"נקשרים אחד לשני ולרהיטים; לצלם, לצלם" - סרוגים

"נקשרים אחד לשני ולרהיטים; לצלם, לצלם"

כוחות בטחון כבר החלו לכתר את היישוב עמונה לקראת פינוי היהודים ממנו. תדריך אחרון שנמסר לתושבים מפרט מה בדיוק מותר לעשות וממה הם חייבים להמנע

author-image
"נקשרים אחד לשני ולרהיטים; לצלם, לצלם"
  (צילום: ynet)

המועד המדוייק של פינוי היישוב עמונה אמנם טרם ברור, אך הבוקר (רביעי) החלו כוחות משטרה ובטחון לפשוט על היישוב הקטן כשבמקביל דחפורים עובדים לבודד את היישוב מהציר הראשי.

עם הגעת הכוח, כעשרות שוטרים, ליישוב, החלה קבוצת צעירים לחסום את כביש הגישה ולהבעיר צמיגים בכניסה ליישוב.

בתוך כך, בדקות האחרונות הופץ לתושבי היישוב ולבני הנוער שהגיעו מבחוץ לסייע לתושבים, תדריך אחרון ובו מפורט בדיוק מה עליהם לעשות וממה עליהם להמנע במהלך העימות עם כוחות הבטחון, במידה ואכן יהיה כזה.

בין ההוראות שניתנו לתושבים: "אף אחד לא מסתובב ברחבי הישוב. כל אחד מוצא לעצמו מקום להיות בו בשעת הגירוש. או בית של משפחה או בבית הכנסת. אין מצב שמישהו נשאר בחוץ. מי שנשאר בחוץ, תוך שניה תופסים אותו ומעלים אותו לאוטובוסים. בזה המשחק נגמר. אז פשוט תמצאו מקום לשהות בו, ולא חסר.

על רגע הפינוי עצמו, נכתב: "אף אחד לא קם והולך. גם אם השוטר אומר לכם לקום, אין מצב שאתם קמים. לא מתפנים מרצון. תנו לשוטרים להוציא אתכם בכמה שיותר כוח שיידרש להם, ללא אלימות. הכי טוב מבחינתכם שארבעה שוטרים יצטרכו לקחת בן אדם אחד. השוטרים לא ינהגו באלימות אם לא יפעלו כלפיהם באלימות. לראש הממשלה יש אינטרס שהגירוש הזה יתבצע עם כמה שפחות מראות קשים.

על הרגעים שיגיעו לאחר הפינוי: "לא מתקפלים בשום אופן! אחרי שמעלים אתכם על האוטובוסים, אין מצב שחוזרים הביתה. בכל מקום שמורידים אתכם, חוסמים את הצומת הקרוב לתנועת כלי רכב על מנת למחות על הגירוש ועל הרס יישוב. על דברים כאלה לא עוברים בשקט! זה הכי חשוב".

"דגש אחרון", נכתב. "ננסה כולנו לגרום לפינוי לקחת כמה שיותר זמן. איך עושים את בפועל? לא קמים והולכים, נקשרים אחד לשני ולרהיטים, וככל הניתן לכם כמתבצרים בישוב שהולך להיהרס ולהתפנות מיהודים"

ככל הנראה, כחלק מהפקת הלקחים מפינוי עמונה הקודם, נכתב בתדריך: "לצלם, לצלם ולצלם!! לא להדליק נתונים לנייד, ופשוט לצלם. להוציא מצלמות, ולהשתמש בהן לצילום וידאו לאורך כל הגירוש. אם תהיה אלימות – הוידאו הוא העד המרכזי שלנו בכל הסיפור".

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ביבי לא תבחר שוב לעולם !
| 01-02-2017 8:53
לא
2
אותם מאשרי פינוי יקרה להם מה שקרה לשרון. הכל מלמעלה
| 01-02-2017 8:55
לא