הרב לאו אישר לשגר בשבת את הלווין שהתפוצץ - סרוגים

הרב לאו אישר לשגר בשבת את הלווין שהתפוצץ

ביום חמישי שעבר, התפוצץ הלווין הישראלי 'עמוס 6', וגורמים חרדים טענו כי מדובר בעונש על חילול השבת. כעת מתברר כי הרב הראשי לישראל אישר את השיגור מטעמי פיקוח נפש

author-image
הרב לאו אישר לשגר בשבת את הלווין שהתפוצץ
  הרב לאו והלווין שהתפוצץ (צילום: תומר נויברג/פלאש90 ויוטיוב)

פיצוץ הלווין עמוס 6. אתר כיכר השבת מפרסם היום (ד') כי הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו הוא שאישר את שיגורו של הלווין היוקרתי דווקא בעיצומה של השבת.

כזכור ביום חמישי שעבר, התפוצץ הלווין הישראלי 'עמוס 6' – הלווין המשוכלל ביותר בעולם, יומיים לפני ששוגר לחלל לאחר כשל במערכת ההצתה של הטיל הנושא שהיה אמור להוביל אותו לחלל. הנזק לתעשייה האווירית ולתעשיית החלל הישראלי נמדד במאות מיליוני שקלים ויותר מכך בנזק אדיר לשמה הטוב של התעשייה הישראלית.

שעתיים לאחר הפיצוץ החלו גורמים חרדיים לטעון כי הסיבה לפיצוץ נבעה בשל החילול השבת שהיה צפוי להתרחש בשיגור. אולם מידע שמתפרסם היום כאמור באתר כיכר השבת מעלה כי בחודשים האחרונים החלו להתנהל דיונים בין אנשי התעשייה האווירית ומערכת הביטחון לבין הרב לאו. במהלך הדיונים הציגו בפני הרב הראשי היבטים ביטחוניים רבים בשיגור הלווין. לאחר שהרב קיבל מידע מסווג באשר ל'עמוס 6' וההשלכות השונות, הרב הראשי פסק כי מדובר ב"פיקוח נפש" ואישר את שיגורו ביום שבת.

ימים לאחר פסק ההלכה שיגר הרב לאו את אחד מבכירי הרבנות הצבאית לפלורידה, מקום שיגור הלווין, בכדי לבחון את הנושא מקרוב ובמקביל הרב ביקש מבכיר הרבנות הצבאית לתדרך את היהודים העובדים במתחם כיצד להימנע מחילול שבת שאינו בגדר "פיקוח נפש".

בכיכר השבת ציטטו גורם ברבנות הראשית שאמר "חושבים שהרבנות סתם אוסרת את העבודות ברכבת. הנה לכם דוגמה. הנושא הוצג בפני הרבנים, הרב הראשי פסק שמדובר בפיקוח נפש ואישר את השיגור בשבת". לדבריו: "ברכבת אין 'פיקוח נפש' ולכן הרבנים אסרו. כשיש פיקוח נפש, הרבנים מתירים חילול שבת. אף לחץ לא ישפיע על פסקי ההלכה. התורה היא זו שתכריע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו