובשי כיפה אצלך

בסוף העצומה, מגבירים החותמים את הטון ומאשימים את ראש העירייה בשנאת דתיים: "אנו מזועזעים, כואבים והמומים, עד להיכן יכולה להגיע שנאת החינם והחרמת הזולת רק בגלל שדעותיו, לבושו ואורח חייו שונים מעט משלך. מבחינתנו, ההחלטה האומללה הזו היא קריאת חרם על חיילים, קצינים וחיילי מילואים שאין מקומם בפרהסיה היישובית ביום העצמאות, רק בגלל שהם חובשים כיפה.

זהו מהלך של כניעה והסכמה עם מסע הסתה מסוכן, שרק לאחרונה הגיע לכדי השוואה של המגזר הדתי לאומי התורם לחיי המדינה בכל תחומי העשייה והתרבות למחבלי החיזבאללה. לצערינו דעותיו החשוכות של יוסי קליין הפכו למדיניות מוצהרת של שנאה וחרם חובשי כיפה אצלך."

את המכתב הם מסיימים, בהודעה כי יארגנו חגיגת יום העצמאות עצמאית במגרש ספורט עירוני, ומזמינים את ראש העירייה לשלוח פקחים כדי להפסיק אותה: "אנו לא נשפיל ראשנו ולא נרד על ברכינו ולא נאפשר לך להשפיל את משפחותינו. בכוונתנו לקיים אירוע, במימון שייאסף על ידי התושבים, במגרש הספורט בשכונת מורשה, לרבות במה מכובדת ואמנים בהקפדה יתרה על החוק והבטיחות.

אתה מוזמן לשלוח את פקחיך לגרש נשים, ילדים, קצינים ולוחמים שכל חטאם הוא שהם חובשי כיפה, ומבקשים לחגוג ולשמוח את יום העצמאות ה 69 של מדינת ישראל."

ראש העיר: זו לא אופייה של רמת השרון

מעיריית רמת השרון בשם ראש העיר נמסר בתגובה: "ההחלטה שהתקבלה אינה חד-צדדית. לאחר כמה שיחות, הצענו משבצת מכובדת והוגנת בבמה הישראלית כצעד של ביטוי להשתלבות המיוחדת של כל הציבורים במרקם החיים המשותף ברמת השרון ובמדינה.

אני לא מוכן לתת יד לתופעה של פרגודים ומחיצות בלב חגיגות העצמאות ברמת השרון. זו לא אופייה של רמת השרון. מכאן ועד להשוות זאת להשוואה לחיזבאללה, המרחק רב ביותר ואינו במקום".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
18 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
בכספי ארנונה של התושבים הדתיים
| 30-04-2017 16:22
2
>מיד חשוב לציין שעשו צבא
גל | 30-04-2017 17:18
בכל מקרה , לא בכל מקום מאפשרים לציבור לחגוג בהפרדה
3
אם היו בקשר טוב עם הגרעין
רן | 30-04-2017 17:20
זה לא היה קורה, אצלנו הגרעין חוגג בתקציב מראש
4
מתנחלים בלבבות?
רן | 30-04-2017 17:21
?
5
בחו"ל יש לזה שם אחר שם קוראים לזה "אנטישמיות".
מאן דאמר | 30-04-2017 17:56
זו המדינה שלכם סרוגים תמימים.....
6
לא צריך להיות במנדט שלו להחליט אלא במנדט של משרד הפנים
איפה דרעי?? | 30-04-2017 18:57
בעיית משילות
7
ממש בושה . אנטישמי
| 30-04-2017 19:07
8
גרעין דורסני שמעורר מריבות. זו האמת.
תושב העיר | 30-04-2017 19:13
הגרעין רומס ומתנשא ומדבר על אהבת ישראל.
מדהים איך כל פעם שמבקשים לקבל את הזכויות לכל אזרח
נופר | 01-05-2017 19:40
זה נהיה דורסני. מותר להם לבקש את זכותם. וטוב שיעמדו עליה
לא נעים להגיד
אני | 30-04-2017 20:16
9
בכל דור קמים עלינו לכלותינו, לעיתים בגוף לעיתים ברוח...
מלכי | 30-04-2017 22:04
לעיתים זה גויים, לעיתים מדובר בבני עמנו המנסים לחנך את העם מחדש בניגוד לתורה, קדושה ומצוות. והקב"ה מצילנו מידם. גם בדורנו, מנסים לכפות עלינו את הטומאה, עם זה בצבא בערבוב המינים, עם זה במקרה המדובר המנסה כפות תרבות טמאה המנוגדת להלכה. בעזרת ה' - כל זה לא יצלח! כוחות הקודש ילכו ויגדלו וישפיעו ויאירו - וכל עם ישראל יחזרו בתשובה.
10
פה זה לא איראן. הפרדת מינים מקומה במדינות חשוכות
בני | 01-05-2017 6:51
די
בהצלחה לך בשירותים המשותפים של צה"ל
שאול | 02-05-2017 13:26
תמשיכו להתנכר להבדלים בין המינים ונראה לאן תגיעו
11
שום שנאה וחרם. שום כפיה חילונית.
שי-לי | 01-05-2017 9:44
רמת השרון בסהכ מנסה להגן על עצמה מפני גורמים חיצוניים וקיצוניים (במימון החטיבה להתיישבות ומשלמי המסים), שבמקום לעודד סובלנות ופתיחות כלפי האחר, מעודדים בדלנות, הדרה ושנאת חינם בין דתיים וחילוניים. והדבר נכון לצערי גם לעוד ערים בעלות צביון חילוני עם ציבור מקומי דתי מתון וותיק, המקיימות מרקם עדין ויפה של חיים משותפים, המבוססים על סובלנות וכבוד הדדי זה לאורח חייו של זה. לצערינו הגרעינים התורניים בערים חילוניות (מסויימות. לא כולן), פועלים באופן שיטתי של הגעה לעיר ו"קירוב לבבות", אך בפועל, מפרידים ומפצלים בתי ספר ממ"ד שלא סרים למרותם ולא הופכים לתלמודי תורה, נמנעים מללמוד עם ילדינו הדתיים, ובוחרים בדרך של דורסנות והסתה "באצטלה דמוקרטית" כדי להשיג את מבוקשם. ההסתה וההשתלחות כלפי ראש העיר והציבור החילוני (והדתי המקומי..) בסרטון הזה, היא רק הדגמה לכך. חבל ש"סרוגים" נותנים לדמגוגיה הזולה וההסתה הזו במה.
התגובה שלך היא דמגוגיה זולה וחבל שנתנו לה במה
נופר | 01-05-2017 19:38
השמצת את הגרעינים התורניים והצגת עובדות כביכול כאשר את יודעת בוודאות שמגיע לכל ציבור את השירות שלו, ולו היו עושים בדיקה בתוך בתי הספר מה הציבור באמת רוצה - רוב הציבור הדתי בערים מעוניין בחינוך דתי אורתודוכסי ולא בחינוך תרבותי דתי. מעוניין בחינוך דתי לקיום תורה ומצוות מתוך שמירת ההלכה, ולא חיפוש היתרים של הרב שנוח לי כי אין לי כוח ולא מתאים לי. חבל שראשי הערים כופים את דעתם החילונית ולא מקשיבים לציבור הדתי, הם אינם עושים בדיקה מעמיקה מה באמת רוב הציבור רוצה, אלא מקשיבים למיעוט קיצוני וקולני שמדבר גבוהה גבוהה כאילו שומר על סטטוס קוו אך בפועל מטעה את כולם ומחריב בעצמו ובמעשיו את בתי הספר. הגרעינים התורניים בעצם החיים בעיר מסייעים להרבה אחרים לאזור אומץ וכוח להביא לידי ביטוי את הרצון להתקרב עוד להקב"ה על ידי תוספת בהקפדה על המצוות, ולא יכלו לעשות זאת עם אנשים כמוך שרואים בכל סממן דתי דורסנות. נחכה ליום שבו תגלי בתוכך את הרצון לסייע בגילוי רצון האלוקים בעולם על ידי קיום מצוותיו בפרהסיה מתוך שמחה.
12
מדינה אסור לה שתסכים לכפיה דתית והפרדה
מסיבת כיפור בב"ב | 01-05-2017 18:32
די לכפיה דתית, מספיק עם ההפרדה בין גברים לנשים. בעיניים שלי חילונית שווה פי אלף מחרדי אם להפריד אז להפריד את הדת מהמדינה. ואת החרדים מעטיני הכסף. מפחיד לחשוב שכל ליצן שמאמין באלוהים זכאי לתנאים ושיר יותר מחייל. לכו לעבוד, לשרת ולממן את עצמכם אז אולי תפסיקו עם השטויות של יש אלוהים ואתם יודעים בדיוק מה הוא רוצה ואולי בכלל זו היא?
13
בהחלט כפיה אנטי דתית. בהחלט ניכור וחוסר פלורליזם
מלכי | 01-05-2017 19:29
יהודי המקפיד לנהל את אורחות חייו בקיום תורה ומצוות אינו יכול ללכת להרבה במות עירוניות לצערנו. טוב עשו בציבור הדתי שהשכילו לפתח מענה ראוי והולם לחגיגות יום העצמאות. וטוב עושים כל ראשי הערים שמממנים במות והופעות לציבור הדתי. את טועה שי-לי וטועה בגדול, וגם אתה בני. מה שהביא את בני משפחתך לחזור לארץ לאחר הגלות הארוכה היה הניצוץ היהודי שנשמר לאורך כל הדורות בזכות שמירת ההלכה, מחיקת ההלכה בשם האי בדלנות מוחקת את כל הזכות העצומה של שבשמה אנו חוגגים את יום העצמאות. עם ישראל פה בזכות היותו עם ישראל - עם שמקדש את שמו של האלוקים בעולם על ידי קיום מצוותיו - מתוך שאיפה לקיים את כולם ולא רק מה שנוח לי עכשיו. אז גם כשקשה וגם כשראש העיר לא נותן תקציב- אתם אדירים תושבי רמת השרון שאתם מתגייסים עצמאית לקיום במה דתית עצמאית. יש אנשים המגדירים את עצמם פלורליסטים אך דווקא כשהם נדרשים בשעת מבחן הם לא יודעים להכיל את האחר וכופים את דעתם האישית על השאר בטענות שונות כגון בדלנות. תהיו אמיתיים ותתנו מקום לכל מגזר ומגזר שיוכל לבטא בעצמו את החגיגה שלו. עם ישראל היה בנוי מ12 שבטים כשלכל שבט ייחודיות משלו, ויחד נקראו עם אחד. אחדות אין פירושה אחידות. לו ראש העיר ברמת השרון, ובכל מקום בו יש ציבור דתי המבקש לחגוג בעצמו את יום העצמאות היה יודע להיות מנהיג אמיתי הוא היה נותן את התקציב והאפשרות לקיום במה דתית נפרדת. הלוואי ובעתיד כל הבמות העירוניות יהיו תואמות לשמירת ההלכה ואז נוכל כולנו להנות יחד באותה במה
14
בושה
ארי | 01-05-2017 19:42
אני גרה בשכונה מעורבת ובשכונה זו מוקמת ישיבת הסדר שמאוד מקובלת ואהובה גם על התושבים החילונים (אני חילונית) תושבי הציונות הדתית מעולם לא ביקשו במה משלהם וחוגגים עצמאות בצוותא עם התושבים החילונית ואין הפרדה. תלמדו.