השר אריאל לרגב: "לשנות את שמו של יום השואה" - סרוגים

השר אריאל לרגב: "לשנות את שמו של יום השואה"

השר אורי אריאל שלח מכתב אל שרת התרבות מירי רגב ובו פנה אליה כדי שתפעל לשנות את שמו של יום השואה ליום הגבורה והשואה

author-image
השר אריאל לרגב: "לשנות את שמו של יום השואה"
  (צילום: Israel Sellem/POOL/פלאש90)

שר החקלאות ופיתוח הכפר, אורי אריאל (הבית היהודי), שלח השבוע מכתב אל שרת התרבות, מירי רגב (הליכוד), המשמשת גם כיו"ר ועדת שרים לטקסים וסמלים, ובו פנה אליה כדי שתפעל לשנות את שמו של יום השואה ליום הגבורה והשואה. את המכתב שלח אריאל גם אל נתן שרנסקי יו"ר הסוכנות היהודית, אברהם דובדבני יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ולאבנר שלו, יו"ר יד ושם.

היום (שישי) מציינים את יום השואה הבינלאומי והשר אריאל, בן לניצולת שואה, פועל כדי לשנות את שמו של היום ליום הגבורה והשואה, שם שיציג את גבורת היהודים שנלחמו על חייהם בתקופת שלטון הנאצים.

השר אריאל כתב כי "ככל שאני לומד אני מבין כי היהודים היו גיבורים בעצם עמידתם היום יומית בניסיונות להשמידם.

ראוי לקרוא ליום הזה "יום הגבורה והשואה" וזהו אות ההוקרה המשמעותי ביותר לניצולי השואה, לצאצאיהם ולתפארת מדינת ישראל".

זוהי לא פעם ראשונה שהשר אריאל פועל בנושא. לפני מספר שנים יזם השר אריאל את החוק האוסר שימוש בסמלים וכינויים נאציים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
שטויות
יהודי פשוט | 27-01-2017 13:48
חשבתי שמדינת ישראל התבגרה מהאתוס של המרד בשואה, שהוא זניח מאוד לעומת הרוב המוחלט שהלכו כצאן לטבח. הדבורים החוזרים ונשנים על גבורה, לא רק שמעוותים את ההיסטוריה, אלא שיש בהם זלזול עמוק כלפי רוב רובם של נספי השואה שכאמור לא נלחמו על חייהם.
2
אורי כפרה
דרומי | 27-01-2017 23:39
מירי כפרה עכשיו באילת חוגגת ליכודיחרטא כפרה.
3
חס וחלילה--לא לשנות!!
אורי אברהמי | 28-01-2017 19:33
חס וחלילה--לא לשנות. השם יום השואה בא להנציח את העובדה שעם שלם קם עלינו לכלותנו ללא שום סיבה חוץ מהיותנו יהודים.מה שקרה היה שואה בכל המובנים והצורות.זה הסימן שצריך להיות לנו,ובעיקר להראות ולהפנות אצבע מאשימה לכל המדינות השותפות,ואלו שהבליגו.העובדה שהיו מעשי גבורה ,וגם כן עזרה של חלק (אמנם זעיר מדי ) של הגויים אינה העיקר אלא הנילווה.מעשי גבורה היו גם בימלחמות ישראל . האם לשנות גם את השם הזה,שנועד לומר אנחנו זוכרים את חללי צהל לשם "יום הזכרון לגבורה,והזכרון לחללי צהל?. ההצעה הזו הינה עוד הוכחה לכך שטוב יעשה בנט אם יתנער מייד מהטיפוס חסר האחריות, אורי אריאל ,שיורה תמיד מהמותן עם החלטות ורעיונות הזויים,כל בוקר.האיש שהצית את מבול הדקירות האחרון בעצם עלייתו חסרת האחריות להר הבית.האיש שכמו פועל טירון נתן לרוסיה מזלט סופר בטחוני בקשקשת הרבה שאיפיינה אותו. טוב יעשה בנט אם יפעל להעיף את אריאל ממפלגתו.שיקבל שיעור מנתניהו איך עושים משהו לאיש ש"המלך אינו חפץ ביקרו". "