"איילת שקד שוב הוכיחה שהנושא הזה לא חשוב לה" - סרוגים

"איילת שקד שוב הוכיחה שהנושא הזה לא חשוב לה"

הרב דוד סתיו מתייחס למינוי הדיינים ותוקף בחריפות את הבית היהודי ובעיקר את שרת המשפטים, איילת שקד. "כשהיא רצתה להעביר את חוק העמותות היא הצליחה"

author-image
"איילת שקד שוב הוכיחה שהנושא הזה לא חשוב לה"
  (צילום: יוסי זליגר/פלאש90)

סערת מינוי הדיינים.

יו"ר ארגון רבני 'צהר' ורבה של העיר שהם, הרב דוד סתיו, יוצא הבוקר (רביעי) במתקפה חריפה נגד שרת המשפטים איילת שקד ונגד מפלגת 'הבית היהודי' בעקבות חוסר הצלחתן להכניס לבתי הדין את המועמדים של הציונות הדתית.

בשיחה ל'סרוגים' הבהיר הרב סתיו את עמדתו נוכח התוצאות ואמר: "אני אומר שני דברים: אני אומר שנבחרו דיינים חלקם טובים מאוד וחלקם מצויינים. נבחרו תלמידי חכמים וזה דבר חשוב מאוד. לצד ההישג הזה, שהוא הישג, אני מברך את הדיינים גם את החרדים שבהם שחלקם הם תלמידי חכמים גדולים".

עם זאת הרב סתיו מבקש להבהיר כי"לצד ההישג צריך לומר בצורה ברורה, גם אם היא לא נעימה למשמע אוזן, שאכן הבית היהודי קיבל את התכתיבים החרדיים ולא מינה את הדיינים המועדפים עליו. צריך לזכור שהם היו מועדפים עליו לא בגלל המגזריות שלהם או צבע הכיפה אלא בגלל שהם גילו אומץ לב הלכתי ואומץ לב ציבורי וכך יכולים היום העסקנים החרדיים לומר שהם לא נתנו למנות דיינים שהם לא נאמנים להלכה. ברוב חוצפתם מעיזים אותם עסקנים לומר שיש דיינים בבית הדין כבר שנים, שאותם עסקנים לא יגיעו לאפס הזרת שלהם ביראת שמים ובהלכה ומי שנתן לכך יד זה הבית היהודי בראשות איילת שקד".

הרב סתיו ממשיך לתקוף ואומר: "אי אפשר לספר דברים לא נכונים. צריך לשבח על ההישג אך צריך להודות שאיילת שקד שוב הראתה שהנושא הזה לא חשוב לה. כי אם היה חשוב לה שדיינים ציוניים ייבחרו היא לא הייתה נותנת יעד לזה".

אתה חושב שאם היה נציג אחר מטעם הבית היהודי, למשל אורי אריאל או הרב אלי בן דהן, התוצאות היו אחרות?

"לא. זה לא עניין אישי נגד איילת שקד. ואני לא חושב שאם היה נציג אחר התוצאות היו אחרות. העניין הוא שהבית היהודי לא שם את נושא דת ומדינה בראש סדר מעייניו. כששקד רצתה להעביר את חוק העמותות היא הצליחה ואם היא הייתה מחליטה שמנות דיינים עם תפיסת עולם ציונית זה היה קורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מה הוא רוצה . מי מתיחס לסלון הזה
| 13-07-2016 10:23
2
סתיו בובה על חוט של ארגוני הנשים
| 13-07-2016 11:54
בתיה כהנא מנהלת אותו. - כמו כן, חברי הכנסת הזוטרים שעניינם הקשר עם הציבור (שהרי השרים עסוקים) מתנתקים מהעם . העוזרים שלהם אפילו לא פותחים מיילים
3
ם ...
| 13-07-2016 13:25
ם
4
זה באמת לא מעניין את הבית היהודי
נכנעים לחרדים כל פעם | 13-07-2016 13:34
זה מפתיע מישהו?
5
מה זה חשוב מאיזה זרם הדיינים?
חובש כיפה | 13-07-2016 13:58
מישהו מוכן להאיר את עיניי. הרי התורה היא אחת וההלכה היא אחת. אז מה זה משנה מאיזה זרם הדיינים באים???
6
מתי יהודית שילת התייחסה בכבוד לרב דרוקמן??
בש | 13-07-2016 14:57
כבוד היא רוצה? מתי יהודית שילת התייחסה בכבוד לרב דרוקמן?? אולי כדאי שהיא תחזור למלפגת אחי של אפי איתם
7
יישר כח לשרה...
| 13-07-2016 15:15
יישר כח לשרה שקד שעשתה מאמצים עילאיים. בוז לליכוד ולשר שטייניץ ששיתפו פעולה עם החרדים ופסלו רבנים גדולים. בגלל הקואליציה של ש"ס ליכוד, לא הייתה ברירה לשקד. העוון שאין עליו כפרה זה לקרוא לדיינים גאונים שיראתם קודמת לחכמתם "רפורמיסטים" הרב לביא - גאון עצום אב"ד ירושלים כתב שו"ת עטרת דבורה 2 כרכים עבים בנושאי חו"מ ואה"ע. רוב הרבנים שנבחרו אינם מגיעים לרמה התורנית שלו. הרב יאיר בן מנחם - (הפחד של ש"ס) עילוי ספרדי, גאון בתורה ומלא יראת שמיים. בשל חריפותו מונה לדיין הכי צעיר בבתי הדין בישראל, בגיל 35 בלבד. ש"ס מפחדים שתצמח הנהגה תורנית ספרדית בעלת שיעור קומה מהציונות הדתית. זאת האמת שחייבת להיאמר, לכן ש"ס פוסלים אותו בתואנות שוא ש"ס גם התנגדו לגאון הרב שלמה שפירא, וב"ה לא הצליחו.
8
הליכוד עשה קואליציה אנטי ציונית עם ש"ס. שקד לא אשמה
אלי | 13-07-2016 15:16
יישר כח לשרה שקד שעשתה מאמצים עילאיים. בוז לליכוד ולשר שטייניץ ששיתפו פעולה עם החרדים ופסלו רבנים גדולים. העוון שאין עליו כפרה זה לקרוא לדיינים גאונים שיראתם קודמת לחכמתם "רפורמיסטים" הרב לביא - גאון עצום אב"ד ירושלים כתב שו"ת עטרת דבורה 2 כרכים עבים בנושאי חו"מ ואה"ע. רוב הרבנים שנבחרו אינם מגיעים לרמה התורנית שלו. הרב יאיר בן מנחם - (הפחד של ש"ס) עילוי ספרדי, גאון בתורה ומלא יראת שמיים. בשל חריפותו מונה לדיין הכי צעיר בבתי הדין בישראל, בגיל 35 בלבד. ש"ס מפחדים שתצמח הנהגה תורנית ספרדית בעלת שיעור קומה מהציונות הדתית. זאת האמת שחייבת להיאמר, לכן ש"ס פוסלים אותו בתואנות שוא ש"ס גם התנגדו לגאון הרב שלמה שפירא, וב"ה לא הצליחו
9
טוב שלא בחרו את רבני צהר
ציוני דתי | 13-07-2016 15:55
רבנים חרדים = שקט ושלווה לעם ישראל.