החולים במתח: סל התרופות 2014 ייחשף היום - סרוגים

החולים במתח: סל התרופות 2014 ייחשף היום

סל התרופות 2014 יתפרסם היום לראשונה, ועשרות אלפי חולים ממתינים בדריכות לפרסום הסל, כדי לדעת האם יוכלו לרכוש תמורת תשלום מסובסד את התרופה שתקבל על סבלם ותציל את חייהם

החולים במתח: סל התרופות 2014 ייחשף היום
  תרופות. מי תהיה בסל התרופות 2014? (צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

משרד הבריאות יחשוף היום (שני) את רשימת התרופות המלאה שייכללו בסל התרופות לשנת 2014. עשרות אלפי חולים ממתינים בדריכות לפרסום הסל, כדי לדעת האם יוכלו לרכוש תמורת תשלום מסובסד את התרופה שתקבל על סבלם ותציל את חייהם.

לפרסום הסל קדמו חודשים ארוכים של דיונים. בשעה 7:00 אתמול התכנסו חברי הוועדה, ובחנו 113 תרופות שזכו לדירוג גבוה. עלותם הכוללת של התרופות עמדה על מיליארד ו-200 מיליון שקלים, אולם בשל מגבלות התקציב חברי הוועדה נאלצו לצמצם את הרשימה הזו פי ארבעה.

הרשימה הסופית של התרופות הורכבה רק בשעת ערב מאוחרת. יושב ראש הוועדה, הפרופסור יונתן הלוי, הביע שביעות רצון מהתוצאות. "היה דיון פורה מאוד בו כל השיקולים הרפואיים-קליניים התמזגו עם השיקוליים האתיים-ציבוריים". הוא הביע ביטחון בכך שהסל שיוצג היום יהיה סל מאוזן.

פרופ' רפי ביאר, מנהל בית-החולים רמב"ם, שעמד בראש הוועדה בעבר אמר הבוקר כי "זו אחת ההחלטות הקשות ביותר שקיימות במערכת הבריאות. בישראל נוצרה מערכת מאוד שקולה לשיקולים מאוד מורכבים".

בראיון לגלי צה"ל הוסיף ביאר כי "יש גם שיקולים אתיים, ולפעמים שיקולי העלות לא גוברים. יש לפעמים תרופות מאוד יקרות שעוזרות רק לעשרה ילדים. השיקולים הם לא פשוטים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו