סופגניות מושקעות ללא גלוטן? יש דבר כזה! טעמנו בשבילכם - סרוגים

סופגניות מושקעות ללא גלוטן? יש דבר כזה! טעמנו בשבילכם

זה לא עוד מבחן סופגניות קלאסי של חנוכה, הפעם טעמנו סופגניות ללא גלוטן בשלל טעמים. מסתבר שאפשר להכין סופגניות מפונפנות ומיוחדות שמתאימות גם לאנשים שנמנעים מגלוטן

author-image
סופגניות מושקעות ללא גלוטן? יש דבר כזה! טעמנו בשבילכם
  (צילום: אפיק גבאי)

חנוכה הוא חג יפה כל כך, אבל פחות בשביל מי שנמנע מגלוטן. סופגניות ללא גלוטן הן לא דבר כל כך נפוץ, אז לכבוד חג המטוגנים, יצאנו לטעום ולברר – האם יש תחלופה הולמת לצליאקים?

שלחנו נסיינית אחת שיש לה צליאק. מדובר בגברת שלא טעמה סופגניה יותר מ-17 שנים. לצידה ניסה את הסופגניות עוד אדם, שאוכל גלוטן ביומיום, ויודע מהו הטעם של סופגניה רגילה.

בליקמח

ברמת החייל בתל אביב נמצא גן עדן של ממש למי שמחפש מאפים ללא גלוטן. לכבוד חנוכה הם פתחו סופגנרי – חנות פופ אפ מיוחדת בה ניתן לרכוש מגוון סופגניות ללא גלוטן.

הסופגניות המדהימות של בליקמח (צילום: )

המבחר: מגוון מילויים מתוקים ומלוחים, קלאסיים וגם מפונפנים. זה ממש רולדין לצליאקים.

טעמנו: הבצק של הסופגניות רך ואוורירי, וכיף לאכול אותו כשאנחנו יודעים שהוא מבוסס על קמחי מקור מלאים, כמו אורז מלא. טעמנו את סופגניית הריבת חלב, שהיתה טעימה, את סופגניית הוניל שהיתה חלומית והזכירה לנו קרם פטיסייר שטעמנו פעם בפריז, ואת סופגניית הפיסטוק שהצליחה להביא ממש טעם של פיסטוק אמיתי, בשונה מטעם הפיסטוק הממוסחר הרגיל.

הסופגניה המתוקה שהכי אהבנו היתה סופגניית קרם שקדים. מבחוץ היא מקושטת כמו קרואסון שקדים מפונפן, ומבפנים היא מפוצצת קרם שקדים אוורירי ועשיר, שמצליח להיות טעים מאוד בלי להאפיל על הבצק הרך.

בנוסף, ניסינו את הסופגניה המלוחה, במילוי שלל גבינות שום, ועלי רוקט. אין ספק שמדובר במלכת הכיתה, עליה אנחנו ממליצים יותר מכל. הסופגניה מטוגנת, ואז עוברת אפיה קצרה יחד עם המילוי, שהופכת את המרקם של הסופגניה לנימוח מבפנים וקראנצ'י מבחוץ.

הסופגניה המלוחה של בליקמח (צילום: יחצ)

אל תפספסו את הדונאטסים היפים, שמצליחים לשוות אווירה אמריקאית, בלי הטעם התפל שמאפיין את דאנקן דונאטס. מדובר בסוג של ספינג'ים מפונפנים, אהבנו מאוד.

ואם כבר הגעתם לסופגנרי, תציצו שמאלה ותגלו שיש בארץ מקום שאפשר למצוא בו קרואסונים טריים, עוגיות אמסטרדם, ושלל מאפים מתוקים ומלוחים, והכל – ללא גלוטן. אם יש לכם צליאק, אתם תבינו עד כמה זה עתידני.

דונאטס אמיתיים ללא גלוטן (צילום: יחצ בליקמח)

מחיר: 10-18 שקלים לסופגניה, משתנה לפי המילוי.

תמצאו אותם גם בוולט ובשלל אפליקציות המשלוחים התל אביביות, ובפייסבוק שלהם תוכלו למצוא קישור לטופס הזמנת מאפים וסופגניות לכל חלקי הארץ.

בליקמח, הברזל 32 תל אביב-יפו. כשר.

Kazze

במרכז העיר בירושלים נמצא בית קפה נהדר, בו כל התפריט הוא ללא גלוטן לחלוטין. את התפריט הקבוע כבר ניסינו ואהבנו, לכן חזרנו לנסות את ליין הסופגניות שמיוצר במיוחד לכבוד החג.

הסופגניות הן על בסיס קמחי אורז וכוסמת, ואין בהן קמחים סינטטיים.

הסופגניות של Kazze (צילום: איתי ברלין)

המבחר: תוכלו להינות מסופגניות בארבעה טעמים שונים – ריבה, שוקולד לוז, ריבת חלב, וקרם פטיסייר.

טעמנו: אנחנו טעמנו את הריבה ואת הריבת חלב. דווקא המילויים הפתיעו לטובה, אהבנו את הריבה שהיתה סמיכה וטעימה יותר מאשר את הריבת חלב. הסופגניה מטוגנת, אך לא שוחה בשמן, וזה חידוש מרענן.

מחיר: 14 שקלים לסופגניה.

יש משלוחים לכל ירושלים עד סוף החג.

Kazze, בצלאל 7 ירושלים. כשר בהשגחת רבנות צהר.

עמית ברקת פטיסרי

גם בבוטיק של עמית ברקת כבר ביקרנו, וגם עמית החליטה לחגוג את החג עם ליין סופגניות בריא במיוחד.

הסופגניות של עמית אפויות ולא מטוגנות, על כן הן פחות תפוחות ועגולות, אבל הן עדיין אסתטיות ונראות כאילו יצאו מחלון ראווה על השאנז אליזה.

הסופגניות של עמית ברקת פטיסרי (צילום: יחצ)

המבחר: תוכלו לבחור בין סופגניות ריבה, סופגניות שוקולד, וסופגניות ריבת חלב.

טעמנו: מדובר בבצק הטוב ביותר שטעמנו, הוא רך ונימוח והזכיר לנסיין הלא-צליאקי סופגניות רגילות מטוגנות. לטעמנו המילוי קצת מוגזם ומאפיל על הסופגניה עצמה. סופגניות הריבת חלב מקושטות בקרם שמזולף כל כך יפה ומנצנץ ממש כמו תכשיט. לא מפתיע לאור נסיוננו עם הפטיסרי.

מחיר: 12 שקלים ליחידה.

ניתן לבצע הזמנות גם דרך האתר של עמית ברקת פטיסרי, ולאסוף מהחנות בירושלים או מחנות הפופ אפ בתל אביב.

עמית ברקת פטיסרי, יד חרוצים 14 תל אביב. כשר רבנות ירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
כתבה ממומנת
אני | 30-11-2021 1:27
להשגחת צהר. כמה אפשר לחשוב שהגולשים אידיוטים?