פרשת דוידי פרל • הרב ורדי: 'מדובר בפרשה קשה' - סרוגים

פרשת דוידי פרל • הרב ורדי: 'מדובר בפרשה קשה'

במכתב ששלח רב הקיבוץ ראש צורים שבגוש עציון לתושבים הוא מבקש לפזר את הערפל מעל פרשת דוידי פרל: "הציבור זכאי לקבל את האמת כולה בלי שאלות פתוחות"

author-image
פרשת דוידי פרל • הרב ורדי: 'מדובר בפרשה קשה'
  (באדיבות המצולם)

פרשת דוידי פרל.

הרב מרדכי ורדי, רבו של קיבוץ 'ראש צורים' שבגוש עציון, שלח מכתב לתושבי הקיבוץ ובו הוא מפרט את עמדתו בנוגע לפרשה שהתפוצצה סביב ראש המועצה, דוידי פרל, וטוען כי מדובר בפרשה קשה.

במכתב, שהגיע לידי 'סרוגים', כתב הרב ורדי: "אני מרגיש חובה להתייחס לפרשה שמסעירה את גוש עציון, כי בלימוד התורה המשותף שלנו, אנחנו עסוקים בשאלות מוסר וערכים, ועלינו לברר דברים על פי התורה השכל הישר והרגש הבריא".

"לצערנו מדובר בפרשה קשה שמכל כיוון מצטיירת בה תמונה של סיפור אפל", כתב הרב ורדי וציין כי "בין אם מדובר בפגיעה מינית ובין אם מדובר בסחיטה באיומים, הדברים הללו רחוקים מהעולם הערכי והמוסרי של תושבי גוש עציון".

הרב ורדי מבקש להזהר מהתעסקות בפרשה שכן לדבריו מגובר בדיני נפשות: "האינסטינקט שולח אותנו אל הזהירות שלא להיכשל בפגיעה מילולית או אחרת בנוגעים בדבר היקרים לנו. ואמנם לשון הרע הוא עניין חמור, ובוודאי במקרים קשים זה נוגע לדיני נפשות. אבל דברי השתקה של נושאים רגישים, שבימים כתיקונם השתיקה יפה להם, עלולים להפקיר את הנפגעים בעתות משבר. והדברים אמורים לשני הצדדים, הן ביחס לנפגעות מתקיפה והן בנוגע לגברים הנפגעים מתלונות שווא. אלה הם עניינים שיש לחקור אותם ולברר אותם, למען דעת שהנרדף יקבל סעד ותמיכה גם אם יצטרכו לחלץ את האמת מתוך הבוץ".

הרב ורדי ממשיך וכותב כי "תושבי גוש עציון ראויים למנהיגות עם שקיפות מוסרית מוחלטת. אנחנו מכירים לטובה את דוידי פרל, רובנו המוחלט הצביע לו בבחירות. והייתי שמח להמשיך להצביע לו, בעקבות ההכרות עם האדם ואישיותו וסגולותיו כאיש ציבור. אבל זכות הציבור לתבוע הסרת ענני הספקות, והשתקת הקול שיצא ותפס אחיזה בתודעה הכללית. המצב הנתון שבו יש פרסומים וגרסאות סותרות ושאלות ללא מענה, הוא קשה מנשוא. אמנם זכותו של אדם לשמור דברים בסוד, בין אם מחמת התחייבות ובין אם מחמת שיקולים אישיים, זה נכון ביחס לאדם הפרטי, אבל מנהיג צריך לייצג את הציבור בעיקר בפן הערכי המוסרי של צדקת הדרך. והציבור זכאי לקבל את האמת כולה בלי שאלות פתוחות".

"ראש המועצה יכול להסתייע ברשויות החוק ולהתלונן במשטרה על סחיטה, ואז אנחנו כולנו מאחוריו לבירור האמת", הבהיר רב הקיבוץ. "הוא יכול לבקש סעד מנאמני ציבור כדוגמת פורום תקנה או כל נאמנות ציבורית אחרת ולפרט את כל האמת בדלתיים סגורות, אבל הציבור זכאי להליך שיסיר באופן סופי את ענן ערפל הספקות מעל בנין המועצה. אחרת הוא נשאר עם מנהיג שעם כל האיכויות שלו הוא חסר את הבסיס שעליו נשענת מנהיגות".

בסוף דבריו כציין הרב ורדי כי "המסר שאני רוצה לחדד עבורנו כקהילה הוא לדעת שכל נפגע יקבל את הסעד והסיוע ויזכה לצדק ללא משוא פנים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
חאלס אכלתם לו...
| 22-09-2016 21:45
חאלס אכלתם לו את הראש,,לא היה ולא נברא כלום בן אדם גמור נפשית טוטאלית מימכם עזבו אותו בשקט ותנו לו לכהן את הקדנציה שלו בשלמות
2
תודה על ההצעה הרב ורדי
| 22-09-2016 22:32
מאת ראש המועצה.
3
אין פורום נקי
ירדן | 26-09-2016 0:54
גם פורום תקנה לוקה בכך שבקירבו יושב מטיד מינית .