שר המשפטים במתקפה: יש פרקליטות בתוך הפרקליטות

שר המשפטים במתקפה: יש פרקליטות בתוך הפרקליטות

השר אמיר אוחנה, במתקפה חסרת תקדים נגד הפרקליטות: "כת קטנה של עיתונאי חצר, קובעת לוחות זמנים בהתאם לסדר היום הפוליטי". לדבריו, הציע לערוך בדיקת פוליגרף - ונתקל בסירוב

author-image
שר המשפטים תוקף: יש פרקליטות בתוך הפרקליטות
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

שר המשפטים אמיר אוחנה מכנס בשעה זו (שלישי) מסיבת עיתונאים ותוקף באופן חסר תקדים את הפרקליטות בעקבות התנהלותה במסגרת חקירת יועציו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בחשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר.

אוחנה תקף את הפרקליטות ואמר: "אני מכיר את הפרקליטות היטב, התמחיתי בה ומאז עבדתי איתה שנים רבות כעורך דין. מכהנים בה בחריצות ומסירות פרקליטים רבים שעושים את עבודתם נאמנה יום יום בבתי המשפט ובמשרדים. מנהלים הליכים מול נאשמים, חלקים עבריינים וארגונים מסוכנים".

עוד באותו נושא

כתבי המשפט נגד המסע"ת הסודית של השר אוחנה


10

בשלב הזה אמר אוחנה: "אך עם זאת, יש פרקליטות אחרת- פרקליטות שבתוך הפרקליטות. יש מי שבאמצעות כת קטנה של עיתונאי חצר הצליחו לבסס את התפיסה שמתחוללת כאן – מלחמה של בני אור ובני חושך שבה הפרקליטות מגינה בגופה על נבחריו".

אוחנה סיפר כי הציע לערוך בדיקת פוליגרף לפרקליטים ולאתר מדליפים, "נתקלתי בסירוב", הוא ציין. "אמרו לי שזה לא בסמכותי. את הרגישות שגילו בפרקליטות לזכויות אדם לא גילו בפרשת הטלפונים שהוחרמו לאחרונה".

במהלך היום, פורסם על כי בכיר נוסף ממטה הליכוד נחקר היום באזהרה במשטרה. כמו יתר הבכירים, גם הטלפון הנייד שלו נלקח. ובנוסף, נאסר על יועצי התקשורת של ראש הממשלה נתניהו יונתן אוריך, וכן לאחראי הניו מדיה שלו, טופז לוק – ליצור עימו קשר.

במקביל, המשטרה פנתה הערב לבית המשפט בבקשה ששופט יעיין בתוכן הטלפונים הניידים של אוריך ודובר משפחת נתניהו עופר גולן. במשטרה ביקשו שהדיון בנושא יתנהל במעמד צד אחד, אך בית המשפט דחה זאת וקבע שהדיון יתקיים מחר במעמד שני הצדדים.

כל זאת במסגרת החקירה החושדת כי ה- 5 – עופר גולן, יונתן אוריך, טופז לוק, ישראל איינהורן ובכיר נוסף הטרידו בחודש אוגוסט האחרון את פילבר, כשהעמידו מול ביתו רכב עם רמקולים שהקריא צעקות נגדו, ובכך עברו על סעיף 249 לחוק העונשין שקובע כי: "המטריד אדם בנוגע להודעה שמסר האדם, או עומד למסור, בחקירה על פי דין, או בנוגע לעדות שמסר האדם, או עמד למסור, בהליך שיפוטי, דינו – מאסר 3 שנים".

אמש אוריך שלך מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטענה כי "חוקרי המשטרה עיינו בהתכתבויות מהטלפון שלי גם בכאלה שלא קשורים לחשד בעניין פילבר". לטענתו, במהלך החקירה באזהרה אתמול, החוקרת ביקשה מאוריך לפתוח את הטלפון הנייד ולעיין בהתכתבות בינו לבין גולן מיום האירוע. היא חיטטה בטלפון שלו בתכתובות שאינן קשורות לפרשת פילבר, ואף המידע הוזן לקבוצת ווטסאפ של החוקרים ששמה "השלמות תיק 4000".

לא חיים במשטר אפל

בתגובה לדברים ראש הממשלה אמר כי התנהלות הפרקליטות החליטה להלך אימים על מקורביו. "החרמת הטלפונים של יועציי הקרובים היא פיגוע בדמוקרטיה הישראלית ובזכות לפרטיות שעומדת לכל אזרח", אמר נתניהו. לדבריו: "אנחנו לא חיים במשטר אפל ואסור לנהוג כך. המטרה היא להלך אימים על סביבתי הקרובה ובדרך זו לשלול את יכולתי להגיב למבול ההדלפות הפליליות שנמשך נגדי ללא הפסקה. למה את זה לא חוקרים?".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
39 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
אז מה נשאר לפייגלה הזה או לפטר אותם או להתפטר
ככה ככה | 29-10-2019 18:34
ככה זה לא יכול להמשיך
המקובלים: יבורך השר אוחנה ויאריך ימים
עידו 2 | 30-10-2019 7:25
יקוללו הפרקליטים מהשמאל
פירכוסים אחרונים של משטר ביבי
צכצגצ | 29-10-2019 23:12
עוד מעט ביבי ישב בכלא וזה יהיה מאחורנו
2
ברסלב שורפים הדגל
אזרח מוטרד | 29-10-2019 18:57
תקשיבו היטב למלל הבוקע מהמכונית סטייל-ברסלב, ותקשיבו גם לאינטונציה, שאפילו קול אישה לא יכול לכסות. זה לא רק הטרדת עד, זה איום מפורש על העד!!! פילבר התלונן, ועכשיו עורך דינו אומר שזה כלום, פשוט כי הוא מ-פ-ח-ד. פילבר יודע היטב שהבוס לשעבר נתניהו הוא מומחה ב- לגייס אחרים לפעולות פליליות בקריצות עין, שפת גוף ייחודית ומלל מכוון שאינו נשמע פלילי אבל כוונותיו פליליות לגמרי, גם ללא מילים מפורשות. מכונית ברסלב מזכירה את החסידים ששורפים את דגל ישראל באומן (גגלו חסידי ברסלב שורפים דגל ישראל). ועל זה יאמר - הדג מסריח מהראש, והסירחון מתפשט במהירות.
3
לא הבנתי
התמים | 29-10-2019 19:00
אוקיי. יש מי שמשדר את התפיסה של מלחמת בני אור בבני חושך . נו, אז מה ? כך הוא מאמין. זה לא הופך אותו לעבריין. ומה העניין קשור להחרמת הטלפונים הנוכחית לצורך חקירה ? אוחנה מודה שהפרקליטות נלחמת בעבריינות וכי הפרקליטים מסורים ומקצועיים . אז אם יש פרקליטים שסבורים שהמלחמה בעבריינות של הפוליטיקאים דוגמת ביבי היא מלחמת בני אור בבני חושך - מה כל כך נורא בכך ? כך הם סבורים, אז מה ? ההדלפות פסולות, אך זהו ספין תקשורתי לעשות אותן לעיקר ואת העבריינים האמיתיים לדבר הטפל. זאת ועוד, בהחלט יש הדלפות גם מצד החשודים וסניגוריהם - אבל באמת שזה לא העניין . במקום להסיט את תשומת הלב מהעיקר - יש להתייחס לעובדה שהפרקליטים מקצועיים ועושים את עבודתם כנדרש. זה מה שצריך שר משפטים להדגיש ולא לשרת את אדוניו הפוליטיים.
בדיוק ההפך זה שאני חושב
המיואש | 30-10-2019 9:56
שאתה בן חושך לא משנה לך את החיים במיל אבל הכנופיה הזו שחורצת גורלות של אנשים ושל חמור מכך חורצת גורל של שלטון פועלת מתוך מניע של מלחמת בני אור בבני חושך זו פרקליטות שמועלת את המעילה הכי חמורה בעבודתה ולא מתוך מלחמה בשחיתות כי אם זה היה נכון גם לפיד וגם כבל היו עכשיו באותו סטטוס של נתניהו אבל משום שהמלחמה שלה היא פוליטית הפרקליטות היום נראית כמו שהיא נראית אינקוויזיציה משפטית
למיואש
התמים | 30-10-2019 7:14
כתבתי שאותם פרקליטים שמאמינים שזו מלחמת בני אור בבני חושך לא מבצעים בכך כל עבירה. אדרבא, בעיני זו חשיבה אידיאליסטית של הלוחמים בשחיתות. לא רואה כל סיבה לתקוף אותם על תפיסה אידיאליסטית כזו, גם אם לשיטתם של אחרים נתניהו וחבורתו אינם בני חושך. כשאתה במקום להביע עמדה מנומקת מקטלג אנשים ומדביק להם כינויים או קללות - זו, לפחות בעיני, אינה נקיטת עמדה מנומקת כמצופה מאדם חושב. זה ההבדל בין מה שאני כתבתי ובין מה שאתה עשית. תרצה - תקבל. לא תרצה - אז לא....
נו אבל בתגובה הראשונה
המיואש | 30-10-2019 5:18
כתבת בנוגע לאלה שמאמינים שזה מאבק בני אור בבני חושך: 'נו אז מה כך הם מאמינים'.....נו אז מה אחיתופל כך אני מאמין מה הביג דיל מה ההתגוננות פתאום?
למיואש
התמים | 29-10-2019 21:06
ברור שעשית סקר ואתה יודע שדעתך עלי היא דעת רבים....כך או כך, אני מביע את דעתי ומשתדל לנמקה. במקום לכנות אותי בכינוי כזה או אחר, אציע לך לנסות לנסח עמדה מנומקת ומהותית בהתייחס לנושא שעל הפרק - ולא להסתפק בהטלת דופי באחרים. חשיבה לעומק לפעמים עושה נפלאות - נסה ותיווכח.
אני חושב שאתה בן חושך
המיואש | 29-10-2019 20:46
מצרים ואפילו חשוך יותר וזו דעתם של רבים מאוד
4
איזה תותח הגיעו מים עד נפש
רמי | 29-10-2019 19:09
הם פשוט לא יודעים כמה רוע מתגלה לאיש הפשוט
5
פשוט בושה בלתי לתואר מה שקורה
נאור | 29-10-2019 19:10
הוא תיאר הכל במדוייק
6
איש מזיק מאוד
דוד | 29-10-2019 19:19
בראיון ליהודה יפרח אמר שהוא עצר הכנסת פסקה על משפט עברי לחוק הלאום כי התורה נגד הומואים. הסוטה הזה פוגע אקטיבית ביהדות
7
לא להאמין וואלה ווינט לא חיברו כתבה על זה
פיני | 29-10-2019 19:19
השתיקו הכל עכשיו אני ממש מאמין לשר המשפטים
הם בסוף העלו אבל באיחור לדעתי לא קפצו על המצי
פיני | 29-10-2019 20:20
יהיה טוב
8
צריך ללכת לבחירות על הנושא הזה
גלית | 29-10-2019 19:22
יש הרבה ראיות להדלפות שיכולים במקרים מסויימים לצאת רק מהפרקליטות יש את המכרז המוזר יש את הסיכויים לכל קרובי נתניהו זה עניין כבד משקל אסור להכנס לאחדות ששר המשפטים מסורס
9
חייב אבל חייב ועדת חקירה להדלפות ויחסי גומלין
לאור | 29-10-2019 19:34
לדעתי אסור לליכוד ולגוש להקים ממשלה עד שלא יחליטו לבער את הדבר הזה פרקליטות בתוך פרקליטות אם זה קיים והרגשתי וחרדים שצופים במהדורות החדשות זה קיים במלא עוזו
10
סוף סוף קם אדם ומדבר ישיר לא סחור סחור
דניאל | 29-10-2019 19:37
צריך לא לפחד אם כולם לא יפחדו יהיה שינוי אם רק אחד או שניים אמיצים אז חבל ללכת לבחור הם בכלל לא מושלים
אכן
התמים | 29-10-2019 19:48
קם ואמר שהפרקליטים עושים עבודת קודש, בנאמנות ומסירות. בא לקלל ונמצא מברך. ולהשומע ינעם.
11
צריך פוליגרף להדלפות זה גס מידי
אמיר | 29-10-2019 19:51
רואים את זה בבירור
12
התגובה איש לא יסיט אותנו ממש מצחיק
פיני | 29-10-2019 19:53
ממה לא יסיט מהדלפות?
מי שפתח בחקירה נגד
המיואש | 30-10-2019 10:04
חקירת טראמפ הוא התובע הכללי של ארהב חקירה פלילית
למיואש
התמים | 30-10-2019 7:29
קראתי . כתבת דברי טעם. אבל, למיטב הבנתי איש מיוזמי החקירה נגד טראמפ לא זומן לחקירה פלילית אלא להליך פוליטי בפני פוליטיקאים של בית הנבחרים האמריקאי. הליך כזה לא קיים אצלנו, כאשר יוזמי ההליך שם מעוניינים דווקא להכפיש את טראמפ ולא את חוקריו. נראה לי שדי לנו בהכפשות ההדדיות שיש לנו כאן ואין צורך בעוד זירת הכפשות, בוועדות הכנסת.
בדיוק בגלל זה אמרתי כדאי ללמוד
המיואש | 30-10-2019 5:28
מהאמריקאים, אתה יודע מה עושים עכשיו במשרד המשפטים האמריקאי? כל יוזמי החקירה של טראמפ רוסיה זומנו לחקירה פלילית, דרך אגב האצבע שממנה הבאתי היא סעיף 117 לחוק העונשין, (ע''ע ליאורה גלאט ברקוביץ') ואין לי בעיה שצולבים את טראמפ בבית הנבחרים אבל כן יש לי בעיה שמערכת המשפט מופעלת פוליטית וכאשר יש חשד כזה בארהב נפתחה חקירה נגד אותם גורמים חקירה וכהשופט קוואנו נחקר בקונגרס בסופו של דבר ההליך היה ענייני אם זה היה קורה כאן הוא היה הולך הביתה כמו יעקב נאמן כרובי ריבלין בזמנו לפני שמונה לשר משפטים, וגל הירש, וגם השופט יורם דנציגר, ואלה מספיק אנשים שהמערכת המשפט עשתה להם סיכול ממוקד
למיואש
התמים | 29-10-2019 21:09
מניין לקחת את רמת הענישה על הדלפות ? מאיזה אצבע מצצת אותה ? אבל יודע מה, מוכן ללמוד מהאמריקאים - שמינו חוקר מיוחד כדי לחקור את מעשי הצדיק טראמפ ואשר צולבים עתה בבית הנבחרים את טראמפ על כל מיני מעשים שעשה או לא עשה. והכל, כמובן, מודלף ללא הרף....
הכוונה ההדלפות הטפלות
המיואש | 29-10-2019 21:08
לשיטתך
אחיתופל העונש על ההדלפות
המיואש | 29-10-2019 20:50
הטפלות שלך הוא עד 3 שנות מאסר אבל כשכנופיית שלטון החוק היא העבריינית אין מי שיחקור אותה אולי נלמד קצת מהאמריקאים מהיא עבודת קודש של מערכת אכיפת החוק
אז
התמים | 29-10-2019 20:19
