חותם: "חוק המתת חסד – סיוע להתאבדות" - סרוגים

חותם: "חוק המתת חסד – סיוע להתאבדות"

לקראת הדיון בהצעת החוק של עופר שלח, שתאפשר לחולים סופניים להפסיק את חייהם אומרים בפורום 'חותם': "החוק יביא בסופו של דבר להפסקת חייהם של אנשים ש'אינם מתאימים לנו', כל רופא יעשה דין לעצמו, והריגת אדם תהפוך לנורמה רצויה"

חותם: "חוק המתת חסד – סיוע להתאבדות"
  חוק שיגביר התאבדויות. שלח (פלאש90)

היום (א') תעלה לדיון בועדת השרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ עופר שלח (יש עתיד), לפיה תותר המתת חסד לחולים סופניים.

החוק, מאפשר לרופא לתת לחולה סופני לאחר בקשתו, תרופות בעזרתן הוא יוכל להתאבד. הפרוצדורה מתאפשרת במספר בודד של מדינות בעולם ובראשן שוויץ. לקראת הדיון בוועדת השרים הוציא 'פורום חותם' המאגד מכוני הלכה ומחקר מובילים, נייר עמדה בו נכתב, כי "זהו חוק אשר יכול להוות סכנה גדולה לציבור ולכן חובה על חברי הכנסת למנוע מצב של הידרדרות מוסרית במדרון חלקלק ואינסופי".

לדברי פורום חותם, "מבחינה הלכתית מדובר בנושא רגיש ומורכב, הנדון בזהירות הראויה ע"י הפוסקים וברמה האתית ראוי לדון קודם בסכנות לציבור שאליהם עלולים להיגרר בעקבות הצעת חוק זו".

הרב ד"ר מרדכי הלפרין, ראש 'מכון שלזינגר' טוען כי הצעתו של ח"כ עופר שלח, מהווה סיוע פעיל להתאבדות. "אם מקובלת עלינו הנחת היסוד שחייו של אדם פתוחים לדיון האם הם כדאיים ואם לאו, הזכות לחיים כבר אינה מוסכמה ברורה ונוצר כביכול דיון לגיטימי אודות היכן מותר להפסיק חייו של אדם". לדבריו, אם לא נעמוד על קדושת החיים, לעולם אפשר יהיה לבוא ולהזיז הגבול יותר ויותר. "החוק יביא בסופו של דבר להפסקת חייהם של אנשים ש'אינם מתאימים לנו', כל רופא יעשה דין לעצמו, והריגת אדם תהפוך לנורמה רצויה", תוקף הרב הלפרין.

פורום חותם מציינים בניר העמדה כי בארצות בהן עבר חוק דומה, ניתן להיווכח בקיומה של תופעה בה רופאים עושים דין לעצמם ומקלים יותר ויותר את הקריטריון להרג. כך לדוגמה, בשוויץ שבה הותרה המתת חסד אקטיבית, קיים ארגון המתפרנס מהנושא אשר מסייע לאלפי אנשים למות. "לרוע מזלם של המומתים לא על כולם התרופה פעלה כמו שצריך וחלקם סבלו שעות רבות מייסורים נוראיים", מציינים בחותם ומוסיפים כי לאחרונה מתקיימת מחאה ציבורית בהולנד משום שרופאים מאשרים במקרים רבים "המתת חסד" בחולים שאינם סופניים, אלא שהם פשוט מאסו בחייהם ורצו להתאבד.

"לרופא, ניתנה האפשרות לרפא חולים אך לא ניתנה בשום אופן רשות לקצר אותם", מבהירים בניר העמדה ומסכמים, "חובה על חברי הכנסת לעצור את הידרדרות המוסרית הזאת בטרם יהיה מאוחר מידי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ותודה לבנט על הממשלה שהקים לנו עם האח לפיד
שפיכות דמים כבונוס | 09-06-2014 9:02
64 שנה חברי הכנסת של המפד"ל לא עשו לעם ישראל נזקים ישירים ועקיפים ופסיביים כמו שעשו אלה בראשות בנט בשנה אחת. העיקר שבעיקרים שבסקרים יש דו ספרתי של עסקנים שמקבלים תופינים מה חשוב עם ישראל!מי זה בכלל עם ישראל?