נרצחה בפיגוע דריסה אך הוכרה כנפגעת תאונת דרכים - סרוגים

נרצחה בפיגוע דריסה אך הוכרה כנפגעת תאונת דרכים

בני משפחתה של דליה אליקים הי"ד, הישראלית שנרצחה בפיגוע הדריסה בברלין לפני כשבוע וחצי, נדהמו לשמוע במהלך ימי השבעה כי מדינת ישראל לא תכיר בה כנפגעת פעולות איבה אלא כמי שנהרגה בתאונת דרכים

נרצחה בפיגוע דריסה אך הוכרה כנפגעת תאונת דרכים

בני משפחתה של דליה אליקים הי"ד, הישראלית שנרצחה בפיגוע הדריסה בברלין לפני כשבוע וחצי, נדהמו לשמוע במהלך ימי השבעה כי מדינת ישראל לא תכיר בה כנפגעת פעולות איבה אלא כמי שנהרגה בתאונת דרכים.

המדינה חיפשה כותרת אחרת

בשיחה לאתר 'וואלה', סיפר רוני עב, אחיה של אליקים, כי עיריית הרצליה לקחה על עצמה את סידורי ההלוויה: "נפגשנו עם ראש עיריית הרצליה בהלוויה. שאלנו אם יהיו נציגים של הממשלה, והוא אמר שלא כי לא החילו עליה נוהל חבצלת (הנוהל שעוסק בכללי הטקס להלוויה ממלכתית של נפגעי פעולות איבה), וכעת היא מוכרת כנפגעת תאונת דרכים". עב הוסיף כי "הם חיפשו כותרת שונה במקום נפגעת טרור. זו בדיחה, ממש בדיחה, כי באותו יום כבר ידעו שהיה מדובר בפעולת טרור. המחבל עצמו הרג נהג תמים בירייה ולקח לו את המשאית, אז איך הם מגדירים את האירוע כתאונת דרכים?".

בגלל ההשלכות הכלכליות

בנוסף, עב מעריך כי סיבת המוות שנתנה המדינה, היא ממניעים כלכליים. "בגלל שיש לזה השלכות כספיות אז הם קוראים לזה 'תאונת דרכים'. היום ישבה אתנו יותר משעה סגנית השגריר והביעה את תנחומיה. זה מראה שיש אנשים שלא בורחים מאחריות, לעומת מדינת ישראל", אמר. "לא שמענו אפילו מנציג זוטר של הזוטר של הממשלה שלא הגיע לבקר".

פעולות איבה – רק נגד מטרות ישראליות ויהודיות

בביטוח הלאומי הבהירו כי החוק במדינת ישראל לא כולל אירועים כמו פיגוע הדריסה בברלין תחת נפגעי פעולות איבה. לפי החוק, נמסר מהביטוח הלאומי, רק פיגועים שכוונו למטרות ישראליות או יהודיות, מוכרים על ידי המדינה פעולות איבה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עם כל הצער - איזה בכיינים!!
| 29-12-2016 11:08
ממש לא מגיע להם להחשב נפגעי פעולות איבה!! יהודים לא יכולים לצאת מהארץ לבילוי ולצפות שימשיכו להתייחס אליהם כאילו הם בישראל! חצופים!