'טבעי שחושדים בהם': אלשיך באמירה מקוממת - סרוגים

'טבעי שחושדים בהם': אלשיך באמירה מקוממת

אמירה של מפכ"ל המשטרה אודות הפשיעה בקרב קהילת יוצאי אתיופיה מאיימת לעורר מחדש את העימותים בין הקהילה לארגון

'טבעי שחושדים בהם': אלשיך באמירה מקוממת
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לאחר שבחודשים האחרונים נראה, לפחות מעל פני השטח, כי המאבקים בין קהילת יוצאי אתיופיה, למשטרת ישראל נרגעו, אמירה של מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך, הערב (שלישי) מאיימת להצית אותם מחדש.

על פי הדיווח באתר ynet, בכנס הפתיחה של ועידת המשפט של לשכת עורכי הדין, בהתייחסו לקהילת יוצאי אתיופיה, אמר אלשיך כי "כאשר שוטר פוגש חשוד, מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מאשר היה חושד בו אילו היה מישהו אחר, זה טבעי".

בהמשך דבריו ניסה אלשיך לנתח את הסוגיה עליה דיבר והוסיף:  "בכל המחקרים הקרימינולוגים בעולם מוכח שמהגרים מעורבים יותר בפשיעה מאשר אחרים, זה לא צריך להפתיע. בנוסף, בכל המחקרים מוכח שצעירים מעורבים יותר בפשיעה. כאשר שני הדברים האלה מתלכדים ביחד, נוצר מצב שקהילה מסוימת מעורבת בפשיעה. זה היה בכל העליות".

המפכ"ל אלשיך קשר בין יוצאי אתיופיה לערביי ישראל ולתושבי מזרח ירושלים ואמר: "כשישנה קהילה שמעורבת יותר בפשיעה, גם לגבי ערבים או תושבי מזרח ירושלים, והסטטטיסקות מפורסמות, אז כאשר שוטר פוגש חשוד מטבע הדברים המוח שלו חושד בו יותר מאשר היה חושד בו אילו היה מישהו אחר. זה טבעי. אנחנו לדעתי הבנו והתחלנו לטפל בזה קצת באיחור, אבל כשנה יש תוכנית מאוד-מאוד אדוקה יחד עם מנהיגים בתוך הקהילה, שתפקידה לצמצם בין השאר את שיטור היתר".

לפי אלשיך, מטרת התוכנית היא לעזור ליוצאי אתיופיה "לצמצם את מעורבותם בפשיעה, לעזור לנוער לא להידרדר, להעביר נוער שהסתבך מצד אחד לצד שני ועוד. וגם לצמצם את שיטור היתר, כי הוא טבעי. הוא גם בעייתי כי בסופו של דבר הקהילה מגיבה והמשטרה מגיבה וזה נראה לופ שאיננו נגמר".

לטענת המפכ"ל, "בסקרים האמון אצל יוצאי קהילת אתיופיה נמצא בעלייה. אני שמח שיש מנהיגות בתוך הקהילה שמשתפת פעולה כי כולנו רוצים אותו דבר ואסטרטגיית המניעה היא להוריד פשיעה ולא למלא את בתי הכלא באזרחים מכל סוג וכל צבע ועל כל סוג של פשיעה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו