אחרי החגים מתרחב הכול: הדרך המהירה לחזור לגזרה

החגים מאחורינו והכרס שהתרחבה אחרי כל הארוחות לפנינו, אז מה עושים? הנטורופתית שרה בר אשר עם טיפים מיוחדים שיעזרו לכם לחזור לגזרה

אחרי החגים מתרחב הכול: הדרך המהירה לחזור לגזרה
  (צילום: שטארסטוק)

החגים מאחורינו והכרס שהתרחבה אחרי כל הארוחות לפנינו, אז מה עושים? במקום להבטיח שוב ושוב "ממחר דיאטה", בדקנו מה באמת כדאי לכם לעשות.

בראיון שערכנו עם הנטורופתית שרה בר אשר, המרצה בנושאי תזונה ותעשיית המזון בדקנו על מה עדיף לנו לוותר ומה כדאי לנו לאמץ לתקופה הקרובה כדי לחזור כמה שיותר מהר לגזרה.

איך חוזרים לגזרה?

לוותר:

בראש הסולם- ג'אנק פוד אף מאכל שעונה לשם ג'אנק פוד לא ראוי להיכנס לגוף שלכם וכל שכן בתקופה הקרובה, כשהגוף צריך לחזור לשגרה. בני משפחת הג'אנק פוד כוללים: נקניקיות, צ'יפס תעשייתי ומטוגן, משקאות בעלי נוסחה סודית, ממתקים עם צבעי מאכל ומאפים שמכילים מרגרינה.

ארוחת ערב מאוחרת-  הקפידו, או לפחות השתדלו מאוד, לוותר על ההרגל המגונה לאכול צמוד לשינה. את ארוחת הערב הקפידו לאכול לא יאוחר מארבע שעות לפני שאתם הולכים לישון. זה טוב לעיכול, וזה טוב לאיכות השינה.

תעזבו את המקרר בלילה  (צילום:שטארסטוק)

לאמץ: 

פעילות גופנית- אפשר לעשות פעילות גופנית במשך שעה, אך אפשר גם במשך חמש דקות ובלבד שתעשו פעילות גופנית בכל יום. המתעמלים החדשים יכולים להתחיל בפעילות גופנית שאורכת דקות ספורות ובכל שלושה ימים, שיוסיפו חמש דקות- זאת שיטה בדוקה שעובדת. תבחרו בפעילות הגופנית האהובה עליכם. כך שאם השכנה אוהבת לצעוד ואתכם זה משעמם, אל תלכו על זה.

מים – כל יום. אבל! כל יום, לשתות שני ליטרים של מים. כך שאין יום שבו התעוררתם בבוקר ועד שהלכתם לישון לא שתיתם שני ליטרים של מים. וזה כולל גם ימי צום. כך שביום שלפני הצום שותים וכשיוצא הצום שותים.

תשתו 2 ליטר מים ותראו ישועות (צילום:שטארסטוק)

למה חשוב לשתות מים? 1. המים מהווים את המרכיב העיקרי בתכולת התאים בגופנו. 2. הם משמשים ממיס לרוב החומרים בגוף. 3. הם נותנים לגוף את הנפח שלו. 4. רוב הפעילויות המטבוליות מתבצעות בסביבה מימית ובחלק מהפעילויות האלה המים גם משתתפים בתהליך הכימי. 5. המים משמשים כסביבה מתווכת לצורך הובלת חומרי מזון. 6. הם ממלאים תפקיד מרכזי בוויסות חום הגוף. 7. הם מרכיב הסיכה העיקרי במפרקים. מספיק טוב? נראה שכן. אז תשתו!

חמש ארוחות ביום- כן, לא התבלבלנו, אבל שימו לב- הקפידו לאכול חמש ארוחות ביום וכשאומרים ארוחות, לא מתכוונים שתפתחו חמש פעמים ביום שולחן עם לאפות, שווארמה, חומוס וחברים. אלא מדובר בשלוש ארוחות עיקריות ושתי ארוחות קטנות שיכללו בתוכם את שלושת אבות המזון.

למשל, אחר ארוחת הצהריים אתם יכולים לאכול פירות שמספקים פחמימות עם אגוזים שמספקים חלבונים ושמנים מזינים. 2. מי שרוצה לשמור על משקלו שיקפיד לאכול עד שלוש כפות שמן ביום. אך גם לא פחות מכך. תוכלו להמיר כף שמן בחופן אגוזי מלך, או בכף זיתים ללא גלעינים, או ברבע אבוקדו. 3. הקפידו לאכול בכל יום שלוש מנות פרי. זה לא משמין. זה פשוט בריא.

תבשלו יותר בבית (צילום:שטארסטוק)

אוכל של בית- גם אם אתם ממש לא בעניין של מטבח ובישולים, בכל זאת נמצא אתכם ביום חמישי ליד הכיריים והתנור. אין מנוס מבישולים לשבת. אז נכון, שמידי פעם אתם מזמינים אוכל מקייטרינג. ובכל זאת, זה לא קורה כל שבוע. גם אם אתם מאלה שקשה להם להיכנס למטבח, ברגע שנשאבתם לשם, קשה לעצור אתכם.

לכן, נצלו את ההזדמנות ותחשבו על ארוחות הצהריים של כל השבוע: תגדילו את כמויות ואת המבחר. מה שיקרה זה, שבשבת השולחן יהיה עמוס בשפע של תבשילים. פלטה אחת גדולה לא תספיק להכיל את הכל. ובמשך השבוע תיהנו מאוכל ביתי. ובמילים אחרות: 'מי שטורח ביום חמישי, אוכל כל השבוע'. יש לכם יותר זמן? תבשלו בימי שני וחמישי.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו