הרב אילעאי עופרן: "לראשונה בחיי אני מתבייש בקבוצה אליה אני שייך" - סרוגים

הרב אילעאי עופרן: "לראשונה בחיי אני מתבייש בקבוצה אליה אני שייך"

הרב אילעאי עופרן: "בחודשים האחרונים, לראשונה בחיי, אני מוצא את עצמי מדי פעם מתבייש ומתכווץ בקבוצה שהיא אני, עצמי ובשרי, ביתי ומבצרי"

חדשות סרוגים
"לראשונה בחיי אני מתבייש בקבוצה אליה אני שייך"
  (צילום: יוטיוב / אילעאי עופרן)

הרב אילעאי עופרן, רב קבוצת יבנה וראש מכינת 'רוח השדה' – אומר שלראשונה בחייו הוא מתבייש בקבוצה אליה הוא שייך וזאת בעקבות התבטאויות ואמירות המקעקעות עוולות חברתיות, היוצאות מפיהם של "גברים חובשי כיפה סרוגה", כהגדרתו.

הפוסט המלא של הרב אילעאי עופרן

אף פעם לא התביישתי בכיפה שלראשי. גם לא כאשר טפלו למגזר שאליו אני משתייך עוולות וזוועות. לא כשאמרו לי ש"אתם רצחתם את רבין" וגם לא כשהאשימו אותנו בתג מחיר.

ידעתי תמיד שה"פרופיילינג" הזה הוא טעות בזיהוי והשמצה פרועה. אותן תופעות מכוערות הן שוליים של שוליים, שהרוב המוחלט מתנגד להן בתוקף ובעוז. יכול להיות שההאשמות הללו שירתו מישהו מבחינה פוליטית, אבל סהדי במרומים שאין בזה אפילו קמצוץ מן האמת.

בחודשים האחרונים, לראשונה בחיי, אני מוצא את עצמי מדי פעם מתבייש ומתכווץ בקבוצה שהיא אני, עצמי ובשרי, ביתי ומבצרי. שוב ושוב, נשמעים מסביב קולות עוול שהדוברים היחידים שמקדמים אותם הם גברים חובשי כיפה סרוגה.

אם קראתם מאמר נגד חוקי הנגישות לנכים, יש להניח שכתב אותו גבר חובש כיפה סרוגה. אם שמעתם קריאות לביטול הביטוח הלאומי, לצמצום ביטוח הבריאות הממלכתי או התנגדות לחינוך חינם לכל, הסיכוי שהדובר חובש כיפה סרוגה גבוה במיוחד.

עוד באותו נושא

תופעת הדתל"שים | 5 הערות לרב אילעאי עופרן


25

מופע האימים אתמול בכנסת, נגד החוק למניעת אלימות כלכלית הוא עוד רגע של חרפה ומבוכה. כמו בכל חוק, גם בזה יש חסרונות ובעיות, אבל אלו שהתנגדו בתוקף לפעולה שמטרתה צמצום אלימות במשפחה בגלל חששות עקיפים ורחוקים, היו בסופו של יום 4 גברים חובשי כיפה סרוגה.

למותר לציין שבכל המקרים הנ"ל הדרישה היא תמיד לבטל ולמנוע. אף פעם אין הצעה אלטרנטיבית איך לעזור לעניים, לחולים, לנכים או לנשים המוכות. הדובר מסביר את החסרונות שבחוק, את החששות והבעיות, הכל מוצדק ודורש דיון ועיון כמובן, אבל לעולם לא מציע פתרון אחר. (אתם חברי כנסת, לא הוגי דעות. תפקידכם לנסות לפתור את הבעיה. לא להגג וללהג עליה).

עוד באותו נושא

הרב עופרן: צו השעה- פיצול ופירוד של הציונות הדתית


65

לכל היותר יש איזשהו מלמול על איך "שוק חופשי", "אחריות הקהילה" וכמובן איך אפשר בלי "שוברים", אבל בינתיים – עד ביאת הגואל, הם ממשיכים להתנגד לתיקון עולם.

בחלק מזה אשמה קרן תקוה, שקונה בהררים של כסף, השקפה קפיטליסטית בגרסא היותר מנוכרת שלה בקרב גברי המגזר. ולחלק מזה אין לי לגמרי הסבר. מה שבטוח שפעם זה היה אחרת ולשם אנחנו חייבים לשוב ומהר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
107 תגובות - 72 דיונים מיין לפי
1
סבך ז"ל דווקא איבחן שהציונות הדתית הסתאבה
תלמיד שלו | 21-10-2020 18:30
עוד הוכחה לחוכמתו הכבירה
כשכן של בני לאו הנואף זרקתי את הכיפה הסרוגה
בני לאו נואף זקן | 22-10-2020 11:30
קניתי כיפה שחורה גדולה נחמדה.
אכן הד"ל הם האויבים של הקצבאות לנכים!!!!!!!!!
יונה | 22-10-2020 9:50
בושה וחרפה לדעתי
2
כמה בורות למי...
דמוקרט אמיתי | 21-10-2020 18:40
כמה בורות למי שמייחס לעצמו תואר של רב ובטח מייחס לעצמי גם תואר של דמוקרט ומודרני לא יזיק קצת להעמיק בפלפולי החוק ולהבין שמדובר בחוק שנועד להאציל עוד כח למערכת המשפט במיוחד בנושאים ערכים ולא משפטיים
אנחנו מתביישים מזמן
דני | 21-10-2020 18:59
בך ושכמותך
3
אז שיתבייש! מה איכפת לי!
תמר | 21-10-2020 18:43
אתה עם האפולוגטיקה שלך בושה!
4
מו"ר אברהם שפירא זצ"ל
פנחס | 21-10-2020 19:04
היה קורא להם רעבעלך. שילמד פרקים כב כג במסילת ישרים ואל יתימר להטיף מוסר לגדולים ממנו.להערכתי הוא יצביע ליאיר לפיד.
5
כתבה שלמה בלי...
דוד בן מאיר | 21-10-2020 19:07
כתבה שלמה בלי שום תוכן, רק השמצה שגם היא אימה ברורה. מיותר לקרוא
בסך...
איתי בוארון | 22-10-2020 2:54
בסך הכל הרב דיבר אמת... הציונות הדתית דורסנית כוחנית משוללת הומניות נגד החלשים הנכים והעניים ועינינה כסף כסף כסף כסף מחר היא תיתן חסינות למנהיג הגדול ותעשה סמינר ערכים ערכים
6
מהיום שמר בצלאל...
רוני בלוך ירושלים | 21-10-2020 19:14
מהיום שמר בצלאל סמוטריץ חדר לחיינו הציבורים לאחר שהשתלט על תנועת תקומה שדרכה חדר לאיחוד הלאומי ומשם השתחל לבית היהודי אני חש בושה עצומה כציוני דתי. סגנון דיבורי הירוד הבוטה והפוגעני בשילוב עם גסות רוחו ושחצנותו המתבטאת בכל ראיון איתו ובכל ידיעה תקשורתית עליו. לאיזה שפל הציבור שלנו הגיע אם אחד כמו מר בצלאל סמוטריץ הוא נציג הציבור כמה נמוך ירדנו איפה טעינו שלא השכלנו להעמיד אנשים ראויים ממנו כנציגי הציבור האיכותי שלנו. כל עוד הוא זה שייצג את הציבור הדתי לאומי נמשיך להיות מאוסים ודחויים מהחברה הכללית והמצב לצערי רק ימשיך ויתדרדר. חייבים להעמיד אנשים אחרים שראויים ממנו בהרבה שמייצגים נאמנה את ערכי הציונות הדתית כאנשי צבא ותורה כאנשי תעשיה וכלכלה אנשי תרבות ונימוס לולא המהפך הזה המצב התדמיתי שלנו ילך ויחמיר.
מילים כדורבנות...
אהרון פריד | 21-10-2020 20:03
מילים כדורבנות אין מה להוסיף גם אני חש בושה עצומה שהאיש הזה מתיימר להיות נציג הציונות הדתית בכנסת ישראל
7
לך!! ...
לך!! | 21-10-2020 19:21
לך!!
8
מישהו עדיין מתייחס לליצן הזה?
רמי | 21-10-2020 19:22
שילך לכת שלו ויעזוב אותנו במנוחה
9
תגובה פבלובית
שאין טענה ענינית | 21-10-2020 19:23
האם יש לך תגובה ענינית לטענות הקשות שהועלו נגד החוק? אולי החוק מזיק יותר מאשר מועיל? גם אז לדעתך יש לחוקק אותו? האם אתה אוטומטית מתנגד לכל מה שאומר בצלאל סמוטריץ?
10
סוף סוף רב כלבבי, ובנוסף...
אלי | 21-10-2020 19:27
ובנוסף מתחלחל מהדתיים הלאומיים שתומכים בהמשך שלטון ביבי המושחת!!!! אני מתנחל שגר בדולב בעל דעות ימניות אבל לא סובל את שלטון ביבי המושחת וכל הלקקנים שמקיפים אותו.
יש אמת...
יוגב מאי | 22-10-2020 2:50
יש אמת בדבריך
11
האלימות של המגיבים מראה איזה ריקבון יש בציבור
אבריימי | 21-10-2020 19:30
לא יכול להבין איך דתיים יכולים לזלזל כך ולהעליב אדם שאינם מסכימים איתו
12
לאט ובעקביות. צעד אחר צעד. התמד בכך!
אבי | 21-10-2020 19:45
הבושה היא האבן הראשונה. אחריה תבוא החרדה, ולבסוף צער הניתוק המושלם. רציתי לענות לך לגופו של עניין אבל לא מצאתי בדבריך רק סיסמאות. אז החזרתי בסיסמאות.
13
לרב היקר הכתבה...
בני | 21-10-2020 19:56
לרב היקר הכתבה שלך מיותרת לחלוטין. פשוט כי לא טרחת להקשיב למתנגדים והלכת שולל אחר דיעות נפרדות. עצוב לשמוע שאתה ותמר זנדברג רואים עין בעין. החוק המוצע הוא חורבן לכל תא משפחתי ולא רק דתי. והם כן הציעו שפע של אלטרנטיבות רק אתה לא טרחת לברר דברים לעומקם.עצוב ומפתיע...ולא מצופה מרב של ישוב .
14
כבר חשבתי שהוא מתבייש במה שאמרו חבריו
עדו | 21-10-2020 20:08
בני לאו ופיטרקובסקי..
מתלונן ששכחת...
אבי | 22-10-2020 2:35
מתלונן ששכחת ? בעיות זיכרון? כדאי להבדק אולי הדמנציה התחילה?
הציונות הדתית היא...
הילל הזקן | 21-10-2020 21:06
הציונות הדתית היא חברה; גזענית, שוביניסטית, קפיטליסטית, הומופובית. שונאת; אדם, תקשורת, אומנות, ספרות, עיתונאות. ויש בה גם דברים יפים, רק ששכחתי אותם.
15
צבוע ...
כאילו אתה לא יודע כמה המשפטיזציה מסיקה למדינה | 21-10-2020 21:22
צבוע
16
רב דמגוגי ביותר,...
אתה מקבל מימון על הפרסום שלך מארוגנים פרוגרסיבים | 21-10-2020 21:26
רב דמגוגי ביותר, לא עמוק, לא יודע איך המשפטיזציה פוגעת במדינה
17
הרב עילי צודק צודק.יש בחברה הציונית דתית
נגה | 21-10-2020 21:55
לאומית צביעות אינטרסנטית.לא ההלכה ודרך הישר והטיב מכוונות את דובריה ונציגיה אלא אינטרסים צרים ומודחתים.הרב עילי גיבור המעז להתריע,איש ישר דרך,אנושי, יודע הלכה,לא מפחד לומר את האמת המרה על כולנו.תודה לך הרב עילי.אל תירא מהמלעיזים הקטנים פה.
18
אתם רציניים שקוראים...
פרופסור לס | 21-10-2020 23:39
אתם רציניים שקוראים לליצן הזה רב הרב הפרוגרסיבי של הקרן החדשה לך לך מחיינו
19
הרב עופרן, אתה...
יואב | 22-10-2020 0:27
הרב עופרן, אתה סוציאליסט וזה לגיטימי. אחרים מחזיקים בדעות אחרות. ליברלים רבים עוסקים בחסד לא פחות ממך, פשוט אין לנו אמון במוסדות רווחה ממשלתיים. לעיתים רבות ניזקם גדול מתועלתם. קצת פחות פתוס וקצת יותר התייחסות עניינית.
20
רברבן ...
רונש | 22-10-2020 0:31
רברבן
21
ואילו אני מתבייש בך
דן | 22-10-2020 2:04
רב שבשנת תשפא מבקר את הקפיטליזם (וככל הנראה, מעדיף את הסוציאליזם), אינו, אלא שוטה הכפר.
המדינות שהצליחו...
אביחי הראשון | 22-10-2020 18:04
המדינות שהצליחו הן מדינות עם שווי שוק גבוה, עם מעט נזקקים ומעט הוצאות. אם היית מעתיק את מדיניות הרווחה של פינלנד למשל, ישראל היתה קורסת לתוך עצמה. לא היינו יכולים לצאת מהמשבר הזה לעולם. בשביל להפוך למדינת רווחה, צריך קודם כל קפיטליזם קיצוני כמו של אותן מדינות. ולא נראה לי שאתם תהיו מוכנים להעתיק את החלק הזה.. אתם רוצים רק לקטוף את הפירות, בלי לשתול פרדס בכלל..
בולשיט. הרב...
אביחי | 22-10-2020 14:22
בולשיט. הרב צודק. המדינות רווחה הכי הצליחו בקורונה. כמו ניו זילנג והסקנדינביות.
22
אני מכבד את...
אבי | 22-10-2020 2:31
אני מכבד את האיש הזה, הוא מביע דעתו וכל ההתנפלות עליו נראית לי לא לעניין. מי שקורא לו סוציאליסט, זה לא גנאי, ישראל קמה כמדינה סוציאליסטית ולא הייתי רוצה קפיטליזם חזירי בארצנו. ואגב, אם אני מבין נכון, גם בדת היהודית יש יסודות סוצאליסטים הנוגעים לזכויות העובד, הגר והחלשים שבחברה.
הוא לא...
מני | 22-10-2020 15:58
הוא לא מכבד דעת אחרים אז למה שאנחנו נכבד אותו
...לא הבנת...
רואה עולם | 22-10-2020 13:13
...לא הבנת כלום. אורוול דיבר על משטר טוטאליטרי, שיכול להיות גם פשיסטי ימני לאומני...ולא צריך לתת דוגמאות
חחחחה, חי...
עמר | 22-10-2020 10:31
חחחחה, חי חי כנראה שאביו ידע נפש יהודי גלותי שבא לארץ עבד כי ימלוך חושב שהוא הטוב ביותר עלי אדמות ואינו מבין כי עפר הוא. הוא לא היחיד. המחודדים ביותר קלטו נקודה זו והבינו כי יצר לב בני האדם קטן וצר מנעוריו וחלק גדול לא מתפתח.
ג'ורג' אורוול...
Mr K | 22-10-2020 9:32
ג'ורג' אורוול דימה את הקומוניסטים כחזירים. כמו כל קומוניסט רוצה החזיר רק לאכול ולשתות משל אחרים ולהתבוסס בצואתו. לגבי זה שהוא נכד לישיעהו ליבוביץ, זה אומר בדיוק מאיפה באה לו השנאה ליהודים.
23
סתם קשקשן,מי צריך...
גל | 22-10-2020 3:12
סתם קשקשן,מי צריך עוד משפטיזציה של המשפחה? לכל מה שנאמר כאן יש סעד משפטי. אז תפסיק לברבר.
24
איפה האור במילות התורה
משה אהרון | 22-10-2020 6:24
צהר תעשה לתיבה =================== צוהר תעשה לתיבה. שאותיות צהר גם צרה וגם רצה. שלא מעט תלוי ברצונו ונחישותו של האדם בהתמודדותו עם כל צרה לסלול גם הוא עצמו את הדרך לפורקנה. והנה כשהאדם נסגר בתיבה בתוך ים של מים . שיעשה צהר לים שיחפש את הצוהר-ים. את האור במלוא אונו. שגם דעת ה' נמשלה לים ומים. שגם בים התורה מצווה האדם לעשות צהר לתיבה לכל מילה ומילה. לחדש עלינו אור של צוהרים.
25
מרגיש כמוךרב יקר ממצה עד תום את האשראי של שמך
משה אהרון | 22-10-2020 6:34
אתה עפרן איש פשוט ואמיתי של עפר. שמחזק בנו את האמת - אמיתה של תורה. לגבהים עילאיים
26
לרב עילאי עופרן...
חרדה למדינה | 22-10-2020 6:50
לרב עילאי עופרן - גם אתה וגם סבא שלך פרופ' ישעיהו לייבוביץ' זל הם היוצאים מהכלל הערכיים שבתוך קבוצתכם. היוצא מהכלל (הערכי) שמעיד על הכלל (חסר הערכים).
27
עדיף לשתוק כשאין מה לומר
משה | 22-10-2020 7:42
כל אחד שרוצה לקבל חשיפה יש לו מה לומר אנחנו גם מתביישים מזה שילד קטן מתבייש בזה שהוא שייך לנו . על איזה מחנה אתה מדבר? אנחנו לא במחנה שלך !!! ואל תצוות אותנו אליך בבקשה
28
כל אחד נהיה פתאום מאן דאמר. אנחנו מתביישים בו
בן יהודה | 22-10-2020 8:18
הבחור הזה, הרב של קבוצת יבנה, צריך לדעת את מקומו, מקומו בתורה, מקומו בציבור, ואת זה שהוא רב של קיבוץ שהוא כמעט חלוני גמור.
29
בתור פסיכולוג הוא צריך לדעת שהצדק אצל האנשים
g | 22-10-2020 9:04
ולא אצל הפסיכולוג שמרויח כסף רק מלהיות שם ולא לפתוח את הפה. יש עוד אנשים שיודעים מה נכון (מה גם שפסיכולוג טוב לא יודע מה נכון. הוא רק מרויח כסף מלהיות שם ולא לזוז).
30
משה אמת ותורתו...
ירושלמית | 22-10-2020 9:36
משה אמת ותורתו אמת. אכן צריך להפריד בין קודש לחול.
31
אם אתה מתבייש...
שלמה גנוט | 22-10-2020 9:54
אם אתה מתבייש מהציבור שלך הורד את הכיפה ועזוב אותו במנוחה .יש מספיק זרמים פסאודו יהודים שיקבלו בזרועות פתוחים..אין מה לעשות.באנגלית קוראים לזה like grandfather,like grandson. זה נכון במיוחד כשלסבא קראו ישעיהו ליבוביץ
32
מאמר הלהטב אם כבר...
עמי חי? | 22-10-2020 9:55
מאמר הלהטב אם כבר אתה מחפש למה להתבייש בקבוצה שלך, הרי שהמבע נמצא מול עיניך. הקובץ המזעזע של בני לאו על הלהטבים, והשתיקה הכמעט מוחלטת של כל הרבנים, למעט שניים שלושה שבטעות השתרבבו לקבוצה שלכם. על זה צריך להתבייש! שם מתגלה כמה אתם בריקודי מה יפית נצחיים לכל הזוי שרק יהיה. בושה.
בסופו של דבר...
ביח | 22-10-2020 17:45
בסופו של דבר מי שקם מול בני לאו אלו אנשי המסורת האמיתיים. הרב שמואל אליהו ובנו שתפיסתם אינה ציונית פטאליסטית מטופשת. אלא תפיסה ערכית ללא מורא מלכות וללא מורא בגצות.
33
יישר כח !...
שי | 22-10-2020 10:28
יישר כח ! רבים במחנה שלך לא יבינו או ליתר דיוק לא ירצו בשום פנים להבין חלילה את האמת . התפקחות והתפכחות עדיין רחוקה מרובם !
34
נו...אז מה...אז אתה מתבייש...נו...ו....
גכגכ | 22-10-2020 10:29
גד
35
את מי הוא מעניין ?!
דוד | 22-10-2020 10:56
מי מתייחס ל רב של קיבוץ , נכד של כופר ?
36
צורת הדיבור הרגשית של "אני מתביש" לא ראויה
דנה | 22-10-2020 10:59
צורת שיח זו איננה מאפשרת דיון ענייני על דברים. מי שלא מסכים איתך איננו טועה, אלא הוא מבייש ופוגע בך אישית. איך נכד של הרציונליסט ישעיהו ליבוביץ' התדרדר לכזו פטתיות? באגב, מצטערת לפוצץ לכותב את הפטפטת המגדרית של גבר עם כיפה סרוגה, מי שיזמה את הפלת החוק שמאפשר למערכת המשפט להיכנס לתוך ההתנהלות הכלכלית של כל משפחה היא אישה עוד נעמה סלע. אולי במקום לטעון טענות רגשיות, וטענות לגופו של אדם, יתכבד הכותב לטעון טענות מושכלות לגופו של עניין?
אני לא...
ביח | 22-10-2020 17:47
אני לא בטוח שאפשר לקרוא ליהודי שכינה יהודים יודונאצים רציונאליסט..
ישעיהו ליבבוביץ...
מני | 22-10-2020 15:55
ישעיהו ליבבוביץ רשע פרוגרסיבי מגעיל והוא כמו אז מ הההבדל
37
זה בסדר אתה...
ליבו | 22-10-2020 11:06
זה בסדר אתה יכול להתבייש בסבא שלך במשפחתך ובעצמך אתה ערב רב מובהק
סיני היתה...
ביח | 22-10-2020 17:48
סיני היתה שטח בינלאומי. לא ארץ ישראל
...לפני רצח...
רואה עולם | 22-10-2020 12:14
...לפני רצח רבין היה אפשר לשמוע בכל פינת רחוב את המסר המאיים...מי שיוותר על סנטימטר נרדמת ארץ ישראל אז דמו בראשו. וזה להזכירכם אחרי שמנחם בגין איש המחנה הלאומי פינה כל סנטימטר נרדמת סיני כולל פרוק ישוב, כולל בהכרה בזכות הפלסטינים לאוטונומיה.
38
מי אתה ואת מי אתה מייצג בכלל
שי | 22-10-2020 11:07
זה שאתה קורא לעצמך רב לא אומר שדעתך בכל נושא חשובה יותר מדעת מישהו אחר . ובוודא שאין זה קשור לציבור הדל בפרט. אתה רב ליברלי פרוגרסיבי וככזה אתה מייצג מיעוט קטן בציבור הדתי שחלקו יהיה קשה לקרוא לו דתי. החוק למניעת אלימות כלכלית הוא רע ומכוער ויביא רק למשפיזציה של היחסים בתוך המשפחה . מטרתו אינה להגן על אישה מסכנה מטרתו להביא עקרונות פרוגרסיביים הרסניים ומשפטיים לתוך כל משפחה . עצם זה שאתה מזדעק להגן עליו אומר יותר מכל איפה דעתך מונחת . או שאינך מבין אות שאתה באמת כזה.
צודק! איפה...
שמעון | 22-10-2020 16:17
צודק! איפה אנשים כמו זבולון המר, יוסף בורג של של פעם ואורי אורבך לאחרונה. אנשים שניסו לקרב ולא לפלג היום יש את סמוטריץ'....
הלוואי שהיינו...
דתיה לאומית | 22-10-2020 15:39
הלוואי שהיינו שומעים עוד קולות כמו של הרב עופרן בציבור שלנו, ופחות התנשאות ויוהרה שמיד מטילה ספק בכשרותו של הרב ובמידת דתיותו. יש ציבור לאומי דתי רחב שמחזיק בדעות דומות לשל הרב עופרן
פשיסט ...
אברהם | 22-10-2020 14:21
פשיסט
אתה מודה ...
אברהם | 22-10-2020 14:21
אתה מודה ומחזק אתמדברי הרב אתה קובע שלא מיעוט בעייתי אלא הרוב אדיוטים מושחתים
לצערי מסכים עם...
מזרוחניק זקן. | 22-10-2020 11:46
לצערי מסכים עם כל מילה של הרב עופרן. הציונות הדתית הולכת ונעשיית קיצונית ימנית בכל היבט, חברתי, כלכלי, מדיני, לאומי. מחברה ערכית, מגשרת ומפשרת היא הפכה לסמן הימני ללאומנות, קפיטליזם, שנאת האחר והשונה. כל כך חבל.
39
כתוב כל-כך יפה,...
יפעת ראובני | 22-10-2020 11:35
כתוב כל-כך יפה, מנומק וערכי; התרגשתי לקרוא.
40
בסרוגים שמאלנים אינך...
אמיר ניצן | 22-10-2020 13:16
בסרוגים שמאלנים אינך מתבייש?
מה רע...
אילן | 23-10-2020 0:48
מה רע בשמולאנים ? אני ימני כאשר שרתתי בצבא שנה וחצי השמולאנים שרתו 3 שנים מה רוצים מהשמול? אז מה כם הם לא חושבים כמונו? בושה לציונית כם אלה ערכיה
41
בודאי נדרש אומץ...
רחל | 22-10-2020 13:26
בודאי נדרש אומץ לומר אמת בקול רם. כל הכבוד!
42
כשראיתי את הכותרת חשבתי שהוא מתבייש
יעקב | 22-10-2020 13:29
מבנט ומהיחס שלו ללהטב. אני רואה שהאנשים שמתביישים בדרך כלל נמצאים בצד הקרוב יותר לרפורמים
43
צדיק אחד בסדום?...
סימה | 22-10-2020 14:00
צדיק אחד בסדום? מקווה ומאמינה שיש עוד רבים כמו כותב המאמר.
44
הוא רב רב...ממש...
דניאלה | 22-10-2020 14:00
הוא רב רב...ממש רב ... אם היה מבין את משמעות החוק הדרקוני של מניעת אלימות כלכלית לא היה מסכים לו....הוא בעייתי מאד לפני שמותחים ביקורת על הצעת חוק כדאי ללמוד אותה היטב ואת השלכותיה החיוביות השליליות..לא ייתכן להיגרר אחרי כותרות....ולהיסחף עם הזרם נגד כל חובשי הכיפה..???????????? גם אם אם תפריד את עצמך..אתה חלק מהיהדות שהם כל כך שונאים ..אז אל תתאמץ
45
הרכילות - אם כל חטאת
אזרח | 22-10-2020 14:12
לשון הרע, ארור מכה רעהו בסתר, רכילות - בפרט אצל חלקים רחבים מאוד, בציבור הדתי-לאומי, הפך בית הכנסת (וכעת - מניין החצר) למועדון רכילות ולשון הרע !!! לא לשם כך נועדו בתי הכנסת, הם נועדו אך ורק לשם תפילה !!!
46
עיין ערך חוק כבוד האדם שהפך למצע האקטביסטים
דורון | 22-10-2020 14:25
ציטוט מאריה דרעי יסביר לך הכך: גם יציעו לחוקק את עשרת הדיברות בכנסת אתנגד לכך כיון שאחרי החקיקה מי שיקבע אלו לא הרבנים אלא בגץ.
עוד מתנשא...
ביח | 22-10-2020 17:52
עוד מתנשא ימי הביניים היום אנחנו נאורים, הומואים, מעריצי נשים, מאמצי כושים. נאורים. הרבנים? מה הם מבינים העתיקים האלו
וטוב שכך,...
שי | 22-10-2020 16:12
וטוב שכך, הרבנים חיים בימי הביניים ולא במאה ה21 במדינה דמוקרטית
47
יפה אמרת הרב...
צדיק בסדום | 22-10-2020 14:56
יפה אמרת הרב עופרן איזה אומץ באמת במיגזר הסרוגים יש שובניזם ולעג איום על נשים ועל החברה הביפרט מוחלשת גם ה' רואה את העוול הזה רושם ופועל אז נא להתעורר לדברי עופרן הניכבד
כל מי...
נועם | 22-10-2020 21:40
כל מי שחושב אחרת ממך הוא חשוך ופרימיטיבי?! באמת?! לא הגיע הזמן שתתבגר קצת. חייבים ללכלך על מי שחושב אחרת ממך???
להוכחת דברך,...
שמשון | 22-10-2020 16:11
להוכחת דברך, רוב התגובות לכתבה חשוכות ופרימיטיביות
48
החוק הזה רע מיסודו וטוב שבוטל
חגי | 22-10-2020 15:06
אפילו מבלי לשמוע את תומכי החוק (שהבדילו בבירור בין הנשים הנרמסות לגברים הרומסים ודיברו גם על גברים שמונעים מזונות מבלי לדבר על גברים שנרמסים תחת המזונות)החוק הזה היה תפור בגסות ואפשר תביעות על נושאים שהם באמת בתוך המשפחה פנימה. בניגוד לחוקים אחרים שמגדירים היטב את מגבלות החוק ואת המקומות אליהם אין לקחת את החוק, כאן הכל היה פרוץ וזה לא פלא - כותבות החוק הן קיצוניות והחוק נובע מקיצוניות שרואה את החברה בקיטוב מירבי. לדידן כל גבר הוא פושע בפוטנציה בגלל חופן גברים וכל אישה היא קורבן בלבד. אתה מרגיש בוש ונכלם? על מה? על כך שהחברה הדתית עוזרת לחברה הישראלית לעמוד בפרץ ולא להסתער אל פי התהום של החברות המערביות? על כך שהחברה הדתית דורשת מאיתנו עוד עיון בדברים לפני שמחוקקים אותם בקלות דעת? אני אדם חילוני באופן מלא ויש המון דברים שאיני מסכים בהם עם החברה הדתית והחרדית, אבל היסטורית אני בהחלט רואה את החשיבות של כוח שמרני מאזן מול פרט הפרוגרסיביות שלוקה בה החברה המערבית.
49
מי זה הרב...
גוגו | 22-10-2020 15:25
מי זה הרב הזה?
@של נעליך, גס...
חילונית גאה | 22-10-2020 22:27
@של נעליך, גס רוח ועם הארץ. אינך שווה את קצה ציפורנו של הסב הדגול
רב מטעם...
ביח | 22-10-2020 17:54
רב מטעם הקרן לישראל חדשה. נכדו של ישעיהו לייבוביץ ימש
50
חצי שעה של גיבובי דברים
ds bcui | 22-10-2020 15:25
תגיד בקיצור שמותר להביא ביד והווומו יכול להיות רב
מותר להביא...
ביח | 22-10-2020 17:55
מותר להביא ביד רק למישהו שאתה לא מכיר
51
רב נכבד, נקווה...
משה | 22-10-2020 15:42
רב נכבד, נקווה שאחד מבניך שיינשא - יפול בידי אשה שתמרר את חייו ותרושש אותו כספית, כפי שעושות נשים רבות לגברים, ואז נראה אותך מגן עליו מציפורני השופטים השמאלנים. ואם אתה מתבייש במחנה הסרוג שממנו אתה מתפרנס- אז עופ-רן לך. עוף מאיתנו - ורנן לך במחנה אחר. וברוח שתי פרשיות השבוע הקרובות : אם לא נח לך , אז לך-לך.
למה ששיני...
ביח | 22-10-2020 17:56
למה ששיני בנים תכהנה? שאשתו (או בעלו) יסחטו לו את החשבון בנק עד שתצא לו הנשמה
52
החוק היה חוק אנטי גברי כחלק מהמשך מהגמה של
הפוך | 22-10-2020 15:50
הפמיניסטיות הקיצוניות בנסיון לרמוס כל זכות גברית בדני אישות גברים נחותים במשמורת ילדים הם נחותים אין שדולת גברים ואין להם חוקי מגן במשרות ציבוריות בכירות וכן דירקטוריונים חייב להיות לפחות 50% נשים, וכשראו שבחלק יש יותר זה היה בסדר, העיקר שיהיו יותר נשים -גם כשזה היה 80% מעניין שאף פעם לא מבקשים יצוג נשי הולם אצל עובדי תברואה, בניין וכ'ו מעניין שלא דורשים שרות צבא ומילואים זהה מעניין שלא דורשים תאריך יציאה לפנסיה - זהה מעניין שיש רק הפכנות נגד גברים אלימים אך אין הפגנות כנגד עשרות גננות נשים שמתעללות בילדים חסרי ישע.... אתם מבינים את המגמה
53
הרב עופרן כתב...
דוד לא המלך | 22-10-2020 15:57
הרב עופרן כתב דברים נכונים בחלקם. אבל באמת הפריז על המידה. אני לצורך העיניין חרדי, אבל מרגיש שהליכוד יותר מייצג את איך שאני רוצה שהמדינה שלי תראה. לכן אני מצביע ליכוד. אבל להתבייש בכיפה או במגזר זה מגוחך. יש הרבה אנשים בציבור שלי עם דעות שונות ממני שאני לא מסכים איתם בשום צורה, ולכן הם בוחרים נציגים כאלה. בסוף הציבור בוחר את נציגיו, וכנראה הציבור הדתי לאומי לאט לאט נוטה לכיוון פחות סוציאלי ויותר לאומי. זה במשתלב במגמה שעוברת על כל המדינה, ואפילו על כל העולם. זה לא רע, זה לא עבירה. זה איך שאנשים חושבים שהמדינה צריכה להראות. טיעון אחד של הרב נכון ואנסה להתמודד איתו. הרב טוען שנציגי הכיפות הסרוגות רק מוצאים בעיות ולא פתרונות. שתי תשובות בדבר. ישראל סובלת מחקיקת יתר. אני לא אסביר עכשיו למה זה נקרא סבל. אך בפשטות המדינה הדמוקרטית אמורה להגביל כמה שפחות את זכויות הפרט, ריבוי חוקים מנוגד לעיקרון זה. חקיקת היתר מתרחשת בעיקר בנושאים פופוליסטים, או כשיש בכנסת משוגע לדבר. המצב שנוצר, יש יותר מידי חקיקה רק לכיוון מסויים, ואין חקיקה מאזנת לכיוון השני. הכל באוירת בחירות כמובן. דע לך רב יקר, כי על כל חוק לרווחת האשה והנכה בחזל, יש חוק מקביל לטובת הגבר ומי שצריך לתמוך בנכה. חשוב וקריטי לדאוג לנכה ולאשה המוכה. חשוב וקריטי לא פחות לאזן זאת בחקיקה לכיוון השני. אני יודע שהרבה יקראו את מה שכתבתי ויתעצבנו וישאלו אותי מה אם היו מכים את הילדה שלך? תנו לי לשאול, מה אם היו מאשימים את הילד שלך באלימות במשפחה? אז הוא מחוק? בואו ננטרל רגש ומקרים אישיים. אם הילדה שלי הייתה מוכה חלילה, בעלה היה בבית לוינשטיין. וכי אני אהיה בעד חוק שכל אב שביתו סיפרה לו שבעלה מכה אותה, האבא יהיה פטור על התגובה? אני נגד אנרכיה ולעשות דין לעצמי, למרות שבמקרים מסויימים עשיתי ואעשה דין לעצמי. אבל אני לא רוצה לחיות במדינה כזו. חוץ מחקיקת יתר לטובת האשה והנכה, יש עוד פתרונות רבים. הפתרון הראשון שהייתי מציע, הוא לנטר גורמי סיכון ולעשות תכנית ממשלתית שתמנע מראש. לדוגמה. אם אנחנו רואים ש30% ממכי הנשים אבא שלהם הרביץ לאמא (לא בדקתי, רק לצורך הדוגמה), אל תעצור שם. תבדוק כמה אחוזים מהילדים שהיכו את אמא שלהם גדלו למכים וכמה לא, ותבין למה הוא כן והוא לא. אחר כך ניתן להשקיע בתיקון אפקטיבי. גם לגבי נכים. צריך לבדוק אם אפשר לצמצם את תופעת הנכות. כמו כן, האם ניתן לשלב נכים כלכלית במקום להפוך אותם לנטל. אני לא בעד להעלות את קצבת הנכים, לפני שננסה למצוא איך לתת להם את הזכות להועיל למדינה ולעצמם. נניח לתת עדיפות לנכים במשרות ממשלתיות שלא דורשות ידע מוקדם. אפשר גם לתגמל בנקודות זכות במס הכנסה, כל מעסיק שישלב נכים.
54
מי מחזיק אותך...
יוסף | 22-10-2020 16:04
מי מחזיק אותך ? לך-לך...
55
ותישכח אל מחולילך...
יצחק | 22-10-2020 16:30
ותישכח אל מחולילך יושבים על הכיסאות ומביטים עלינו מלמעלה ההסטוריה חוזרת לא לומדים מפרשת המרגלים
56
אין מה לעשות...
מוישיק | 22-10-2020 16:33
אין מה לעשות הכיפה הסרוגה על ראש האדם לא הופכת אותו לרע יותר, אבל גם לא לטוב יותר. חכ קרעי ולהקת העורבים שלו, הם דוגמה לכך, שאתה יכול להיות מלומד, דתי ורשע באותה המידה.
57
למוישיק החרדי -...
אביאל | 22-10-2020 17:26
למוישיק החרדי - כמה שיהיה נוטפת ממך כלפי המזרוחניקים . כל הכבוד . תמשיך כך ותבנה את ביהמק בחלומות שלך.
58
או או ציוני...
ביח | 22-10-2020 17:32
או או ציוני אמיתי. סוציאליסט למהדרין. אידיוט מושלם.
59
לצערי הרב, רוב...
ציוני דתי אמיתי | 22-10-2020 17:57
לצערי הרב, רוב התגובות רק מוכיחות עד כמה צודק הרב עילאי עופרן. היו ימים שהציונות הדתית היתה חברת מופת (מי זוכר היום את מה שכתב בזמנו אפרים קישון על בניש), והיום? אכן, חציר העם כפי שאמר הנביא. לצערי הרב יש רבים בתוכנו שאהבת חינם זה רק סטיקר על הרכב שלהם
יש מעט...
שוקי | 23-10-2020 12:42
יש מעט צדק בדרך אבללל על מי אתה מטיל את האשמה,על ההנהגה הכושלת של הציונות הדתית.בבקשה באו ונבדוק את עצמינו אנו.
60
חבל שהרב לא...
עמיע | 22-10-2020 20:05
חבל שהרב לא מבין שזה נגד ההלכה! אם זה היה בהלכה לא היו לצרכים את החוק הזה ...
61
עוד פרי באושים...
