סערת לימוד התנ"ך בגובה העוגייה. ח"כ גלית דיסטל (הליכוד) העומדת בראש וועדת המשנה להגות יהודית במערכת החינוך, דיברה אתמול (שלישי) בכנסת  כנגד לימודי התנ"ך בחינוך הממלכתי וכנגד פרויקט 929, אשר מנסה להנגיש את לימוד התנ"ך לתלמידים. הדוגמה שהביאה דיסטל הייתה שמלמדים בשיעור תנ"ך את ספר בראשית עם סרטון של עוגיפלצת.

עוגיפלצת כחלק מסיפור עשו ויעקב

כך אמרה דיסטל אתמול בוועדה: "מקליקים לאתר משרד החינוך ושם מקבלים את הסיפור של עוגיפלצת כחלק מסיפור עשו ויעקב, סיפור שהוא מקיף כל כך וניתן ללמוד ממנו לימינו היום על פילוסופיה, פסיכולוגיה ויחסים בתוך המשפחה. התורה היא אוקיינוס עמוק, אבל מצמצמים את זה למה אתם אוהבים לאכול בבוקר ומה עוגי פלצת אוהב לאכול".

הרב סתיו: "הסרטון של עוגיפלצת מוציא את הסיפור מן המילים אל זירה רגשית"

הרב אברהם סתיו, פרסם טור בו הסביר את ניסיון ההמחשה שנעשה לסיפור התנ"כי: "זו החטאה בהבנה של איך לומדים תנ"ך. או איך לומדים בכלל. כשעם ישראל מגיע לים סוף ולא מצליח לעבור ומתחיל לצעוק. המדרש לא מתחיל לכתוב על זה ניתוח פילוסופי-פסיכולוגי. הוא מספר סיפור. על בת מלך שאביה שולח נגדה שודדים כדי לשמוע את צעקתה. הוא רוצה לעורר אצלנו את הרגש הנכון, העוצמתי, שפסוקי התורה ביקשו לנגוע בו בדרכם המינימליסטית".

"וזה בדיוק מה שעושה הסרטון של עוגיפלצת. הוא מוציא את הסיפור מן המילים המובנות-למחצה ("הלעיטני נא") אל זירה רגשית, שילד (וגם מבוגר) יכול להזדהות איתה. פתאום הוא מבין מה ראו חז"ל לנגד עיניהם בסצנה של נזיד העדשים כשהפכו את עשו לדמות שלילית כל כך. עשיו הוא עוגיפלצת", סיים הרב סתיו.