תכירו: המוצר הראשון עם כשרות של ארגון 'צהר' - סרוגים

תכירו: המוצר הראשון עם כשרות של ארגון 'צהר'

ארגון רבני 'צהר' שנתפס בעיני רבים כאלטרנטיבה לרבנות הראשית לישראל, הוציא לאחרונה מוצר ראשון שקיבל את החותמת של 'צהר לכשרות': "עוד שלב בדרך להקמת מערך כשרות"

תכירו: המוצר הראשון עם כשרות של ארגון 'צהר'

ארגון רבני 'צהר' שנתפס בעיני רבים כאלטרנטיבה לרבנות הראשית לישראל, הוציא לאחרונה מוצר ראשון שקיבל את החותמת של "צהר לכשרות". מדובר בסט ארבעת המינים לחג הסוכות הנושא על גביו את החותמת 'צהר לכשרות'.

גורם בארגון מסר ל'סרוגים' כי עד עתה נמכרו כ-500 יחידות לקיבוצים ולקהילות שונות ברחבי הארץ, בין היתר נמכרו סטים כאלו לקהילות באור עקיבא, כפר ויתקין, נתניה, מודיעין, פתח תקוה, עומר, עשהאל, שדי תרומות, אשדוד, ראשון לציון ועוד. עוד נמסר כי הרווחים ממכירת ארבעת המינים הללו יחזרו במלואם לקהילה.

בארגון 'רבני צהר' אומרים כי מדובר בעוד שלב של הארגון בדרך להקמת מערך כשרות משלו אם וכאשר יבשילו התנאים לכך מבחינה חוקית.

ראוי לציין כי מי שעומד בראש הארגון הוא הרב דוד סתיו רבה של העיר שהם ומי שהתמודד בעבר תפקיד הרב הראשי לישראל.

בסוף השבוע האחרון, בראיון שהעניק לעיתון 'מקור ראשון', מתח הרב יעקב אריאל בקורת על התנהלותו של הארגון ואמר כי התנהלותו מסכנת את כל נושא הכשרות.

בראיון שהעניק בסוף השבוע האחרון ל'מקור ראשון', התבקש הרב אריאל להתייחס לכך שבעקבות פסיקת בג"צ בנושא הכשרות הרב סתיו הצהיר כי כעת ארגונו יאיץ את המהלכים להקמת ארגון כשרות משלו. כשנשאל אולי במהלכים כאלה טמון הפתרון לבעיית הכשרות בישראל אמר הרב אריאל: "כואב לי על כך ש'צהר' עושים דבר כזה, כי זה יכול לפתוח פתח לאנשים אחרים", הרב אריאל הוסיף כי "יכול להיות שהרב סתיו בסדר, אבל הוא פורץ גדר וייכנסו בעקבותיו נחשים. זו פרצה חמורה ומסוכנת מאוד, ואסור להסכים לה. הרב סתיו מסכן את הכול".

כשנשאל על התנגשויות שהיו בינו לבין הרב סתיו במהלך השנים ואף על פרישתו מנשיאות ארגון 'צהר' הבהיר הרב אריאל כי "אין שום סכסוך ואין לי שום בעיה עם הרב סתיו".

הרב אריאל התייחס לפעילותו של הארגון ואמר כי "אנשי 'צהר' סטו מהדרך המקורית שלהם, מכיוון שבתחילה דובר על מיזם חתונות בלבד. בשנים האחרונות 'צהר' מתחרה ברבנות הראשית, ולא לשם כך הוא נוצר. יחד עם זאת אין לי שום דבר אישי נגד הרב סתיו".

רבני צהר והרב דוד סתיו סירבו להגיב לידיעה

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אלטרנטיבה לרבנות הראשית?
אבי | 03-10-2017 13:02
אנשי צהר הם היחידים שאולי מאמינים בשטות הזו שהם יכולים להחליף את הרבנות הראשית. חבורה של רבנים שחותרים תחת ההנהגה התורנית הלגיטימית של המדינה, חזונו של מרן הרב זצ"ל, והבסיס להקמת הסנהדרין בב"א. יש לכם בעיה עם הרבנים הקיימים? תעמידו מועמדים ראויים, גדולים בתורה ובהנהגה, שיוכלו להיבחר ולרומם את העם, כפי שהיה מהקמת המדינה ועד למינויו של הרב לאו האבא. מה שנקרא - לשפוך את התינוק עם המים.
מעניין מתי המגיב אבי שמע לפסק כלשהו של הרב הראשי
קטלא קניא | 27-03-2018 13:09
הרב לאו הוא סמכות הלכתית עבורך? גם הרב מצגר היה? מי שהולך אחר פסיקות הרב יוסף עשה זאת גם טרם מונה לראשלצ. חדל קשקשת. לכל ציבור יש את הרבנים שלו. הרבנות הראשית היא פונקציה שלטונית, לא סמכות רוחנית בעיני אף אחד.
2
ד' המינים זה לא ביגדיל
חכם בלילה | 03-10-2017 17:26
כבר עכשיו ד' המינים נמכרים בהכשרי בד"ץ למיניהם בלי רבנות...