פלייליסט פרידה: השירים האהובים של מאיר בנאי - סרוגים

פלייליסט פרידה: השירים האהובים של מאיר בנאי

נפרדים בסיכום מוזיקלי מהיוצר האהוב מאיר בנאי,שהלך לעולמו הערב והותיר אחריו עשרות שירים ולחנים שהפכו לנכסי צאן ברזל בפסקול הישראלי

פלייליסט פרידה: השירים האהובים של מאיר בנאי
  (צילום: נוריאל טריגובוף)

נפרדים בסיכום מוזיקלי מהיוצר האהוב מאיר בנאי,שהלך לעולמו הערב והותיר אחריו עשרות שירים ולחנים שהפכו לנכסי צאן ברזל בפסקול הישראלי.

החלטתי לפתוח את הפליילסט באחד מהשירים הכי אהובים עלי באופן אישי, שהלחין וביצע מאיר לפיוט של אבן עזרא 'לך אלי' שיצא בשנת 2007 מתוך האלבום "שמע קולי", שכלל שירים מפיוטים יהודיים שנכתבו על ידי  גדולי המשוררים היהודים רבי שלום שבזי, רבי שלמה אבן גבירול, רבי משה אבן עזרא ועוד.

אחד משיריו באלבומו הראשון של מאיר בנאי, שאותו מימן מכספו האישי נכתב על אחיו- הזמר אביתר בנאי. השיר הזה ואלבומו הגיעו לאוזני המשורר והמפיק נחום היימן שאהב את מה ששמע והחתים את בנאי לחברת התקליטים העצמאית שלו, "מאי מיוזיק" ומאז הכול היסטוריה.

מעבר לאהבתו הרבה למוזיקה, למאיר בנאי היתה אהבה נוספת לקולנוע. ובסוף שנת 1985 זכה להגשים את חלומו והשתתף כשחקן בסרטו של אבי נשר "שוברים". ממנו יצא אחד הלהיט "שירו של שפשף" שבנאי הלחין ושר בסרט למילים של יאיר ניצני.

ב-1987, יצא אלבומו השני של בנאי, "גשם", שהביא איתו את הפריצה הגדולה וכרטיס כניסה להוות חלק בלתי נפרד מהפסקול הישראלי. השיר 'אצלך בעולם' מתוך האלבום, זכה לאהדה רבה ולעשרות קאברים וחידושים ובניהם גם הקאבר המוכר של אחיו אביתר בנאי.

גם שיר הנושא 'גשם' הפך ללהיט שחדר עמוק לפסקול הישראלי. את ההשראה לשיר ״גשם״  שאב מן הסרט 'נהג מונית' בעקבות השורה:״תודה לאל על הגשם… שעזר לשטוף את הזבל והאשפה מן המדרכות״. אגב את האלבום גשם הקליט בנאי בשלוש וחצי שעות בלבד! והקלטת כל הפלייבקים לאלבום ארכה כשבוע.

 

ב-1992 יצא אלבומו של בנאי "וביניהם". אחד מהלהיטים שהותיר האלבום הזה הוא הבלדה השקטה "שער הרחמים", שהפכה לנכס צאן ברזל במוזיקה הישראלית.

'אהבה קצרה' הוא אחד מהלהיטים שיצאו מהחיבור המיוחד של מאיר בנאי וארכדי דוכין שיצאו למופע משותף ב-1999 שנקרא "ארקדי בנאי מאיר דוכין" ובו שניהם שרו ממיטב להיטיהם ויצרו שיר אחד משותף בשם "דומינו". באותה שנה הוציאו השניים מיני-אלבום ובו חמישה שירים מההופעה.

אחד הלהיטים האהובים בשם "כמה אהבה" שנכתב במיוחד עבור האוסף הכפול שיצא בשנת 2002 בשם "כמה אהבה".

בשנת 2003 הקליט בנאי גרסה מחודשת לשירו של שמוליק קראוס "רואים רחוק רואים שקוף" עבור סדרת הטלוויזיה "מעורב ירושלמי". שהפך ללהיט ולסימן ההיכר של הסדרה זוכת פרס האקדמיה הישראלית.

אלבומו האחרון "כמו אגם רוגע", יצא בשנת 2011 אלבום הופעה כפול שמאגד את שלל להיטיו בLIVE.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו