כולם מדברים על ט"ו באב, אבל הוא לא מדבר אלי - סרוגים

כולם מדברים על ט"ו באב, אבל הוא לא מדבר אלי

הדיבורים על ט"ו באב לא נוגעים לכולם. היום הזה פוגש אותנו לפעמים במקומות הכואבים שלנו, ולא עם הקלילות והשמחה שמייחסים לו. אבל זו תזכורת טובה לכך שכדי למצוא אהבה, צריך קודם לאהוב את עצמנו

כולם מדברים על ט"ו באב, אבל הוא לא מדבר אלי
  צילום תמונת כותב: אסתר לב

נדמה לי שמי שנמצא לבד, ולא רק, לא מוצא את עצמו תמיד בכל הדיבורים על ט"ו באב. זה פוגש לעיתים במקומות כואבים, לא שלמים ולא שמחים.

אבל יש עניין חשוב ומהותי שרלוונטי לכולנו, וברצוני להקדיש אותו באהבה דווקא לכם, הפנויים והפנויות היקרים.

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

כדי לחולל, צריך למחול

כשמדברים על אהבה הדבר הראשוני, הבסיסי והחשוב ביותר הוא לאהוב את עצמנו. כן כן, את עצמנו. לאהוב את מה שאנו רואים במראה, לאהוב את התכונות והמעשים שלנו, את הכל.

לא מזמן ראיתי סרטון שלי מדברת וממש הזדעזעתי…מה? זו אני? מסתבר שזוהי עבודת מידות לא פשוטה כלל, אבל שכרה בצידה.

כשמדברים על המחוללות בכרמים בט"ו באב, אני מדמיינת אותן רוקדות ריקוד יפה ומיוחד. נדמה לי, שרק מי שאוהבת את עצמה ומרגישה מלאת בטחון, מסוגלת לרקוד בחינניות כזו שנכנסת ללב ושהיא אמתית.

ואולי המילה מחול היא מלשון למחול? שנדע למחול לעצמינו תמיד. למחול ולסלוח על החלקים הפחות נעימים והפחות זוהרים של החיים, ולא להיות קשים עם עצמנו.

הבקשה בימים האלה, היא שנדע לחולל לעצמינו את המציאות הטובה והשינוי המיוחל. בהיפוך אותיות, מחול זה חלום, ואנו רוצים להעז לחלום, ולבקש לעצמנו את מה שאנו מייחלים ומתפללים לו.

אז דווקא עכשיו, אתם מוזמנים לאהוב את עצמכם ממש. הגיוני מאוד שרבים מהקוראים אוהבים את עצמם, אז מצוין. תמשיכו. איך עושים את זה? תשקיעו בעצמכם, בלי להתבייש. בבריאות הנפש והגוף, באכילה נכונה, ספורט, חוגי העשרה וחוויה, מפגשי חברים, טיפוח עצמי ועוד.

עוד באותו נושא

הכוונה טובה, אבל עדיף לדבר עם רווקים, ולא עליהם


17

כל אלה מסייעים לתחושת הביטחון, ולתחושת שמחה פנימית. זה חשוב תמיד, בכל מצב ובכל שלב בחיים שלנו.

הרבה פעמים אני פוגשת רווקים ורווקות- אנשים מוכשרים, יפים, מוצלחים והכי טובים שיש. אבל…הם עצובים וכבויים. זו לא ביקורת חלילה, אלא מצב אמיתי וכואב. המצב הזה בסופו של דבר גם מאפיל על התקשורת ויחסי האנוש שלנו, ויוצר מצב של דחייה מהצד השני.

למה? כי זה העניין החשוב ביותר מכל דבר אחר -הביטחון והשמחה הפנימית. כשבנאדם אוהב את עצמו, מרגישים את זה. זה משדר אנרגיה אחרת לגמרי. בנאדם שאוהב הוא גם אהוב, וכדאי לכולנו פשוט להיות על זה.

ולמה מחוללים? העניין של מחול הוא להיות בתנועה. יש משהו בתנועה שמייצר תחושה של התקדמות, של זרימה. אנחנו לא נשארים במקום אלא מתקדמים במסע שכל אחד עובר.

הפעם בט"ו באב, המשימה היא לאהוב קודם כל, את עצמנו (צילום: שאטרסטוק)

איך עושים את השינוי?

כדי לאהוב את עצמנו יותר, להרגיש שלמים ובטוחים, אפשר לעשות שלושה תרגילים פשוטים, וממש לקבוע אותם בלו"ז כל יום, באופן קבוע:

1. להתבונן במראה ולהגיד דברים טובים על עצמנו.

2. להגיד כל יום תודה לבורא עולם, על הדברים הטובים וגם על הדברים הלא טובים שיש לנו.

3. לעשות לפחות משהו אחד ביום, שישמח, שעושה לנו טוב.

זה הזמן לרקוד, להשתולל, והרבה לשמוח. להשתגע, להיות בתנועה ובשמחה, להתקדם. לשמוח ולאהוב את עצמכם תמיד, ולהשקיע בזה.

זה לא קורה לבד, זו עבודה, ואפשר לעבוד במודעות ובסלחנות על החלקים הפחות טובים שלנו, ולזכות בקרוב ובטוב לקרבה חדשה, נכונה ושמחה. ואני מאחלת, שהחיים יהיו בתנועה ובמחול תמיד.

הכותבת היא מנכ"לית אתר הבאר, אתר הכרויות למגזר הדתי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו