יומן בחירות: מי הורס את המדינה למען מפלגתו - סרוגים

יומן בחירות: מי הורס את המדינה למען מפלגתו

תעמולת בחירות לא הגונה ומזיקה למדינה, מי הולך לגננת להתלונן על ראש ממשלתו, ומי מחזיר לראש הממשלה גידוף כנגד גידוף. מי לא יכול להמליץ על מפלגה ולמה.

author-image
יומן בחירות: מי הורס את המדינה למען מפלגתו
  מזיקה לישראל למען מפלגתה (צילום: פלאש 90)

תעמולה לא הגונה ומזיקה למדינה

אובמה התראיין השבוע ואמר חד משמעית שאסור לבחור בנתניהו לקדנציה נוספת, כי הוא פחדן ולא מוכן להכנס למו"מ. הוא אמר שישראל לא יודעת מה האינטרסים של עצמה. הוא גינה גם את הנטיה של בוחרים ישראלים לכוון הבית היהודי. אובמה מנסה בצורה בוטה מדי להתערב בבחירות בישראל ולהכתיב לישראל מדיניות, ע"י איומים מפורשים בבידוד בינלאומי.

בליכוד אכן מיהרו לגנות את דבריו ולמתוח בקורת על כך שהוא מתערב בבחירות בישראל. היה מקום לצפות שכל מפלגה הגונה תגנה את ההתערבות הבוטה הזאת. הלא האינטרס המובהק של ישראל הוא קודם כל עצמאות, שעם ישראל יחליט בעצמו מה טוב עבורו. אבל ציפי לבני מיהרה דוקא לנצל את דברי אובמה ולומר: "כל אזרחי ישראל היו צריכים לקבל הבוקר קריאת השכמה. כל מי שעוד לא התעורר,כל מי שעוד נדמה לו שיהיה בסדר – קם הבוקר לאמירה מאוד חדה וברורה של נשיא ארה"ב, שאומר הבוקר שראש ממשלת ישראל מוביל את מדינת ישראל לבידוד חמור ומוסיף ואומר דברים חמורים נוספים על ראש ממשלת ישראל". מילא שהגויים מנסים לאנוס אותנו להסכים לדבריהם. אבל שיתוף הפעולה של לבני? בכלל לא אכפת לה מהמדינה?

ציפי לבני עובדת יחד עם אובמה כדי ללחוץ על ישראל ולאיים עליה. בכך הצטרפה ציפי לבני לרשימה ארוכה של ישראלים שרצים ללכלך על ישראל בעולם ולדאוג שהעולם יגנה את ישראל, כדי להתנקם בממשלה הנבחרת.

מצד שני – פחדן מדיני שלא מוכן להכנס למו"מ עם האויב? דווקא נשמע טוב.

הוא מדבר

הליכוד שוב הציג את נאומו של אביגדור ליברמן, שבו הוא אומר שהוא בעד שויון בנטל, דיור בר השגה ושנוי שיטת הממשל. והוא מוסיף: "דיברנו הרבה, עכשיו הגיע הזמן לעשות". אני רוצה להבין: יש לו תכנית? הוא בכלל יודע מה לעשות? הוא שוב רק מדבר.

מצד שני, טוב שכך.

לא נכון, אתה בעצמך

לאחרונה מפיץ הליכוד את התשדיר "מי באמת עומד מאחורי בנט", בו הוא מראה שמאחורי החזות התמימה של בנט מסתתרים אנשים קיצוניים שנפגשים רח"ל עם הרב ליאור, או עם הרב זלמן מלמד, או שפעילים נגד התעללות חיילי צה"ל באזרחי יו"ש. אתמול התבשרנו שהבית היהודי הוציא תשדיר תגובה: מי באמת עומד מאחורי נתניהו.

לתומי חשבתי שכעת הבית היהודי עומד לקרוע לנתניהו את הצורה. חשבתי שאם אפתח את התשדיר אגלה שמאחורי נתניהו מסתתרים כמה שמאלנים קיצונים כמו דן מרידור, או כרמל שאמה, או נתניהו עצמו.

אבל לא. במקום זה התשדיר מראה שגם אנשי הליכוד ימניים. שגם הם נפגשים לא עלינו עם הרב ליאור, וגם הם קיצוניים ימניים לא פחות ממועמדי הבית היהודי.

זה לא משרת את בנט, למעשה זה משרת דוקא את הליכוד, שהרי למה להצביע הבית היהודי אם גם הליכוד ימני? אבל יפה מאד שבנט עומד בהחלטתו שלא להטיל רפש ביריבו.

לא מגזרי

בעבר היה ברור שמפלגה דתית, וכל שכן חרדית, נכנסת לכנסת כדי לדאוג לאינטרסים של הציבור שלה.

וזה תמוה – לדתיים אין השקפה? אין תפישת עולם? לתורה אין מה לומר על הנהגת מדינה? לכאורה זה אמור להיות הדגל הראשי של הדתיים: הלא עיקרה של היהדות היא שיש לנו דעה ואנו נאבקים עליה.

הבחירות האלה מבשרות על שינוי מגמה. החרדים עדיין לא אומרים שהם נאבקים על דעת התורה. אבל הם מתחילים לומר שאכפת להם מהמדינה. בתשדירים האחרונים של ש"ס, מדגישה תנועת ש"ס שהיא דואגת לדיור לכלל האוכלוסיה, ולהגנה על תושבי השכונות שהסתננו לתוכן מסתננים. ובכלל, לעובדה שזאת מדינה של יהודים ולא של כל מסתנן שמתחשק לו.

גם יהדות התורה חזרה על התשדיר של "היית מאמין? חרדים גם לך".

הוא חושב שהמצביעים מטומטמים?

זאב אלקין מאיים שאם הליכוד יקבל פחות מ40 מנדטים, פרס יטיל את הרכבת הממשלה על שלי יחימוביץ. למה? איפה ההגיון? הלוא בכל מקרה שלי יחימוביץ תקבל בערך חצי מהמנדטים שיקבל הליכוד, ובכל מקרה גוש הימין הוא הגוש היחיד שיכול להרכיב את הממשלה הבאה.

אז אני מבין שהוא מנסה לשכנע את מצביעי הבית היהודי לעבור לליכוד, אבל למה לזלזל באינטלגנציה שלהם?

חוץ מזה, אם אתה לא רוצה ששלי יחימוביץ תרכיב את המממשלה הבאה – אולי תשקיע את האנרגיה שלך כדי לשאוב בוחרים מגוש השמאל. זה בודאי יועיל יותר.

היושב על חוג הארץ

חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי הודיע אתמול שחוג הפרופסורים לא ימליץ מה להצביע, אבל כולנו נצביע מהליכוד וימינה.

בראש החוג עומד חבר ליכוד שאף התמודד על מקום ברשימת הליכוד לכנסת. ככזה, אינו יכול להמליץ בפה מלא להצביע ימינה מהליכוד. כל שנותר לו הוא לא להמליץ.

פוליטיקה משפטית

בג"ץ אישר את התשדירים שנפסלו. כאשר פוסלים תשדיר מימין, פוסלים לאיזון גם תשדיר משמאל. כאשר מכשירים תשדיר מימין, מכשירים לאיזון גם תשדיר משמאל. פוליטיקה.

תעמולה בחינם?

במעריב פורסמה היום כתבה על כך שיש עומס גדול בבתי החולים, ויש חולים במסדרון. זה מזכיר לי את הזקנה במסדרון. תעמולה בחינם למישהו?

בע"ה ניפגש כדרכנו מחר. עם יומן הבחירות הבא. היומנים הקודמים: ד שבט – ההשמצות ההדדיות נמשכות ג שבט – מי ירויח ממחלתו של הרב עובדיה ב שבט – הליכוד קונה קולות. כט טבת – השמצות הדדיות ודאגה לכבוד. כח טבת – המערכת בשיאה והבחירות קפאו. כז טבת – בתשדירי המפלגות הדתיות אין אלהים. כו טבת ניתוח תשדירי התעמולה. כה טבת – גוש השמאל לא יחזיק מעמד. כד טבת – המשמעות של גוש חוסם משמאל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
"למה להצביע הבית היהודי אם גם הליכוד ימני"? הפוך !!
עמוס | 16-01-2013 13:12
הליכוד מאיים לפגוע במתנחלים שלא יצביעו בשבילו. זה לא נקרא "ימני". זו התנהגות מוכרת מימי מפא"י העליזים.