"החרדים יקבלו 725 אלף ש"ח, הציונות הדתית - כלום" - סרוגים

"החרדים יקבלו 725 אלף ש"ח, הציונות הדתית – כלום"

המשנה לראש עיריית ירושלים טוען כי בעוד הציבור החרדי בירושלים יקבל מאות אלפי שקלים לאירועי החג, הציבור הדתי לאומי לא יקבל אפילו שקל אחד. עיריית ירושלים: "אמירה רחוקה מהמציאות"

"החרדים יקבלו 725 אלף ש"ח, הציונות הדתית  - כלום"
  (צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

עיריית ירושלים צפויה לתקצב את אירועי שמחת בית השואבה למגזר החרדי ב-725 אלף ש"ח, מתוכם 81,900 ש"ח לאירוע "קבלת פני רבו" בסוכתו של מנהיג 'הפלג הירושלמי' הרב שמואל אוירבך, בעוד לאירועי הציבור הציוני-דתי לא יועבר אפילו שקל.

בעקבות כך, המשנה לראש עיריית ירושלים, דב קלמנוביץ', פנה באופן דחוף לראש העיר ניר ברקת בטענה לקיפוחו של הציבור הציוני-דתי בכל הנוגע לשמחת בית השואבה והקפות שניות.

במכתב ששלח קלמנוביץ' לברקת פורטו הסכומים שמיועדים לעבור לטובת האירועים ובתוך כך גם מוזכר אירוע "קבלת פני רבו" המתייחס לאירוע של הרב אוירבך, מנהיג 'הפלג הירושלמי' שמוביל את מחאת סירוב הגיוס והקו האנטי ציוני.

"האם בכלל שמחת חג היא רק חרדית ולציבור הציוני-דתי אין חג בירושלים?", טוען קלמנוביץ' במכתבו.

"אני בטוח שקיפוחו של הציבור הציוני-דתי בירושלים בחגיגות בית השואבה, אינה החלטה ראויה, לא ציבורית, לא מוסרית ולא משפטית. אפליית ציבור ירושלמי נאמן על רקע היותו חובש כיפה סרוגה לא מקובלת".

1

כעת, טוען קלמנוביץ' כי בעקבות פנייתו לראש העיר, ישנם מגעים לטובת תקצוב אירועי הציונות הדתית אך עוד אין סיכום ובתוך כך, בתי הכנסת הציונים בירושלים כועסים מאוד ואילו קלמנוביץ' לא מוכן להמשיך עם הקיפוח לעומת החרדים ודורש תקצוב זהה.

מעיריית ירושלים נמסר ל'סרוגים': "האמירה כי מגזר אחד מתוקצב על חשבון מגזר אחר אינה נכונה ורחוקה מהמציאות. במהלך תקופת חגי תשרי מתקצבת עיריית ירושלים מספר רב של אירועים לכלל המגזרים בעיר וביניהם: סיורי סליחות, אירועי בית השואבה, מופעי פיוטים וכו'".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
זה רוח המפקד -ביבי=בנט- רק אצלנו הורסים ישובים , הדרת
גם אני מאוכז מבנט | 26-09-2016 10:20
חוסמים קצינים דתיים, הורסים ישובים ותשלומי הורים לבתי ספר הון תועפות, אבל אצל האזרחים האחרים, בדואים / ערבים/ מסדירים ישובים, אצל החיילים החרדים אוכל מהדרין, לימודי אקדמיה מסובסבדים , בקיצור אמרת בנט אמרת הכל
2
ממש הקוזק הנגזל
א | 26-09-2016 19:27
תבקשו קצת מההתנחלויות שמקבלות מיליונים...
3
שמחת בית השואבה בבית הרב קוק תוקצב ב 5000 ש"ח בלבד
ברני | 28-09-2016 13:04
מדובר באירוע מסורתי משותף של ישיבת מרכז הרב ובית הרב קוק. כנראה שיש דברים בגו...