"שגרירים בלב" | שידוכים בין חברים באופן ממוסד - סרוגים
זוגיות, סרוגות , תוכן שיווקי

"שגרירים בלב" | שידוכים בין חברים באופן ממוסד

"שגרירים בלב" הוא מיזם שנולד מתוך ההבנה ששידוך של חברים הוא המוצלח ביותר | בראיון לסרוגים, דוד שמעוני, מייסד המיזם משתף איך הכל התחיל ומה לדעתו הסוד לשידוך מוצלח

author-image
"שגרירים בלב" | שידוכים בין חברים באופן ממוסד
  (צילום: הלל לדרמן)

שגרירים בלב הוא מיזם שידוכים חברתי, ירושלמי, שכבר חיתן למעלה ממאה זוגות בשנתיים עבודה אינטנסיבית. הכל התחיל כשדוד שמעוני, ירושלמי (31 , נשוי+1, עתודאי ביחידה טכנולוגית בצה"ל) היה סטודנט להנדסת אלקטרו-אופטיקה במרכז האקדמי לב. הוא ישב עם כמה חברים והם ניסו לשדך חברים משותפים. הדבר הזה הצליח להם והם החליטו למסד 'פרלמנט' קבוע שיושב ודן בחבר'ה שונים. עם הרבה מוטיבציה הם הצליחו לחתן 40 זוגות בתוך שנתיים של הלימודים האקדמיים.

עוד באותו נושא

"שגרירים בלב": פרוייקט השידוכים החדש יוצא לדרך

בהמשך דרכם, לאחר שסיימו את לימודיהם האקדמאים הגיע משקיע מתוך המוסד האקדמי שלהם (מכון לב) והחליט שחייבים לעשות משהו לטובת הרווקים. הוא גייס מפתח תוכנה שיכניס נתונים של המון פנויים ופנויות ובאמצעות אלגוריתם ניתן יהיה לבצע התאמה בסיסית בין קווי דמיון ומה שכל אחד מהם מחפש. את הטאצ' האנושי כמובן שיבצעו אותם צעירים שישבו וחשבו יחד על כל השמות והאפשרויות. דוד עצמו זכה לשדך עד היום 15 (!!) זוגות, לצד שאר השגרירים- הצליחו לייצר למעלה ממאה חתונות ובמאגר רשומים כיום 1100 שגרירים. חלקם הגדול נישאו דרך 'שגרירים בלב' ורוצים להחזיר טובה לפרויקט.

בראיון מיוחד לסרוגים דוד משתף איך הרעיון נולד ומה הייחודיות של "שגרירים בלב".

(צילום: פרטי)

איך פרויקט השגרירים נולד?

"אני למדתי במרכז האקדמי לב והתגוררתי במעונות. ראיתי שיש הרבה חברה במעונות שלא יוצאים לדייטים ומדובר בחברה ממש איכותיים טובים והם פשוט לא מתחתנים שנה אחר שנה. התחלתי לשאול, הם אמרו לי שפשוט אין להם הצעות. בעצמם קיימות הרבה פלטפורמות אבל אמרו לי 'אני לא הולך לשדכן, אתרי הכרויות לא בשבילי וכו". הדבר הכי פופולארי זה להכיר דרך חברים".

"הרבה סיפרו לי שהחברים שלהם התחתנו ושכחו אותם או שמפחדים להציע להם. אז חשבתי לעצמי שאני אהיה החבר שמציע להם. לקחתי את כל האנשי קשר שלי, הצעתי להם את הרעיון של לשדך את החברים שלנו. ניסינו להתאים באמצעות אנחנו המעגלים שאנחנו חשופים אליהם. השידוך הראשון שלנו תוך חודש התארס והחלטנו שאנחנו רוצים להמשיך עם זה. גייסנו חברה ממכון לב שיהיו השגרירים של החברים שלהם כדי ליצור מעגלים של חברים. החלטנו שנשב פעם בשבועיים ונשדך את המעגלים שלנו, עם הזמן מכון לב רצה לקחת חסות וקוראים לזה 'שגרירים בלב'"

רוצים להיות שגרירים? לחצו כאן >>

"שידכנו מעל 40 זוגות. זה הצליח כי אנחנו מכירים אותם ויודעים מה הם מחפשים ומה הם רוצים. זה חבר שאני מכיר וזה בעצם כמו שידוך של חברים. ברגע שההצעה מגיעה מחבר הוא יודע להגיד מה הפערים. וחבר פשוט יותר סומך עליך וככה שידכתי הרבה זוגות, בגלל שאני חבר שלהם ומקשיב להם".

"אחרי 3 שנים מהקמת המיזם, אלי ניניו והצוות של מכון לב שמע עליו והחליט להרים אותו. הוא הביא תורמים והבאנו פלטפורמה של אתר אינטרנט ששם יש את כל המועמדים שלנו, יש אלגוריתם חדש שמאפשר שלשגרירים יהיה הכי קל לשדך. זה אתר שמתוכנן לעזור לשדך בקלות  ולחסוך כמה שיותר זמן. בשנתיים האחרונות התחתנו 92 זוגות".

 

מה דעתך על הרווקות המאוחרת בציבור הדתי?

"הרווקות המאוחרת זה משהו שאין לו פתרון אחד. המטרה שלנו היא לעזור אפילו מעט, שהיו הצעות וגם מישהו שילווה אותם, מישהו שלמעשה אפשר לסמוך עליו. 'שגרירים בלב' זה גם מישהו שסומכים עליו וגם יש ליווי מהשגריר שנשאר איתם בקשר. את השגרירים אנחנו מלווים ומביאים להם טיפים והרצאות כי השגרירים לא משדכים ואז שוכחים, הם נמצאים בקשר ומנסים לעזור על מנת שהקשר יצליח".
רוצים להיות שגרירים? לחצו כאן >>

"לדעתי, 50% מהשידוכים שאני עשיתי זה בגלל ש"הצלתי" את הקשר. אנחנו נכנסים כשיש משבר ועוזרים בתקשורת. וזה הרעיון הכי גדול שיש בשגרירים שאין באופציות הכרויות אחרות".

(צילום: שאטרסטוק)

איך השגרירים יודעים כיצד לייעץ?

"אנחנו לגמרי קהילה. יש עזרה ותמיכה ותמיד אנחנו נותנים גב. בנוסף, אנחנו עוזרים לשגרירים בטיפים, אנחנו עושים הרצאות וסדנאות הם מתייעצים עם אנשי המקצוע שלנו ומכוונים את הזוג לאיש מקצוע ייעודי כשיש צורך. חשוב להדגיש שלא הכל השגריר יודע לפתור".

"חשוב להדגיש שהשגרירים לא צריכים להתערב, הם רק מתעניינים ואם אחד מבני הזוג רוצה, הוא משתף. ברגע שיש משבר, באופן טבעי המועמד משתף את השגריר כי הוא חבר שלו. לכן, אין תחושה של מעורבות לא נעימה, אלא של תמיכה וחברות".

יש לך טיפ למישהו שרוצה לשדך בין אנשים?

"להציע הצעות שבאמת רלוונטיות וללוות בתהליך. מבחינתי זה מה שגורם לשידוך להצליח"

רוצים להיות שגרירים? לחצו כאן >>

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
מיזם פצצה!!!! צדיקים.....
אבי כהן | 04-08-2022 16:19
חיתנו את אחותי בת 37
2
מיזם מדהים! ודוד...
שגרירה:) | 07-08-2022 19:39
מיזם מדהים! ודוד שמעוני מס'1
3
מיזם מהמם עם...
שרה כהן | 07-08-2022 19:39
מיזם מהמם עם אנשים טובים!! יישר כח
4
שירה מהממת. איזה יפים...
חברה | 10-08-2022 14:47
שירה מהממת. איזה יפים אתם♥️ מזל טוב