מה העיקר - ההדלפות ( שלא הוכח מקורן ) או העבירות שנחקרות בעניין ביביהו ? תפסיקו להסיט את האש לשוליים. יש עיקר ויש טפל. העיקר הן החשדות נגד נתניהו. הטפל הן ההדלפות שהיו מצד זה או מצד אחר. ההדלפות פסולות אך לא הן העיקר. ואוחנה שיבח את הפרקליטים על עבודתם המקצועית והמסורה. זה העיקר.
13
אני מקוה שהפחד ירד וכל הימין ידבר ברור
שני | 29-10-2019 20:07
אם זה נכון זה איום אסטרטגי ויש לזה סימוכין במהדורות החדשות בכמות ההדלפות
14
שר משפטים האמיץ כנה ואמין ביותר
אזרח | 29-10-2019 20:31
השר אוחנה לא יכל לשאת את הריקבון והמירמה והשחיתות הבוערת בפרקליטות מאפית פשע שחורצת גורלות יום יום שעה שעה תעשית רדיפה והרשעות שוא.דיקטטורה אלימות מימסדית והתעלמות מבחירתו של עם שלם וזעקתו לנוכח השחיתות הדורשת הפיכה של ממש
אבל
התמים | 29-10-2019 21:13
מילה מכל מה שכתבת אוחנה לא אמר. להיפך, שיבח את הפרקליטות על המקצועיות, המסירות וההוגנות. תלונתו התייחסה להדלפות - מבלי שהוכיח מי הדליף. לפי אוחנה יש לנו פרקליטות מצויינת ונקיית כפיים שמשוכנעת שנלחמת מלחמת בני אור בבני חושך. רק שבחים. אין אף מילה על שחיתות ורשע. מניין לקחת את מה שכתבת ????
15
אוחנה חנפן ועבד נרצע לקן הקוקיה בבלפור
יהודי ודמוקרט | 29-10-2019 22:35
אוחנה, לך לשתות ערק עם אמסלם, מכלוף, ביתן, רגב והשאר. הועלית עי המושחת מתחתית החבית, אתה סוג ד'. הפסק את פולחן האישיות שלך לקיסר הביזנטי מבלפור.
16
או-י- חנה.תוציא מדי פעם את הלשון מהטוסיק של
ל | 29-10-2019 23:00
של בנימין ותנשום קצת.
17
אחי אוחנה
רובי | 30-10-2019 8:09
למה לא דאגתם אז למגר את הגוף הפושע הזה
18
את זה לא חוקרים כמו שאת רצח רבין לא חוקרים
אליהו - ארה"ב | 30-10-2019 13:38
פוליטיקה שקרית ואכזרית.
19
ממשלה ברשות ביבי תחילה הגוש הימני וגנץ
שמוליק | 30-10-2019 13:57
ממשלת אחדות רק ביבי ליכוד והגוש הימני תחילה וגני כמתווה הנשיא
20
אוחנה דפדף אותם
שמוליק | 30-10-2019 14:29
אוחנה אני מחזק את ידך.... דפדף את המשמיצים
21
אזרחית מודאגת
צדק | 31-10-2019 8:54
השר אמיר אוחנה צודק בכל מילה ומילה. הגיע הזמן לומר את האמת בקול רם ולעשות סדר בפרקליטות המושחתת שנוצרה עם השנים והתחזקה ומרשה לעצמה לעשות מה שהיא רוצה בדרכים לא ישרות. אוי לנו אם המצב הזה יימשך. זה צריך להדיר שינה מכל אזרח במדינה.
22
10 שנים
יאיר נ | 31-10-2019 17:08
10 שנים הליכוד בשילטון למה לא פירקו את הפרקליטות, את בית המשפט העליון ואת מוסד היועץ המשפטי לממשלה?....בכלל למה לא מיניתם את ברדוגו ליועץ המשפטי הוא עורך דין...אז היה פה סדר....רק ברדוגו