הרב יגאל לוינשטיין לסרוגים: "בפרקליטות זעזעו אותי באופן מאד עמוק"

הרב יגאל לוינשטיין לסרוגים: "בפרקליטות זעזעו אותי באופן מאד עמוק"

הרב לוינשטיין מסביר בראיון לסרוגים למה הגיע להפגנת הימין: "אין כאן רדיפת צדק, זה מאבק עמוק מי שולט פה". על הציונות הדתית: "צריכים להיקרא לדגל" והאם תלמידי המכינה יגיעו גם?

הרב יגאל לוינשטיין לסרוגים: "בפרקליטות זעזעו אותי"
  הרב לוינשטיין במרכז, אמש בהפגנה (צילום: פלאש 90)

ראשי המכינה בעלי, הרב יגאל לוינשטיין יחד עם הרב אלי סדן הגיעו אמש לראשונה להפגנת הימין בפתח תקווה. בראיון לסרוגים שולל הרב לוינשטיין את השתתפותו במחאה, בעקבות חקירות ראש הממשלה נתניהו: "זה בכלל לא הנושא, יש כאן מאבק יותר עמוק מי שולט פה". תוקף את הפרקליטות: "אין כאן רדיפת צדק, אלא רדיפה של אדם גאון גדול וערכיו". והאם ייצאו אוטובוסים מהמכינה בעלי? "התלמידים לא חיילים. אני מביע את עמדותיי ומי שמזדהה איתם – מגיע".

מה קרה שדווקא אתמול החלטת לקחת בהפגנה? התייצבות של שני רבנים מעוררת מחלוקת

"מהתחושה שלי, לאט לאט יש פה שלטון פרקליטות שרוצה להחליף את השלטון של העם הנבחר, של הבוחרים – מדינה בתוך מדינה. אני מוטרד שהמדינה הדמוקרטית שכולנו אוהבים הולכת ונשלטת על יד פקידות לא נבחרת", הוא פותח את ההסבר.

ותוקף את הפרקליטות: "יש כאן מאבק עמוק במדינה יהודית ציונית שהעם בוחר מול מיעוט פרוגרסיבי שרוצה מדינת כל אזרחיה, אבל כאשר הוא רואה שהוא לא מצליח להגיע לשלטון הוא מנסה דרך עמדות כוח בפרקליטות ובמקומות נוספים להכתיב את הערכים ולסלק הצידה את מי שמפריע לו, במטרה להפוך את המדינה למדינת כל אזרחיה".

חקירות נתניהו הן לא הנושא

אני יוצאת מנקודת הנחה שהרב מאמין במוסדות המדינה, בבית המשפט ובמשטרה. הם אלו שהמליצו להעמיד את ראש הממשלה נתניהו לדין על שוחד, מרמה והפרת אמונים. 

"אני לא נכנס בכלל לשאלה הזאת, אני לא מבין בה כלום. אני לא באתי להפגנה כי יש לי עמדה האם הוא (נתניהו, ע"ג) עשה עבירות או לא, זה בכלל לא נושא ולא בגלל זה הגעתי לשם. אותי מטריד שיש כאן מאבק עמוק על דמותה של המדינה, והיא נקבעת על ידי זה שבג"ץ לוקח על עצמו סמכויות לבטל חוקים בעלי אופי יהודי או ציוני, בניגוד לדעת הרוב של העם ונבחריו. ובפרקליטות מזיזים הצידה אנשים שרוצים לקדם את העשייה היהודית והציונית של המדינה".

כשאני מבקשת דוגמאות, הרב מציין מתוך "בג"צים שיש לרוב", לדבריו, עוד שניים ממוקדים "מבג"ץ קציר שהפסיק את ההתיישבות היהודית בשם הגזענות, דרך שינוי התא המשפחתי בבג"ץ בן ילאו, זה דברים שלא נקבעו ברוב כנסת.  והפרקליטות קובעת באותו כיון את הרוח של היועצים המשפטיים שקובע מדיניות במשרדים, השרים מרגישים שאינם יכולים לקדם את המדיניות שלהם כי כל דבר שלא עולה בקנה אחד עם השקפת עולם של היועצים המשפטיים הם אומרים 'זה לא חוקי'.

מה השתנה? ההפגנות האלו מתקיימות כבר כמה שבועות והטענות נגד הפרקליטות נשמעו בכנסת ה- 20 לכל אורכה.

"אני בהתחלה חשבתי שההפגנות עוסקות בשאלה האם ראש הממשלה, הוא אשם ולא אשם, ואני לא שייך לזה כי אני לא פרקליט, לא שופט ולא כלום אז אני לא ראיתי שום צורך או רצון להיות שותף לדבר שאני לא מבין בו כלום",

את השינוי הוא תולה סביב פרשת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר, והיעדרותה של פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי מהשימוע לנתניהו. "מה שקרה בימים האחרונים המרדף אחרי יועצים, החרמת הפלאפונים והתנהלות של פרקליטה בכירה בתיק שנוסעת לחופש בשעה דברים הכי גורליים אמורים להיחתך, הם (אנשי המשפט והפרקליטות, ע"ג) זעזעו אותי באופן מאד עמוק, עד שהרגשתי שאין כאן רדיפת צדק, אלא רדיפה של אדם שהוא מסמל משהו יותר עמוק וגדול ורחב, אלא כל העולם הערכים שהוא עושה במשך שנים, גאון גדול, כנראה שיש אנשים שהדבר הזה לצנימים".

עוד באותו נושא

שר המשפטים תוקף: יש פרקליטות בתוך הפרקליטות


39

אין טעם ללכת לבחירות במצב הזה

הרב יגאל לא דיבר בהפגנה, אלא השתתף כאחד האדם מהקהל. לדבריו, "הדוברים לא עסקו בשאלה האם ראש הממשלה עשה עבירה או לא?! הם עסקו בשאלה המהותית שבגינה גם אני הגעתי לשם ואני חושב שהדבר ראוי שזה יעלה בסדר היום, יש כאן מדינה בתוך מדינה: פקידים או שלטון הנבחרים? זה מאד מטריד ומדאיג אותי".

הרב יגאל מחריף את הטון וממליץ לאנשי הציבור כי "אין טעם ללכת לבחירות אם זה המצב. הייתי מציע שהימין יבין, כמו באמריקה, כשהנבחרים של העם עולים לשלטון, אז כל צמרת הפקידים הבכירים מתחלפת והם יכולים להחליף לא רק מנכ"ל ויועץ תקשורת אלא איש משפטי ונציג אוצר כדי לממש את מדיניותם".

הציבור הציוני דתי צריך להיקרא אל הדגל

נשמעה ביקורת חריפה, מצד אנשי ליכוד בעיקר נגד היעדרות הציונות הדתית מההפגנות הללו. כשאתם הגעתם אתמוך, זה היה סימון וי שגם הדתיים נמצאים?

"אני לא עושה משהו בשביל מישהו או משהו, עשיתי את זה כי אני מאמין בזה. אני חושב שהציבור הדתי – ציוני כמוני חשב שההפגנות אומרות ש'ביבי כשר וצריך להחליף את בית המשפט'. אני לא שם, השתכנעתי שיש כאן אבק יותר עמוק מי שולט פה ואם זו השאלה אז ציבור ציוני דתי צריך להיקרות לדגל, כי מדינת ישראל ושלטון העם יקר לנו ודמוקרטיה היא של הרוב ולא של שלטון מיעוט שקורא לעצמו נאור".

האם ייצאו אוטובוסים מהמכינה בעלי להפגנה הבאה?

"אני לא אומר לתלמידים דברים כאלו, אין דבר כזה פה. התלמידים לא חיילים ואני מביע את עמדותיי הציבוריות ומי שמזדהה איתם – מגיע. פגשתי אתמול תלמידים משנים קודמות שהגיעו למסקנה דומה בלי קשר אלי. האם יהיו בהפגנה הבאה יותר? אם היא תמשיך בקו הזה, אני בהחלט רואה את עצמי שותף למהלך".