יונתן יהודי | 22-10-2020 20:57
עוד פרי באושים רפורמי מבית היוצר של הר עציון
@יונתן. אין שום...
הפועל המזרחי | 22-10-2020 21:14
@יונתן. אין שום דבר יהודי באנשים מלאי שינאה היהדות הייתה דת מחדשת , היא הכניסה חוקים סוציאליים כשחרור עבדים , ימי מנוחה, הכרה בזכויות גר ואלמנה ועוד. היום נושאי הבשורה של היהדות מציגים אלמנטים סיקריקים, שובינסטיים. אין שום קשר בין יהדות לבין הדעות האלה.
62
נו, ואני מתבייש...
פמליסטי | 22-10-2020 21:53
נו, ואני מתבייש כל חיי שעופרן חלק מהציונות הדתית. זרקת הרבה שטויות של סבא שלך אבל עדיין נשאר מה לזרוק. ולגבי החוק, אז חובשי הכיפה הסרוגה הנל הצילו את המדינה חלקית מתהליך ההשמדה שמנהל המחנה הפמניסטי-רדיקאלי.
63
הרב עופרן אוחז...
מגורש מגוש קטיף | 23-10-2020 11:23
הרב עופרן אוחז בהשקפת עולם קומוניסטית ופאשיסטית. השקפת עולם שהוא גדל עליה בקיבוצו.
64
פעם ראשונה ...
שם | 23-10-2020 12:35
פעם ראשונה ???? כל ההשקפה שלך לצערי נעדרת גאווה יהודית תורנית אותנטית ומלאת בושה וסגידה לתרבות חם ויפת.
65
הטעות היחידה בכתבה היא
אב"י | 23-10-2020 12:51
אילעי עפרן. את מי הוא מייצג ? מי שאיבחן שהציונות הדתית הסתאבה - מסואב בעצמו. וההולכים בדרכו - הם לא ציונות ולא דתית ולא לאומית. מעולם לא חשתי חלק מקבוצה אליה אתה משתייך
66
נו? אז תתבייש... למי בדיוק זה אכפת?
רונית לוי | 23-10-2020 15:47
אל תתפוס עלי ועל משפחתי בעלות - אין לנו שום דבר במשותף.
67
הרבי
נועם | 24-10-2020 15:16
הרבי מלובביץ' ישו מואפק טריף אין להם קשר למוחמד הנביא
68
גם אנחנו מתביישים...
ולרי סוסנוביץ | 25-10-2020 1:21
גם אנחנו מתביישים בך לך מצא לך חברה שתרצה בך
69
תודה לך על...
תהילה | 25-10-2020 4:27
תודה לך על המילים האמיתיות! תגובות הגנאי כלפייך רק מעצימות את המילים שלך. יש במה להתבייש!
70
ניכרת במאמרך בורות...
יעקב מרחובות | 26-10-2020 12:00
ניכרת במאמרך בורות אדירה ורצון עז לא להבין את תפקיד הפוליטיקה. הבורות היא היכולת למצוא איזונים במציאות כל כך אנטי גברית, מבחינה משפטית, לגבר שהתגרש אין כמעט סיכוי לחזקה על הילדים, ונוצרת כלפיו אלימות משפטית שמחזיקים בה את הגבר בגרון, ותוך כדי, האמא מסיתה את ילדיה על אביהם, שבוחר לעתים להתאבד כמוצא ללא מוצא... אחרי זה יש גם פוליטיקאים, שהם לא וועדת היגוי אלא מציעים חוק, ואיך שהחוק מנוסח הוא עובר להצבעה והם צריכים להצביע על כך ולנמק... עד שלא ינסחו חוק ראוי הם צריכים להגן על דעתם ודעת שולחיהם, ולהצביע נגד עד שינוסח חוק העונה לצרכים הללו. לא יודע מה איתך, אבל לא מכיר גבר שרוצה שיהיה עוד כוח נשי שירמוס את הגברים סופית. גם אם כרגע אנו נשואים באושר, אנחנו לא רוצים להתעורר ליום בו האופציות שלי קטנות ועלובות מהאופציות שלה... אם לא הבנת את זה, ואם אתה הולך להשיב לי במישור חינוכי, כמו: איך אתה חושב כמו במלחמה... להיפך זוהי זוגיות ואהבה גדולה וכו' אני מיד אבין שכששואלים מבחינה משפטית (חוקים הם משפטיים, בכל זאת) לא עונים מבחינה חינוכית, כמו שלא הייתי מבטל את החוק לאפשר קופות מהירות לנכים וזקנים ולנשים בהריון, רק כי אני חושב שהוא מיותר, ואם כולנו היינו מחונכים לא היינו בכלל מדברים על חוק שכזה. החוק הוא לא העיסוק בחינוק ולא במקומו.
71
הרב הרפורמי מתבייש בצדק אבל שלא יכליל על כולם
יורגן | 28-10-2020 7:48
יש הרבה יהודים טובים ויראי שמיים במגזר הוא עצמו משתייך פשוט לצד הרפורמי שיש לו ועוד איך על מה להתבייש
72
אכן תורה לכל...
ג'קלין כריסטופר | 01-09-2021 20:11
אכן תורה לכל ישראל. אך השאלה מי הוא באמת ישראל, או בעצם ישראלי. ובכן: ישראלי = רק מי שהוא מזרע ישראל אבינו מצד שני הוריו הישראלים מזרע ישראל אבינו, שהוריהם (משני הצדדים) מזרע ישראל אבינו וכן הלאה... עד ישראל אבינו. אם רק האבא ישראלי, הילד לא נחשב כלל בהקשר לעם ישראל. אם רק האמא ישראלית, הילד נקרא בן הישראלית. אבל: אם שני ההורים ישראלים, רק אז הילד נקרא ישראלי, ובבגרותו ייקרא איש ישראלי.