תקציב המדינה: הישג ענק לנפתלי בנט - סרוגים

תקציב המדינה: הישג ענק לנפתלי בנט

בתום דיוני התקציב אושר כי תקציב החינוך יגדל ב- 4.7 מיליארד ₪ ויעמוד על סכום כולל של מעל 57 מיליארד ₪. בנט: "מודה לראש הממשלה ולשר האוצר כחלון על ההבנה שחינוך הוא בראש סדר העדיפות הלאומי"

author-image
תקציב המדינה: הישג ענק לנפתלי בנט
  (צילום: פלאש90)

משרדי החינוך והאוצר סיכמו הלילה (בין חמישי לשישי), במסגרת דיוני התקציב, את המתווה התקציבי של משרד החינוך לשנים 2017-2018. במסגרת הסיכום הוחלט להקצות למערכת החינוך תוספת תקציבית בהיקף של כ- 4.7 מיליארד ₪. תוספת חשובה זו תעמיד את התקציב הכולל של משרד החינוך מעל 57 מיליארד ₪ (בשנת 2016 עמד תקציב החינוך על כ- 53.3 מיליארד ₪).

יצויין כי במסגרת הדיונים על התקציב, המשרד עמד על כך שלא יהיו פיטורי מורים ולצד זאת, דאג לתת מענה מידי לצרכים של החינוך המיוחד, לצמצום פערים וקידום שוויון הזדמנויות וכן לתגבור המצוינות במתמטיקה ובאנגלית ולהרחבה משמעותית של בינוי הכיתות במדינת ישראל .

המשרד מנע את הקיצוץ הגדול אשר היה אמור לעמוד על כמיליארד ומאתיים מיליון ₪, ובעקבות הסיכומים עם האוצר נקבע כי הוא יעמוד על 565 מיליון ₪.

תוספת התקציב עליה נלחם בנט תוקדש בעיקר להרחבת המענים לילדי החינוך המיוחד, תוספת לטובת קידום המצוינות במתמטיקה ובאנגלית, הקצאה תקציבית להמשך הפחתת מספר התלמידים בכיתה, תוספת תקציב להמשך הטמעת "הלמידה המשמעותית" ובינוי כיתות.

שר החינוך, נפתלי בנט, בירך על ההישג ואמר: "הצלחנו להגדיל את תקציב החינוך ב- 4.7 מיליארד ₪, בכך מנענו את פיטורי המורים והבאנו בשורות אדירות: לחיזוק לימודי אנגלית ומתמטיקה, לילדי החינוך המיוחד, למשפחות בפריפריה, להמשך הקטנת הכיתות, וליישום דו״ח ביטון. תקציב זה מבטיח שנים של חינוך איכותי וערכי לילדי ישראל. אני מודה לראש הממשלה ולשר האוצר כחלון על ההבנה שחינוך הוא בראש סדר העדיפות הלאומי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
"הישג לבנט"???
אופיר | 12-08-2016 11:52
הישג לילדי ישראל ו לחינוך. אתם מתייחסים לזה כאילו ישנה כאן תחרות בין השרים מירויח יותר. ממש ילדותי.
אם בנט לא היה משיג את התקציב היו
| 12-08-2016 15:07
מאשימים אותו לכן גם צריך לשבח אותו.הד' כנראה רוצה בטובתו. בעזרת השם עושר וכבוד למדינת ישראל לכל האזרחים.
2
לכל הקנאים - כן זה הישג לבנט
| 14-08-2016 0:47
דרעי שלכם היה מדבר פי 10 מבנט ומשיג פי 4 פחות.