"פתרון עד יום ראשון": עידית סילמן מכנסת את ועדת הבריאות

"פתרון עד יום ראשון": עידית סילמן מכנסת את ועדת הבריאות

יותר מ-2,000 מתמחים מאיימים להתפטר, אם שעות התורנויות שלהם בבתי החולים לא יתקצרו. סילמן מודיעה כי ועדת הבריאות תדון בנושא ביום ראשון, בהשתתפות שרי הבריאות והכלכלה

author-image
'פתרון עד יום ראשון': סילמן מכנסת את ועדת הבריאות
  צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

על רקע מחאת הרופאים המתמחים, לסרוגים נודע כי ביום ראשון יו"ר הקואליציה עידית סילמן, תכנס את ועדת הבריאות, שבראשה היא גם עומדת, על מנת להגיע למתווה מוסכם.

בדיון עתידים להשתתף השרים הרלוונטיים – שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי וכן נציגי משרד האוצר וארגון המתמחים וזאת על מנת להגיע להסכמה בנוגע למתווים לקיצור תורנויות המתמחים.

בשבוע הבא, ה-6 באוקטובר, יפקע האישור של משרד הכלכלה המתיר תורנויות של עד 26 שעות עבודה למתמחים בבתי החולים, ועד אז צריכה השרה ברביבאי להחליט לגבי המשך המדיניות – האם לאשר את החריגה הקיימת או לקצר את המשמרות המותרות על פי החוק.

השרה ברביבאי בהפגנת המתמחים (צילום: תומר נוייברג/פלאש 90)

סילמן שואפת להגיע להסכמות עד הדיון ביום ראשון, זאת לאחר שכבר קיימה עם שר האוצר ליברמן פגישה בנושא בתחילת השבוע ועוסקת בסוגיה באופן אינטנסיבי בשבועות האחרונים.

כעת הפער בין הצדדים עומד על הכוונה של ברביבאי לחתום על היתר למשמרות של 21-22 שעות מול הדרישה של המתחמים להיתר שלא יחרוג ממסגרת של 16-18 שעות.

צילום: חיים גולדברג

לקראת הדיון ח"כ עידית סילמן אומרת לסרוגים: "זה שנתיים אני מלווה את מאבק המתמחים לקיצור התורנויות, ובקשר עימם ועם איגודי הרופאים השונים. בשבועות האחרונים אני עומדת בקשר רציף עם שר הבריאות, שרת הכלכלה והתעשייה, ובערב החג אף נפגשתי עם שר האוצר לעניין זה."

"כולנו מבינים כי אנו מחוייבים להגיע להסכמות שהרי מדובר בסופו של יום – בבריאות של כולנו. ועדת הבריאות בראשותי תכונס ביום ראשון על מנת להגיע לפתרון לנושא בצורה שתוסכם על כל המעורבים בדבר".

עוד באותו נושא

המתמחים זועמים על מתווה השרה: "בדיחה עלובה"


13

"לא לבחון את הנחישות שלנו"

כזכור, בשבועות האחרונים מוחים נציגי הרופאים המתמחים ומאיימים כי אם שוב יאושר אורך המשמרות הקיים כיום, הם יתפטרו ולא יגיעו לאייש את המחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ.

מחאת המתמחים (צילום: תומר נוברג/פלאש 90)

עד כה כ-2000 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים חתמו על הכוונה להתפטר, אם המתווה קיצור התורנויות יחרוג ביותר מ-18 שעות. לדברי ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם": "אנחנו קוראים שוב לשר הבריאות, לשרת הכלכלה ולרוה"מ להנחות את ביה"ח להיערך להתפטרות המונית. אני לא ממליצה לבחון את הנחישות שלנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מנותקים נמXסתם
אבי | 30-09-2021 8:50
ממשלת השרדות מהתאונה הפוליטית של הנהג בנט
2
ממשלת השקר והרמיה. בכל...
שומר ישראל לא ינום | 30-09-2021 12:55
ממשלת השקר והרמיה. בכל מה אומרים בקשר לקונה עושים הפוך. והחגיגת הדבקה נמשכת. המומחים במשרד הבריאות בקשו תו ירוק לפני חודשים היום עם 1500 מתים יהיה אולי תו ירוק ללא אכיפה יעילה ביום ראשון. גם את זה הם ימסמסו. לא למדו מדים מכלום שרי הקורונה. על כל אחד שלא הגיעו לישיבות או שהגיעו ולא תמכו המומחים . על ראשם מתי הקורונה !!!!! כמעט 1500 נפטרים מתים מהקורונה.בממשלת השקר הזאת.
3
ממשלת שקר ורמיה....
אזרח מודאג מאד | 30-09-2021 12:59
ממשלת שקר ורמיה. !! לא מסוגלת לפתור בעית הקורונה בישראל. קבלו מנתניהו חיסונים ומדינה עם הדבקות בודדות . לאן הגענו ?? 1500 מתים ב 105 ימים לא מסוגלים למגר את המגיפה כמו שכתבת בנט בספר שקנית. ת. ת. פ. ט. ר. !!!! עדיף לפני שנגיע לאלפי מתים. עם תהלוכות ברחובות.
4
נותנים ליחדה לנהל...
שלומי | 30-09-2021 15:00
נותנים ליחדה לנהל ישיבה
5
נותנים לילדה לנהל...
שלומי | 30-09-2021 15:01
נותנים לילדה לנהל ישיבה בנושא יותר גבוה ממנה
6
המוסלמית סילמן מתכננת...
נפוליאון בנט | 30-09-2021 16:33
המוסלמית סילמן מתכננת איך להשמיד היהודים
7
קנאים ...
חן חן | 30-09-2021 17:43
קנאים
8
סילמן גרועה משקד...
יואל | 30-09-2021 21:42
סילמן גרועה משקד ובנט (יחד) בעיניי - בזויה.
9
עידית סילמן הבזויה...
מוטי.י | 02-10-2021 0:51
עידית סילמן הבזויה היא וכל המפלגת ימינה משקרים את כולנו בנתוני התחלואה , חברה למפלגה אביר קרא הציג גרף שמראה ירידה בחולים ובמתים מאז הוקמה הקואליציה המסריחה הזאת , אביר קרא תחוב את הראש שלך לתוך הביוב ותרגיש מה העם חושב עליך ועל המנהיג הדמיקולו שלך .