הרב לוינשטיין מתעלם מחקירות ראש הממשלה, ומסביר בראיון לסרוגים למה הגיע להפגנת הימין: "אין כאן רדיפת צדק, מאבק עמוק מי שולט פה". על הציונות הדתית: "צריכים להיקרות לדגל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 16 דיונים מיין לפי
1
שמח לראות שסדן ולוונשטיין תומכים בערכי נתניהו
סרוג | 30-10-2019 15:12
זה הסיר עבורי את השרידים האחרונים של הספק שהיה לי בשפיותם.
לפני שאתה מגיב תחזור לכיתה ב
שי | 30-10-2019 15:58
תלמד הבנת הנקרא
אין "ערכי נתניהו". יש "ערכי יהדות". והם
סרוג אמיתי | 30-10-2019 15:40
תומכים באלו, כפי שאני תומך, וכפי שתומכים יהודים אין-ספור בארץ ובעולם, במשך אלפי שנים. יש בארץ גם יהודים רבים שהמירו את דתם: במקום קידוש ושבת - שתיה לשכרה וסמים. במקום טהרת המשפחה - פריצות ויחסי מין עם כל מי ועם כל מה שזז, מאדם עד בהמה. במקום ואהבת לרעך כמוך - רדיפה עד חרמה של מי שאינו מסכים אתך, אותו ואת ביתו. במקום יהודית ודמוקרטית - חסרת מעצורים לתאוות ולהתבהמות, עם דיקטטורה משפטית עריצה של החונטה ומתפרת תיקים שאין משלה בעולם המערבי. זהו, בקיצור. וגם זה מיותר, כי אתה ושכמותך לא מעוניינים באמת, רק ברדיפה ושנאת האחר.
הרב דיבר רק על ההשתלטות המשפטית ולא על ביבי
קצת הבנת הנקרא-אין ל | 30-10-2019 15:29
קצת הבנת הנקרא אין לך- חכם גדול
2
ראיתי את הרב, עמד כאחד העם בין הציבור
שושנה אל חגי | 30-10-2019 15:34
התרגשתי לראותו שם והרגשתי מעט לא נוח שהסתופף בין הציבור מבלי לתת לו בימה. לא רק ליכודניקים ואנשי ימין היו אמש, גם אנשים הצופים בתהליכי ריסוק הדמוקרטיה, והם חרדים לה.
3
סדן ולווינשטיין עשו קריירה אצל ביבי . הקץ קרו
אחוזי היסטריה | 30-10-2019 15:37
קרוב. [['להיקרות' - שגיאה של אדם היסטרי]]
4
הייתי מציע לך לגזור על עצמך שתיקה
משה אהרון עו"ד | 30-10-2019 16:26
אתם מדרדרים אותנו במדרון .הורסים את החבק השברירי האחרון שמאחד אותנו כאן. אתם תביאו לחורבן ביית שלישי. לא ביית שלישי לא ייחרב בגלל אנשים חלולים שכמותכם. אתם מדמים רק שאתם מלאים אבל אתם חלולים חלולים. ארץ ישראל תקיא אותכם כפי שכבר פעם הקיאה מגוש קטיף והשומרון .שאתם חפצים לגאול אותה בשחיתות ולא במשפט ובצדקה. לבסוף ביבי גם יגרש אותכם .............. אבדתם אוריינטציה למען ה' שמשהו יעיר אתכם
5
מילים כדורבנות
גיא | 30-10-2019 17:06
אנחנו חייבים להתעורר, ובלי קשר אני אומר שזה מה שמפלגת נועם צעקה כל הבחירות!!
6
הרבנים גם תומכים באנסים ופדופילים.
אמת בבקשה | 30-10-2019 17:08
אז תומכים גם בחשוד בשוחד. למען ערך אחד מדומיין שנקרא שלמות הארץ.
7
הזויים כמו שולחם מבלפור
ח | 30-10-2019 17:10
אין גבול.
אכן צודק בתגובתך - התאכזבתי לקרא על 2 הרבנים
ל- ח | 30-10-2019 17:40
שבאו להשתתף בהפגנה בפת !! מה להם ולהפגנה בעד נתניהו ??? אה, שכחתי, הוא דאג שיעבירו כסף לישיבה בעלי, אז הם חייבים לו . ממש לא מתאים לרב לוינשטיין שהערכתי אותו להשתתף בהפגנה מסוג זה.
8
לא בחרתם בעוצמה יהודית אז אל תתבכיין
ירון שאול | 30-10-2019 18:51
עוצמה יהודית אומרת את הדברים הללו כבר זמן רב ורצו לעשות סוף לחגיגות של הפרקליטות והשופטים שרובם שם שמאלנים קיצוניים ונתמכים על ידי הקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר הבזויים.לא בחרתם בעוצמה יהודית בבחירות אז תבואו בטענות אך ורק לעצמכם
9
זוג דבילים
חחח | 30-10-2019 19:15
רק להזכירכם, ביבי לא נבחר להיות ראש הממשלה כבר פעמיים ברציפות, אז כניראה שהעם פחות מתרגש ממכם מגאונותו. חוץ מזה אתם פקידים שמאד אוהבים לקחת כסף מהמדינה. רוצים לבקר את מוסדות המדינה? בבקשה לוותר על התקציבים קודם. תודה, שלום, ולא להתראות.
גם באוניברסיטאות?
מוטי | 31-10-2019 8:29
גם למרצים באוניברסיטה , שתומכים בחמאס וב Bds אתה אומר שייותרו על התקציבים לאוניברסיטאות אם יש להם ביקורת על המדינה? או שלהם מותר, כי זה חופש אקדמי?
10
איזה יופי. הרבנים באו לתמוך באוחנה ההומו!
מעולה ומצויין! | 30-10-2019 19:45
תמורת שלטון הימין והמשך הזרמת התקציבים, אפשר להתפשר על שר משפטים שחובב עכוזים ומעשי סדום.
11
בארהב יש הגבלה של 2 קדנציות
רון | 30-10-2019 21:24
יש קונגרס וסנאט שנבחרים ישירות בלי תלות בנשיא. יש הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה מכינה כמו עלי לא הייתה מתוקצבת בארהב כדאי שהרבנים הנכבדים ילמדו קצת על החוקה האמריקאית ולא יפגינו בורות ברבים ..למרות שסביר שקהל המאמינים שלהם בור בהרבה ומאמין שבארהב הנשיא הוא שילוב של מלך ורב ראשי
12
שיר למלחמה
יגאל עין | 31-10-2019 0:29
יש פתגם כזה שהם בוכים ומרביצים. הם הלכו פתי אחרי רוצחים עם דם בידיים וחשבו שהנה הנה יהיה פה שלום.. הם לא מבינים כלום בחיים. כלום אנשים שכל חייהם זה תרדמה ודמיונות וסיוטים. עקורים עקומים וסיוטים... חרבם תבוא בקרבם. עמלקים אז בארץ. לא לטעות בהם הם לא אחים הם אויבים
13
החברים מעלי מגיעים כולם להפגנה הבאה!
יוסף | 31-10-2019 1:27
היום זה הם, מחר זה אנחנו ואנחנו נרצה שהם יהיו איתנו.
14
היועצים המשפטים
אליהו | 31-10-2019 8:25
לכבוד מר אמיר אוחנה , שלום רב , שמי אלי יוסף והנני מבקש ומתחנן לפגישה עם השר. ישבתי שעה שלמה בלשכה שלך עם השרה הקודמת איילת שקד. היא הבטיחה לברר עם היועץ המשפטי - איך יעלה על הדעת ועל הלב שהיועץ המשפטי מתיר לישראל לחמש מדינות רצחניות. וכלום ! כבוד השר , יש לי נכדה בת ארבעה. היא הולכת לגן. אני מבטיח לך שאין לה שום השכלה משפטית. אבל היא יודעת - שאם ילד מתפרע בגן , הגננת לוקחת אותו בצד ומרגיעה אותו. היא יודעת שהגננת לא תיתן לילד מקל להרביץ לילדים האחרים. איך היא יודעת ? היא לא למדה משפטים. כי יש לה - תום לב. אז איך המערכת המשפטית לא יודעת מה שהנכדה שלי יודעת. איך היא מאפשרת לישראל לחמש רבי מרצחים.רק בדרום סודן נרצחו 382,000 נשים ילדים וגברים חפים מפשע עם הרבה נשק שלנו. איך ? איך ? אין בושה , אין חמלה ! הנני מבקש פגישה דחופה בעניין. בברכה אלי יוסף
15
דיקטטורה או איזונים ובלמים
אמנון פורטוגלי | 31-10-2019 9:32
הרב לוינשטיין על האדם הגאון הגדול וערכיו – נתניהו. לוינשטין אולי לא יודע, אבל באמריקה יש חוקה, ויש איזונים ובלמים, ויש בית משפט עליון המפרש את החוקה. בעולם של לוינשטין, בהבדל מאמריקה, אין איזון בין רשויות בלתי תלויות, ולמנהיג מותר לחוקק כל חוק, לעשות הכל, בעולם של לוינשטין שום דבר לא יפריע לימין להעביר חוק המבטל את הבחירות ולהשאיר אותם לנצח בשלטון. זו הדרך לדיקטטורה. ולבסוף, לוינשטיין אולי שכח איך נראית מדינה בה הנבחרים עושים כראות עיניהם: זה יהיה משפט המלך אשר ימלך עליכם את בניכם יקח ושם לו במרכבתו ובפרשיו ורצו לפני מרכבתו. ולשום לו שרי אלפים ושרי חמשים ולחרש חרישו ולקצר קצירו ולעשות כלי מלחמתו וכלי רכבו. ואת בנותיכם יקח לרקחות ולטבחות ולאפות יד ואת שדותיכם ואת כרמיכם וזיתיכם הטובים יקח ונתן לעבדיו. וזרעיכם וכרמיכם יעשר ונתן לסריסיו ולעבדיו. ואת עבדיכם ואת שפחותיכם ואת בחוריכם הטובים ואת חמוריכם יקח ועשה למלאכתו. צאנכם יעשר ואתם תהיו לו לעבדים. השגיאות בעברית במקור
16
באירן אנשי דת מנהלים את מערכת המשפט
רבנים על חשבונך | 05-11-2019 3:10
משלם המיסים מפרנס את האיש הזה